"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".
De acordo con a definición da propia Comisión o intercambio de datos B2G é unha colaboración na que unha empresa, ou outra organización privada, pon a disposición do sector público (local, rexional, nacional ou da UE) os seus datos (ou coñecementos) cun propósito de interese público.
No marco da estratexia europea de datos , co fin de obter asesoramento legal, identificar boas prácticas e solicitar recomendacións para as súas políticas, a Comisión Europea designou en 2018 un grupo de expertos independentes de alto nivel con experiencia no sector público e privado no ámbito do intercambio de datos B2G. As conclusións e recomendacións do grupo á Comisión incluíronse nun informe final que se utilizou para asesorar as iniciativas da Comisión sobre este tema.
O informe proporciona unha descrición detallada das barreiras á colaboración e propón un marco integral de recomendacións políticas, legais e de financiamento para permitir o intercambio de datos B2G escalable, responsable e sustentable para o interese público. Tamén se inclúen un bo número de exemplos de colaboracións B2G europeas que se utilizou na metodoloxía de análise e que en xeral son pouco coñecidas mesmo para o público máis especializado.
A parte máis interesante quizá resida nas recomendacións crave que se realizan á Comisión Europea e aos Estados membros para que consideren os datos como unha infraestrutura pública crítica para o futuro da UE e, en consecuencia, adopten medidas para facilitar o uso de datos privados para o interese público. Esta cuestión sen dúbida está no xerme dos espazos de datos cuxas primeiras implementacións están a comezar xa a despregarse.
Gobernación do intercambio de datos B2G en toda a UE
A primeira recomendación que realiza o informe é que todos os Estados membros dótense de estruturas de gobernación que poidan supervisar e brindar asesoramento sobre prácticas responsables de intercambio de datos B2G. Adicionalmente, e co fin de apoiar esta idea, recoméndase que as organizacións privadas, públicas e da sociedade civil promovan a función de administrador de datos (data stewards) e que a Comisión Europea fomente a creación dunha rede de tales administradores de datos, como unha comunidade de práctica nesta área.
Pídese ademais á Comisión Europea que explore a creación dun marco regulatorio da UE para facilitar a reutilización por parte do sector público de datos de propiedade privada para o interese público. Proponse que este marco inclúa requisitos de intercambio de datos, requisitos de transparencia e salvagardas, sen impor novas obrigas ao sector privado para recompilar datos adicionais.
Tamén se fan recomendacións respecto da aplicación de condicións de referencia (incluídas, nalgúns casos, condicións gratuítas) aplicables para a adquisición de datos de propiedade privada para fins de interese público de acordo con os principios de intercambio de datos B2G .
Transparencia, participación cidadá e ética no intercambio de datos B2G
A primeira recomendación nesta categoría é que as colaboracións de datos B2G entre organizacións públicas, privadas e da sociedade civil deben ser transparentes mesmo no referente aos datos utilizados e o impacto das colaboracións.
As recomendacións pon o foco tamén na necesidade de que os Estados membros e a Comisión Europea fomenten a conciencia pública dos cidadáns nos beneficios sociais dos datos (por exemplo, iniciando programas de alfabetización de datos) e involucren ao público en xeral na elección dos desafíos sociais que deben abordarse. Nesta liña de acción pídese que os Estados membros promovan mecanismos de doazón de datos fáciles de usar e alenten á cidadanía a compartir os seus datos para os fins de interese público da súa elección. Neste sentido, o propio portal de datos da UE recoñece nun informe publicado recentemente as enormes carencias, así como as grandes oportunidades existentes, en relación coa publicación de datos xerados polos cidadáns.
Os expertos non se esquecen de lembrar á Comisión Europea a necesidade de desenvolver pautas éticas sobre o uso de datos, mesmo para o interese público e, cando corresponda, tendo en conta as pautas éticas da Unión Europea para a Intelixencia Artificial.
Por último, pídese aos Estados membros que invistan na formación, educación e actualización das competencias dos responsables políticos e os traballadores do sector público para aumentar a preparación e a capacidade operativa do este sector para utilizar e actuar sobre os datos.
Modelos operativos, estruturas e ferramentas técnicas para facilitar o intercambio de datos
Os expertos propoñen que a Comisión Europea e os Estados membros poñan en funcionamento incentivos para o intercambio de datos B2G e mecanismos que aseguren o recoñecemento público de empresas privadas e organizacións da sociedade civil que participan no intercambio de datos B2G.
Os expertos consideran os programas de o marco financeiro 2021-2027 e en particular o Programa Europa Dixital , e o Programa Horizonte Europa como pezas crave para implementar as recomendacións. En primeiro lugar, para financiar o desenvolvemento e o despregamento das tecnoloxías (preservación da privacidade, tecnoloxías de seguridade e tecnoloxías de control de acceso) que favorezan o intercambio de datos B2G a escala e de maneira responsable e sustentable. Pero tamén para promover a creación dunha estrutura de gobernación lixeira que priorice os estándares que permitan reducir os custos de transacción do intercambio de datos B2G e garantir a interoperabilidade.
Por último, pídese á Comisión Europea que realice estudos para obter unha maior evidencia empírica dos beneficios macroeconómicos e sociais do intercambio de datos B2G para o interese público.
En definitiva, a UE parece decidida a impulsar as colaboracións B2G mediante a creación dun marco común que permita o desenvolvemento dun intercambio de datos B2G rápido, responsable e sustentable. E é que a lista das áreas nas que o intercambio de datos B2G pode ter un gran impacto nas vidas dos cidadáns é interminable: facer que os servizos de saúde sexan máis eficientes, mellorar o diagnóstico das enfermidades da poboación, reaccionar máis rápido en emerxencias e desastres naturais ou humanitarios, etc.
Fonte orixinal da noticia.
- Información e datos do sector público
- Desenvolvemento de Sistemas, Aplicacións e Soluciones Informáticas