"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".
A secretaria de Estado de Función Pública, Lidia Sánchez Milán, asinou a Declaración de Estrasburgo sobre os valores e retos comúns das Administracións Públicas Europeas, xunto co resto de responsables de Función Pública dos países membros da
UE
, que se reuniron esta semana en Estrasburgo no marco da Conferencia Ministerial do ramo, como parte da Presidencia Francesa do Consello da Unión Europea.
A Declaración supón un recoñecemento da existencia de valores e retos comúns das Administracións Públicas na Unión Europea, con base en tres áreas esenciais: a construción dunha función pública atractiva, moderna e innovadora, que lidera a través do seu exemplo; a existencia duns servizos públicos transparentes e resilientes que responden as expectativas da cidadanía; e uns servizos públicos dixitais de alta calidade, inclusivos e estratexicamente autónomos.
O documento subscrito a nivel comunitario desenvolve cada unha destas áreas. Desta maneira, co obxectivo de crear unha función pública atractiva, moderna e innovadora, acordouse o fomento do desenvolvemento do talento no persoal ao servizo das Administracións Públicas europeas para garantir a continuidade e a excelencia dos servizos públicos; o apoio de novas formas de traballo nas organizacións, incluíndo o teletrabajo, para constituír unhas administracións máis modernas; a promoción do desenvolvemento de habilidades e a diversificación das carreiras profesionais, para desenvolver o potencial de todas as persoas traballadoras no ámbito administrativo; e o apoio da mobilidade do persoal público das administracións europeas con programas de intercambio ou de formación conxunta.
Sobre este capítulo, España mostrouse a favor da mobilidade de persoal funcionario. E, de feito, o país participou xa no programa piloto do European Union Leadership Exchange Programme.
A cidadanía no centro da acción pública
En canto ao obxectivo de contar cuns servizos públicos transparentes e resilientes e que respondan as expectativas da cidadanía, os Estados membros comprometéronse a promover o desenvolvemento de mecanismos para informar as persoas usuarias dos obxectivos, medios e resultados das políticas públicas, a facilitar a avaliación das accións nacionais e europeas e que os resultados de tales avaliacións sirvan para impulsar e informar a mellora continua das súas prestacións.
Así mesmo, a Declaración chama a colocar á cidadanía no centro da acción pública e a preparar ás administracións públicas para facer fronte aos retos do século XXI, incorporando as leccións da crise sanitaria e facéndoas accesibles por canles diversas.
Nesta cuestión, España puxo o acento no seu compromiso con todas as iniciativas que busquen impulsar a accesibilidade, a transparencia, o acceso e a democratización dos servizos públicos.
Por último, a aposta por uns servizos públicos dixitais de alta calidade, inclusivos e estratexicamente autónomos que recolle o documento tradúcese en que a transformación dixital convértase nunha oportunidade de mellora, no fortalecemento da interoperabilidade entre administracións, o desenvolvemento da computación na nube e o fomento do 'software libre'.
Actuacións do Goberno de España
A secretaria de Estado de Función Pública, durante a súa intervención neste foro, explicou os ámbitos nos que se está traballando en España para construír unha Administración máis próxima ás persoas, que ofreza uns servizos públicos adaptados ás necesidades da cidadanía e con amplo diálogo a través de procesos de consulta con todos os axentes implicados.
Neste sentido, Sánchez Milán detallou tres actuacións do Goberno de España. En primeiro lugar, en 2018, por iniciativa da Secretaría de Estado de Función Pública, acordouse a eliminación de obstáculos no acceso ao emprego público en relación cunha serie de enfermidades (VIH, diabetes, psoriasis ou celiaquía) que eran causa de exclusión para determinados procesos selectivos, o que limitaba os dereitos de máis de 7 millóns de persoas. Para chegar a ese acordo estívose en contacto coas asociacións representativas co obxectivo de adecuar o acceso ao emprego público ao actual estado da ciencia respecto de ditas enfermidades.
En segundo lugar, a secretaria de Estado informou de que se está traballando no texto final da normativa sobre o teletrabajo a partir das 501 achegas realizadas ao texto na audiencia pública, das que o 84% provén da cidadanía, o 12% de asociacións profesionais e o 4% de organizacións sindicais.
Ademais, en España tamén se está realizando o exercicio de repensar os procesos de selección para adaptar ao século XXI os modelos de acceso á función pública e incorporar talento á Administración. Para estes efectos, dedicáronse seis meses a debates públicos con persoas expertas na materia procedentes de universidades, asociacións, sindicatos ou o propio corpo opositor.
Trátase de iniciativas orientadas á modernización da Administración Pública coa implicación de todos os axentes e no marco dos Plans de Goberno Aberto.
Seguimento da Declaración
A Declaración asinada este xoves en Estrasburgo inclúe tamén a vontade e o desexo dos países da UE de fortalecer a súa cooperación nesta materia coa organización de reunións regulares dedicadas á administración, a transformación e a función pública. Neste sentido, Lidia Sánchez Milán mostrou o seu apoio ao impulso dunha maior cooperación comunitaria no ámbito da Función Pública, articulando espazos para compartir experiencias e boas prácticas.
Os países asinantes han chamado a futuras presidencias do Consello a realizar un seguimento do cumprimento desta Declaración e a favorecer unha avaliación do documento.
A transformación e a modernización das Administracións Públicas no seo da Unión Europea é coherente coas temáticas principais que inspiran todas as políticas en Europa: a protección da cidadanía e as súas liberdades, a promoción dun novo modelo europeo de crecemento e investimento, sustentado no crecemento sustentable, e o seu carácter de actor internacional que promove o multilateralismo.
Fonte orixinal da noticia
Nota de prensa do Ministerio de Facenda e Función Pública
- Cooperación interadministrativa
- Información e datos do sector público