A Declaración sobre os Dereitos e Principios Dixitais Europeos

• Escoitar
  • Copiar

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

27 xaneiro 2022

Esta Declaración Europea sobre os dereitos e principios dixitais sería un marco de referencia para as persoas e unha guía para as empresas e os responsables políticos.

Hoxe, a Comisión propón ao Parlamento Europeo e ao Consello subscribir unha  declaración(Abre en nova xanela)  de dereitos e principios que guiarán a transformación dixital na UE.

O proxecto de declaración sobre os dereitos e principios dixitais ten como obxectivo brindar a todos un punto de referencia claro sobre o tipo de transformación dixital que Europa promove e defende. Tamén proporcionará unha guía para os responsables políticos e as empresas cando se trate de novas tecnoloxías. Os dereitos e liberdades consagrados no marco legal da UE e os valores europeos expresados ​​nos principios deben respectarse tanto en liña como fóra de liña. Unha vez aprobada conxuntamente, a Declaración tamén definirá o enfoque da transformación dixital que a UE promoverá en todo o mundo.

Dereitos e principios na era dixital

O proxecto de declaración cobre dereitos e principios crave para a transformación dixital, como pór ás persoas e os seus dereitos no centro, apoiar a solidariedade e a inclusión, garantir a liberdade de elección en liña, fomentar a participación no espazo público dixital, aumentar a seguridade e o empoderamiento. das persoas e promover a sustentabilidade do futuro dixital.

Estes dereitos e principios deben acompañar ás persoas da UE na súa vida cotiá: conectividade dixital alcanzable e de alta velocidade en todas partes e para todos, aulas ben equipadas e docentes capacitados dixitalmente, acceso continuo aos servizos públicos, unha contorna dixital seguro para os nenos, desconectar despois das horas de traballo, obter información fácil de entender sobre o impacto ambiental dos nosos produtos dixitais, controlar como se utilizan os seus datos persoais e con quen se comparten.

La declaración tiene sus raíces en la legislación de la UE, desde los Tratados hasta la Carta de los Derechos Fundamentales, pero también en la jurisprudencia del Tribunal de Justicia. Se basa en la experiencia del  Pilar Europeo de Dereitos Sociais(Abre en nova xanela)  . O expresidente do Parlamento Europeo, David Sassoli, promoveu a idea do acceso a Internet como un novo dereito humano en 2018. Promover e implementar os principios establecidos na declaración será un compromiso político e unha responsabilidade compartidos tanto a nivel da Unión como dos Estados membros dentro das súas respectivas competencias. Para asegurarse de que a declaración teña efectos concretos sobre o terreo, a Comisión  propuxo(Abre en nova xanela)  en setembro monitorear o progreso, avaliar as brechas e proporcionar recomendacións para accións a través dun informe anual sobre o 'Estado da Década Dixital'.

O próximo paso a seguir será o debate, no Parlamento Europeo e no Consello, do proxecto de declaración e aprobalo ao máis alto nivel para este verán.

O percorrido da Declaración

O 9 de marzo de 2021, a Comisión expuxo a súa visión da transformación dixital de Europa para 2030 na súa Comunicación sobre o  compás dixital: o camiño europeo para a década dixital(Abre en nova xanela)  . En setembro de 2021, a Comisión introduciu un sólido marco de gobernación para alcanzar os obxectivos dixitais en forma de  Path to the Dixital Decade(Abre en nova xanela) .

A Comisión tamén levou a cabo unha consulta pública aberta que  mostrou un amplo apoio(Abre en nova xanela)  aos Principios Dixitais Europeos: 8 de cada 10 cidadáns da UE consideran útil que a Unión Europea defina e promova unha visión europea común sobre os dereitos e principios dixitais, así como un  Eurobarómetro especial-Enquisa(Abre en nova xanela) . As enquisas anuais do Eurobarómetro recompilarán datos cualitativos, baseados ​​na percepción dos cidadáns sobre como se aplican na UE os principios dixitais consagrados na declaración.

A declaración tamén se basea en iniciativas anteriores do Consello, incluída a  Declaración de Tallin sobre o goberno electrónico(Abre en nova xanela)  , a  Declaración de Berlín sobre a sociedade dixital e o goberno dixital baseado en valores(Abre en nova xanela)  , e a  Declaración de Lisboa: Democracia dixital cun propósito(Abre en nova xanela)  para un modelo de transformación dixital que fortalece o ser humano . dimensión do ecosistema dixital co Mercado Único Dixital como núcleo.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

Factsheet da Declaración de Dereitos(Abre en nova xanela)

• Cidadán
  • Goberno aberto, Informes e Estudos