Na Figura 1, extraída do informe Gartner , obsérvase que existen 4 tecnoloxías que superaron amplamente o estado de sobre-expectativa (
Figura 1 - Tendencias en IA para os próximos anos.
"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".
17 agosto 2022
Segundo a última análise realizada por Gartner en setembro de 2021, sobre as tendencias en materia de Intelixencia Artificial, os Chatbots son unha das tecnoloxías máis próximas a ofrecer unha produtividade efectiva en menos de 2 anos.
Na Figura 1, extraída do informe Gartner , obsérvase que existen 4 tecnoloxías que superaron amplamente o estado de sobre-expectativa (
Figura 1 - Tendencias en IA para os próximos anos.
No caso concreto dos chatbots, existen grandes expectativas de produtividade nos próximos anos grazas á madurez das diferentes plataformas dispoñibles, tanto en opcións de Cloud Computing, como en proxectos de código aberto, é especial RASA ou Xatkit
. Na actualidade é relativamente sencillo desarrollar un chatbot o asistente virtual sin conocimientos de IA, mediante o uso destas plataformas.
A modo de exemplo, a Figura 2 mostra un diagrama dos diferentes compoñentes que habitualmente inclúe un chatbot, neste caso enfocado na arquitectura do proxecto RASA.
Figura 2 - Arquitectura do proxecto RASA
Un dos compoñentes principais é o módulo axente (
O módulo de NLU (
Finalmente, o módulo de xestión de conversacións (
Cada vez existen máis iniciativas para empoderar aos cidadáns na consulta de datos abertos mediante o uso de chatbots, empregando interfaces de linguaxe natural, aumentando así el valor neto que ofrecen dichos datos. El uso de chatbots permite automatizar la recopilación de datos a partir de la interacción con el usuario y responder de forma sencilla, natural y fluida, permitiendo la democratización da posta en valor de datos abertos.
No SOM Research Lab (Universitat Oberta de Catalunya) foron pioneiros
na aplicación de chatbots para mejorar el acceso de los ciudadanos a los datos abiertos a través dos proxectos Open Data for All
e BODI
(Bots para interactuar con datos abiertos – Interfaces conversacionales para facilitar el acceso a los datos públicos). Podes atopar máis información sobre este último proxecto neste artigo.
Tamén cabe destacar o chatbot de Aragón Open Data , do portal de datos abertos do Goberno de Aragón, cuxo obxectivo é achegar a gran cantidade de datos dispoñibles á cidadanía, para que esta poida aproveitar a súa información e valor, evitando calquera barreira técnica ou de coñecemento entre a consulta realizada e os datos abertos existentes. Os dominios sobre os que ofrece información
son:
Estes son só algúns exemplos do uso práctico de chatbots na posta en valor de datos abertos e o seu potencial a curto prazo. Nos próximos anos veremos cada vez máis exemplos de asistentes virtuais en diferentes escenarios, tanto do ámbito das administracións públicas como en servizos privados, en especial enfocados á mellora da atención ao usuario en aplicacións de comercio electrónico e servizos xurdidos de iniciativas de transformación dixital.