accesskey_mod_content

A Comisión de Estratexia TIC impulsa a transición á Administración Dixital

  • Opinar
  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia disponible únicamente con fines históricos y de hemeroteca. La información y enlaces mostrados se corresponden con los que estaban operativos a la fecha de su publicación. No se garantiza que continúen activos actualmente".

16 setembro 2015

O Ministro de Facenda e Administracións Públicas, Cristóbal Montoro, presidiu o pleno de constitución da Comisión de Estratexia TIC, a CETIC,  no cal se aprobaron a proposta de Estratexia TIC para a AGE para a súa elevación a consello de ministros, o modelo de xestión dos servizos compartidos e a declaración dos primeiros 14 servizos compartidos.

O ministro de Facenda e Administracións Públicas presidiu onte a constitución da Comisión de Estratexia TIC, o máximo órgano de decisión en materia de Tecnoloxía da Información e as Comunicacións na Administración Xeral do Estado.

Con esta comisión se culmina la puesta en funcionamiento del modelo propugnado por la Comisión para la Reforma de las Administraciones Públicas, la CORA, con la elevación al Consejo de Ministros del Plan de Transformación Digital de la Administración General del Estado y sus organismos públicos, la Estrategia TIC.

Cristóbal Montoro ha asegurado que la apertura de esta Comisión amplía los frentes para lograr la Administración Electrónica y "potencia la digitalización de los procesos internos para que lo electrónico genere mejoras de eficacia, ahorro y transparencia significativas".

España ocupa el puesto 12º mundial en Administración Electrónica, habiendo escalado 11 puestos según el informe UNPAN de la ONU. La apuesta por una Administración netamente digital, sin barreras, profundamente interconectada y que, sobre todo, toma como referente al ciudadano como cliente activo y esto se pone de manifiesto en los proyectos TIC puestos en funcionamiento durante esta legislatura:

1. Creación dun novo sistema de Gobernación TIC, en el que se engloba la presente Comisión, además de las Comisiones Ministeriales de Administración Digital. Este modelo viene reforzado por la próxima aprobación en Consejo de Ministros de la Estrategia TIC de la AGE, cuya propuesta ha sido aprobada en esta comisión y por los también aprobados en esta reunión: el Modelo de Gestión de Servicios Compartidos y la declaración de los primeros 14 servicios compartidos.

2. Avances en materia de infraestruturas de comunicacións:

  • A nube SARA (Sistema de Aplicacións e Redes para as Administracións), conxunto de infraestruturas de comunicacións que conecta as Administracións Públicas Españolas e institucións europeas para intercambio de información e acceso a servizos e que dá cobertura xa ao 93,19% da poboación española, evolucionando cara a un sistema tipo Nube.
  • A plataforma de Intermediación de datos, que permite que os cidadáns non teñan que presentar documentos que xa están en poder da administración. O sistema permite verificar automaticamente e en liña, co consentimento do cidadán, os datos de identidade, residencia, débeda coa AEAT ou a SS, Prestacións por Desemprego, Datos Catastrais, Títulos educativos, etc. Ata a data permitiu máis de 100 millóns de intercambio de documentación certificada.
  • A nova Rede Unificada de Telecomunicacións en AGE, compartida por 12 ministerios e 51 organismos dependentes dos mesmos, dá servizo a máis de 3.400 sedes da AGE en España e 500 en 125 países, con 125.000 usuarios internos e máis de 2.000 millóns de páxinas visitadas ao ano. Permitiu reducir 400 sedes nacionais e internacionais e uns aforros de máis de 124 millóns de €en 4 anos.
  • Sistema de Interconexión de Rexistros, que ha permitido 1.150.000 asientos registrales intercambiados electrónicamente entre distintas administraciones, evitando el desplazamiento de ciudadanos y el intercambio de papeles.

3. Programas e servizos desenvolvidos

  • Sistema Cl@ve, de identidade dixital para unificar o acceso electrónico do cidadán mediante claves compartidas e en mobilidade e que permite acceder a calquera Administración. 1.400 usuarios rexistrados
  • Servizo común de firma electrónica, integrado coa plataforma cl@ve , con 190 millóns de transaccións só este ano
  • Sistema de Notificacións Electrónicas, que proporciona a cidadáns e empresas unha caixa de correos segura asociado a un Enderezo electrónico Habilitado (DEH) na que recibir notificacións electrónicas. 36.550.691 notificacións na lexislatura e máis dun millón de enderezos electrónicos activos. 47 millóns de notificacións a cidadáns só en 2014, o que supuxo un aforro de 126 millóns de euros para os cidadáns e 41,6 millóns para a Administración do Estado.
  • Procedementos susceptibles de tramitación electrónica na AGE. El 99% de la tramitación de la AGE ya puede realizarse electrónicamente y el 81,33% ya se han hecho electrónicamente en esta legislatura.
  • Teléfono 060, que atendeu máis de 14 millóns de chamadas e que está a incrementar o número de organismos que prestan atención ao cidadán a través deste servizo compartido que xa usan Interior, Tráfico, Emprego, Educación, AAPP, Estranxeiría, etc.
  • Portal de Factura Electrónica FACe, punto único que permite a los proveedores facturar electrónicamente a las AAPP. Un éxito de colaboración con el sector privado que se traduce en más de 3.500.000 facturas y más de 19.000 millones de euros facturados y ejemplo de colaboración entre administraciones públicas, con 16 CCAA y más de 7.300 ayuntamientos integrados.
  • Punto de Acceso Xeral, que permite coñecer os servizos públicos da Administración a través dun único punto en Internet, con máis de medio millón de páxinas vistas mensuais.
  • Outros, como o Portal de Licitación Electrónica, Estranxeiría ou Xurados de Expropiación.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

Máis información sobre a Comisión de Estratexia TIC e o modelo de gobernación