accesskey_mod_content

A Administración Foral de Navarra reduce os trámites eliminando a obriga de presentar medio centenar de documentos

  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

21 maio 2015

A partir do próximo mes de xaneiro, a cidadanía non terá a obriga de presentar documentos como a fotocopia do DNI , empadroamento, o título universitario, certificados de pagos de impostos, e así ata medio centenar de tipos de credenciais e escritos, nos trámites que realice coa Administración Foral.

A iniciativa enmárcase dentro do Plan de Simplificación Administrativa posto en marcha en 2013, en cumprimento da Lei Foral 11/2012, do 21 de xuño, de Transparencia e Goberno Aberto.

As instrucións aprobadas agora están encamiñadas a dous tipos de actuacións. Por unha banda, ínstase a todas as unidades que realizan convocatorias públicas (subvencións, bolsas, emprego público, permisos etc.) para que, de face a próximas edicións, revisen a normativa actual con criterios de simplificación e analicen se os documentos que solicitan son imprescindibles ou non para cumprir os fins que se perseguen, e eliminen aqueles que non o sexan.

Doutra banda, suprímese a obriga de achegar documentos que poidan consultarse a través da Plataforma de Intermediación (SVD)   do MINHAP que permite consultar a través da redSARA a información que posúen as distintas administracións públicas, tanto as autonómicas, entre as que se atopa a Administración Foral, como da Administración Central. Na actualidade, o sistema prové datos de máis de 17 organismos públicos distintos.

Ademais deste servizo de carácter nacional, o Goberno foral ha posto en marcha un sistema similar para compartir datos dentro da Administración foral, pondo en común a información que ten cada Departamento. Polo momento incorporáronse os datos que posúe a Facenda Tributaria de Navarra e que tamén poden consultarse desde fóra da Comunidade Autónoma a través da plataforma de intermediación.

O Goberno de Navarra aprobou en novembro de 2013 o Plan Xeral de Simplificación Administrativa, co fin de reducir entre un 20% e un 75% os trámites administrativos, grazas a un aumento da oferta das xestións electrónicas, redución dos tempos de tramitación e do número de documentos esixidos aos cidadáns.

En concreto, perséguese reducir nun 75% a obriga de proporcionar documentación, así como un 30% as cargas administrativas externas. Ademais, preténdese aumentar o uso da administración electrónica no 30% das tramitacións, e que se incremente nun 20% a satisfacción da cidadanía na súa relación coa Administración. Os principais obxectivos complétanse cunha mellora do 20% da eficiencia administrativa pola redución de tempos de tramitación.

Ata ao momento, púxose en marcha o 85% das actuacións consideradas no Plan. Así, por exemplo, a extensión da Administración electrónica e, máis concretamente o uso de Internet, permitiu reducir nun 45% o tempo medio de tramitación dos expedientes, pasando dunha media de 176 días en 2012 a 97 días en 2014.

Outro dos logros foi a redución do prazo para abrir novos negocios ata en catro meses, ao modificarse o procedemento para as autorizacións ambientais. Igualmente, simplificáronse os trámites relacionados cos procedementos de seguridade industrial, implantouse o pago por internet (con cartón ou con cargo en conta) das cartas de pago non tributarias; e ofrécese a posibilidade de tramitar telematicamente o procedemento para acceder á asistencia sanitaria gratuíta.

Fonte orixinal da noticia

  • Cooperación interadministrativa
  • Cidadán