accesskey_mod_content

9ª medición comparativa de Servizos de Administración Electrónica na Unión Europea.

  • Opinar
  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

15 decembro 2010

Resultados preliminares da 9ª medición comparativa de Servizos de Administración Electrónica na Unión Europea.

Fixéronse públicos durante a Conferencia de Administración Electrónica “Lift-off to Open Government” celebrada en Bruxelas entre os días 15 e 16 de decembro de 2010, os resultados preliminares da 9ª medición comparativa de Servizos de Administración Electrónica na Unión Europea. A medición foi realizada por Cap Gemini e IDC baixo contrato coa Comisión Europea. Se a perspectiva global da Administración Electrónica proporcionada pola avaliación de Nacións Unidas a comezo de ano recoñecía o liderado de España neste campo, a análise puntual dun grupo de servizos realizado pola Comisión Europea confirma este avance.

Avaliáronse a dispoñibilidade e sofisticación da cesta de 20 Servizos Básicos acordado polos Estados Membros, os seus portais nacionais e unha avaliación en profundidade das Compras Públicas Electrónicas. De igual modo, e por primeira vez, avaliouse como as Administracións Públicas satisfán por medios electrónicos dous eventos vitais intimamente relacionados coa recuperación económica: A creación de empresas e a atención integral ao desempregado.

Os resultados preliminares han revelado unha acentuación na tendencia cara á saturación no crecemento dos indicadores sobre os servizos básicos xa detectada na medición realizada en 2009. A media UE de dispoñibilidade de servizos avanzou ata un 82% e a sofisticación ata un 90%. No caso de España, a avaliación da implementación dos servizos básicos ha rexistrado avances tanto na súa dispoñibilidade como sofisticación próxima aos 10 puntos, situándoa por encima da media comunitaria cun 95% e 98%, respectivamente. Os avances do noso país foron debido ao esforzo colectivo de todas as Administracións Públicas españolas derivado da entrada en vigor da Lei 11/2007, supondo alcanzar o oitavo posto do ranking de Estados membros resultante da avaliación, a posición máis alta alcanzada ata agora.

A actual crise económica obriga ás Administracións Públicas a atender especialmente á procura de emprego e a creación de empresas. Consecuentemente, realizouse a avaliación da satisfacción integral destes dous eventos vitais a través da canle electrónica en cada Estado membro. En ambos os casos, o portal Rede Tr@baja e o Portelo Único da Directiva de Servizos, respectivamente, colocáronse entre as prácticas líderes resaltadas pola Comisión Europea.

En lo referente a los resultados del indicador específico de las Compras Públicas a través del canal electrónico, han sido evaluadas la disponibilidad del servicio y la implementación de las fases previas a la adjudicación de un contrato y la fase de adjudicación. Tanto en la evaluación de la visibilidad del canal electrónico como de las características del mismo, España se sitúa en por encima del 80% y mas de 10 puntos por encima de la media comunitaria. Dado el carácter altamente descentralizado de la Compra Pública en España, es de resaltar que la Comisión Europea ha subrayado el avance en la visibilidad generalizada de la misma en nuestro país. A este respecto, resaltar la mención especial que el informe preliminar de la Comisión realiza de los ahorros generales para las Administraciones Públicas respectivas que han permitido alcanzar las plataformas de contratación electrónica de la Administración Pública vasca y la PECAP (consorcio al servicio de entidades locales de Cataluña).