El meu Carpeta Ciudadana, servei ofert pel Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública a través de la Secretaria General d'Administració Digital, ja té disponible la seva setena versió oficial per a dispositius iOS i Android així com a través del seu web .
Entre les novetats es troben:
- Consulta de la Targeta Sanitària Europea i avís de la seva propera caducitat per a aquells ciutadans (la immensa majoria) para els que l'emissió d'aquesta targeta correspon a l'Institut Nacional de la Seguretat Social. Aquest servei s'ampliarà en fases posteriors a altres col·lectius específics de Mutualitats.
- Consulta del nombre de Passaport. S'amplien les dades ofertes sobre identitat, amb un apartat específic en la secció “ciutadania”, i a més es podrà consultar el nombre de passaport.
- Consulta de qualificacions de les proves de l'Institut Cervantes (CCSE - prova de coneixements constitucionals i socioculturals d'Espanya i DELE - títols oficials acreditatius del grau de competència i domini de l'idioma espanyol).
- En la secció de béns immobles s'amplien les opcions, per exemple, amb la geolocalització.
- S'incorporen les Universitats d'Extremadura i Sevilla per oferir dades de les seves matrícules universitàries.
Unes altres de les novetats tenen a veure amb la millora del servei de consulta dels apoderaments per a actuació davant l'administració concedits a través del Registre electrònic d'apoderaments i amb una major proactividad respecte als avisos de calendari, perquè davant la caducitat de documents s'ofereixin instruccions sobre com procedir a la renovació i les gestions que s'hauran de realitzar.
Respecte a la consulta de l'estat d'expedients de les entitats locals, 4.663 ajuntaments i diputacions provincials es troben ja integrats, un 57% del total. Tot això és possible gràcies a la col·laboració amb les diputacions provincials, o els seus equivalents autonòmics, per donar cobertura a les entitats locals dels seus territoris, especialment a les menors de 20.000 habitants. A més, 64 nous ajuntaments incorporen les seves notificacions a l'Adreça Electrònica Habilitada Única - DEHú, i oferiran la informació de notificacions pendents a través de La meva Carpeta Ciutadana, la qual cosa suposa gairebé un 74% dels ajuntaments.
La meva Carpeta Ciutadana permet consultar des del mòbil, i des d'un únic punt, documentació personal de molt diferents àmbits (educatius, béns immobles, vehicles, residència, prestacions socials i de desocupació, laborals, història clínica, etc.). També facilita l'accés als teus expedients i les teves notificacions de l'administració pública a través de la Adreça Electrònica Habilitada Única – DEHú. A més, a La meva Carpeta Ciutadana és possible conèixer les cites prèvies gestionades per les Administracions públiques, i rebre avisos sobre venciments de tràmits relacionats amb DNI, Passaport, Permiso de Conducción i ITV. D'aquesta manera se simplifica la relació entre l'administració i la ciutadania de forma accessible, proactiva i personalitzada des de qualsevol dispositiu.
Des del seu llançament, suma ja més de 3,1 milions de descàrregues de les aplicacions mòbils. A més, més de 3,6 milions de ciutadans diferents han utilitzat en algun moment els seus serveis realitzant més de 26,4 milions d'accessos.