" /> PAe - Publicado o Informe sobre Goberno Electrónico 2024 da Comisión Europea
accesskey_mod_content

Publicado o Informe sobre Goberno Electrónico 2024 da Comisión Europea

  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

04 xullo 2024

Entre os 37 países analizados no informe anual da Comisión Europea sobre o estado do goberno electrónico, -coñecido como eGovernment Benchmarkt-, España destaca especialmente no indicador de "Centralidad no usuario", con 98 puntos.

Informe sobre Goberno Electrónico(Abre en nova xanela)  avalía a provisión e entrega de servizos de goberno electrónico en 37 países de Europa, os 27 estados membros da UE máis Islandia, Noruega, Suíza, Albania, Montenegro, Macedonia do Norte, Serbia, Turquía, Moldavia e Ucraína. Avaliáronse os servizos de goberno dixital, visitando e puntuando máis de 14.000 sitios web (ao redor de 400 por país). Esta edición do eGovernment Benchmark non só avalía a transformación dixital dos gobernos en 2022 e 2023, senón que tamén reflexiona sobre as tendencias máis amplas observadas no últimos catro anos

Este estudo avalía catro dimensións dos servizos públicos en liña, que constan de 14 indicadores, divididos en 48 preguntas. 

O catro dimensións poden describirse mediante as seguintes preguntas crave:

  • Centralidade no usuario. Ata que punto préstanse servizos en liña? Como son de amigables para dispositivos móbiles? E que mecanismos de apoio e retroalimentación en liña existen?
  • Transparencia. As administracións públicas están a proporcionar información clara e abertamente comunicada sobre como se prestan os seus servizos? Son transparentes sobre os procesos de formulación de políticas e deseño de servizos dixitais, así como sobre a forma en que se procesan os datos persoais das persoas?
  • Facilitadores clave. Que habilitadores tecnolóxicos existen para a prestación de servizos de goberno electrónico?
  • Servizos transfronteirizos. Con que facilidade os cidadáns estranxeiros poden acceder e utilizar os servizos en liña? E que mecanismos de apoio e retroalimentación en liña existen para os usuarios transfronteirizos?

Para proporcionar unha visión xeral completa do desempeño dos países en materia de goberno electrónico, analízanse 95 servizos en nove "eventos de vida". Estes refírense a unha secuencia de servizos dixitais que o cidadán ou empresa media probablemente requira dos dominios gobernamentais: operacións administrativas e comerciais, mudanza, transporte, inicio de pequenas reclamacións, saúde, creación de empresas, vida familiar, desemprego e estudos.

Malta sitúase como o país mellor clasificado en administración electrónica cunha puntuación de 97, seguido de Estonia (92), Luxemburgo (90) e Islandia (90). Entre os países da UE séguenlles Finlandia (88), Lituania (86), Dinamarca (85), os Países Baixos (85), Letonia (85), Suecia (82), Austria (82), Portugal (81) e España (79). O rendemento medio nos países da UE foi de 76 puntos.

Indicadores de España

Entre os indicadores que miden o rendemento das políticas de Administración Electrónica, España destaca especialmente en Centralidade no usuario (98 puntos fronte a 93 de media na UE). Esta dimensión mide se un servizo é ofrecido en liña (98 puntos), se existen funcionalidades de soporte e axuda (100) e se está adaptado a dispositivo móbil (95).

No resto de indicadores, España sitúase por encima da media dos países da UE en Transparencia (71 puntos fronte a 67 da UE) e Facilitadores clave (83 fronte a 78), e lixeiramente por baixo en Servizos transfronteirizos (65 fronte a 66). Entre o desempeño dixital por "eventos vitais", España destaca na categorìa de operacións administrativas e comerciais regulares, con 93 puntos.

Entre outros datos, o informe sinala que en España o 97% dos servizos están en liña, un 67% dos portais gobernamentais mostran se se consultaron os datos persoais, un 90% dos servizos aceptan a identificación electrónica, un 73% dos servizos están dispoñibles desde outros países e un 81% dos servizos contan con información persoal precompletada.

Atendendo ao total, España sitúase no posto 12 da UE cun índice de madurez da administración electrónica de 79 puntos.

Entre as boas prácticas que recolle o informe, figuran as iniciativas españolas Mi Carpeta Ciudadana e o Centro de Operacións de Ciberseguridade da AGE, así como o Xemelgo Dixital da Xunta de Galicia.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Goberno aberto, Informes e Estudos