A intelixencia artificial é unha tecnoloxía disruptiva cunha alta capacidade de impacto na economía e a sociedade.
No plano económico, e xunto a outras tecnoloxías dixitais, presenta un alto potencial para o aumento da produtividade, a apertura de novas liñas de negocio, o desenvolvemento de novos produtos ou servizos – baseados, por exemplo, na personalización, a optimización dos procesos industriais ou as cadeas de valor –, a automatización de certas tarefas rutineiras e o desenvolvemento da innovación. Este potencial incide positivamente no crecemento económico, a creación de emprego e o progreso social.
No plano social, a intelixencia artificial pode ter un impacto significativo pola automatización de tarefas repetitivas, os seus efectos sobre a ética e a privacidade pola recompilación e o uso de datos persoais , a personalización da educación e os cambios na toma de decisións, posto que pode ofrecer análises de datos máis rápidos e precisos para apoiar a toma de decisións en empresas e gobernos.
Neste ámbito, a Comisión Europea presentou unha proposta de Regulamento do Parlamento Europeo e do Consello polo que se establecen normas harmonizadas sobre intelixencia artificial co obxectivo de garantir o respecto dos dereitos fundamentais dos cidadáns, que actualmente está en fase de negociación entre o Consello e o Parlamento europeo.
A nova norma, o Regulamento Europeo de IA, proporciona á Unión Europea un marco lexislativo para promover unha intelixencia artificial fiable, ética e sólida, establecendo obrigas para provedores e usuarios en función do nivel de risco dos casos de uso.
Os sistemas de alto risco de a IA son:
- Compoñentes de seguridade de produtos regulados (por exemplo, produtos sanitarios, maquinaria) que están suxeitos a avaliación por terceiros en virtude da lexislación sectorial pertinente.
- Determinados sistemas de IA (autónomos) nos seguintes ámbitos:
- Identificación biométrica e categorización de persoas físicas.
- Xestión e explotación de infraestruturas críticas.
- Educación e formación profesional.
- Emprego e xestión de traballadores, acceso ao autoemprego.
- Acceso e goce de servizos privados esenciais e servizos e prestacións públicas.
- Cumprimento da lei.
- Xestión da migración, o asilo e o control de fronteiras.
- Administración de xustiza e procesos democráticos.
Neste contexto, o Goberno de España, en colaboración coa Comisión Europea, porá en marcha o primeiro
O obxectivo deste sandbox será aplicar na práctica e facer operativos os requisitos contidos na proposta. Espérase que esta iniciativa conduza á elaboración dun informe con boas prácticas, leccións aprendidas e guías técnicas de aplicación, baseadas nas probas e a experimentación práctica. Estes entregables podrán ser utilizados posteriormente, segundo proceda, pola Comisión Europea para o desenvolvemento das directrices da Unión Europea e como achega ao proceso de normalización para facilitar o cumprimento do Regulamento sobre IA por parte das empresas, especialmente as pequenas e medianas. Para iso, seleccionaranse sistemas de intelixencia artificial de alto risco, de propósito xeral, así como modelos fundacionais.
Así mesmo, crearase un Consello Asesor de Expertos que serán profesionais do ámbito da intelixencia artificial tanto desde unha perspectiva técnica como xurídica, e que apoiarán e asesorarán na aplicación dos requirimentos aos participantes no
Co obxecto de coñecer e motivar o interese de participación no
- Interese de participación no
Sandbox deIA tanto como entidade provedora de sistemas de intelixencia artificial como interese de participación como usuaria dos este sistemas. - Interese de participación no Consello Asesor de Expertos.
Para o seu debido rexistro, achéganse as ligazóns indicadas en cada un dos casos, agradecendo anticipadamente a súa participación e interese nesta iniciativa. Este rexistro non implica preferencia ou selección previa con respecto á convocatoria. É completamente independente da mesma.