accesskey_mod_content

Os datos abertos, unha ferramenta crave para o fomento do coñecemento e a educación

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

16 maio 2023

A UNESCO recoñece o valor de os datos abertos no ámbito educativo e considera que o seu uso pode contribuír a medir o cumprimento dos Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable, especialmente o obxectivo número 4 de Educación de calidade.

As solucións abertas, que comprenden os recursos educativos abertos (REA), o Acceso aberto á información científica (OA, polas súas siglas en inglés), o software libre e de código aberto (FOSS) e os datos abertos, fomentan a libre circulación da información e o coñecemento, constituíndose así nunha base para responder os desafíos mundiais, tal e como lembra a  UNESCO.(Abre en nova xanela)  

O organismo das Nacións Unidas para a Educación, a Ciencia e a Cultura recoñece así o valor de os datos abertos no ámbito educativo e considera que o seu uso pode contribuír a medir o cumprimento dos Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable, especialmente o obxectivo número 4 de  Educación de calidade(Abre en nova xanela) . Outros organismos internacionais recoñecen tamén o potencial da apertura de datos na educación. Por exemplo, a  Comisión Europea(Abre en nova xanela)  catalogou o sector educativo como un ámbito no que os datos abertos teñen un alto potencial.  

Os datos abertos pódense utilizar como unha  ferramenta para a educación e a formación de diferentes formas(Abre en nova xanela) . Así, pódense utilizar para desenvolver novos materiais didácticos e para recompilar e analizar información sobre o estado do sistema educativo que sirvan para impulsar melloras.  

A pandemia mundial marcou un fito no ámbito educativo, cando se fixo imprescindible o uso das novas tecnoloxías no proceso de ensino-aprendizaxe que pasou a ser integramente virtual durante meses. Aínda que desde facía anos viña falando dos beneficios de incorporar o TIC e as solucións abertas á educación, unha tendencia que se coñece como Edtech, a Covid-19 acelerou este proceso.  

Os beneficios do uso dos datos abertos na aula

Na seguinte infografía resumimos os beneficios que supón a aplicación dos datos abertos  no ámbito da educación e a formación(Abre en nova xanela) , tanto desde o punto de vista do alumno e do docente, como o de os xestores do sistema educativo.  

Existen multitude de conxuntos de datos que poden utilizarse para o desenvolvemento de solucións educativas. En datos.gob.es hai máis de  6.700 datasets(Abre en nova xanela)  dispoñibles, aos que se poden sumar outros que se utilizan con fins educativos en diferentes áreas, como literatura, xeografía, historia, etc.  

Son moita as solucións desenvolvidas con datos abertos que se utilizan con estes obxectivos. Recompilamos algunhas delas en función da súa finalidade: en primeiro lugar, as solucións que ofrecen información sobre o sistema educativo de face a coñecer a súa situación e planificar novas medidas e, en segundo lugar, as que ofrecen material didáctico para utilizar na aula.  

En definitiva, os datos abertos constitúense como unha ferramenta fundamental para o fortalecemento e progreso da educación e non podemos esquecer que a educación é un dereito universal e unha das principais ferramentas para o progreso da humanidade.  

Feixe clic na infografía para vela a tamaño real:

Infografía en tamaño real(Abre en nova xanela)

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Información e datos do sector público