"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".
La Comisión Europea ha adoptado hoy una Comunicación que marca el segundo aniversario de la creación del Fondo de Recuperación e Resiliencia
(RRF), o instrumento crave no corazón do plan de recuperación NextGenerationEU de 800 000 millóns EUR para Europa.
A Comunicación fai un balance dos resultados concretos logrados ata agora a través do dobre impulso sen precedentes do RRF para reformas e investimentos verdes e dixitais nos Estados membros. También describe pasos adicionais para apoiar a implementación exitosa continua dos plans nacionais de recuperación e resiliencia. Os anexos da Comunicación aclaran determinados aspectos técnicos da forma en que a Comisión avalía o progreso dos Estados membros.
Apoiar a recuperación pospandemia mentres se abordan novos desafíos
Desde a súa creación hai dous anos, o RRF tivo un impacto transformador nas economías dos Estados membros , por exemplo, impulsando reformas dos sistemas de xustiza civil e penal en Italia, reformas do mercado laboral en España, mellorando a vivenda alcanzable en Letonia, promovendo investimentos en offshore enerxías renovables en Grecia e permitir a dixitalización de escolas e empresas en Portugal.
Estes cambios están a ser posibilitados polo deseño único do RRF, que combina plans nacionais de reformas e investimentos con prioridades e financiamiento comúns. Ao observar os plans de recuperación e resiliencia dos Estados membros, vemos que ao redor de 203 000 millóns EUR da asignación total contribúen a medidas destinadas a reducir as emisións de gases de efecto invernadoiro en polo menos un 55 % para 2030. Ao redor de 131 000 millóns EUR contribúen a medidas para transformar dixitalmente a economía de Europa. economías e sociedades. Se dedicaron ao redor de 138 000 millóns EUR ao gasto e as políticas sociais para a próxima xeración.
O deseño do RRF está a dirixir un ciclo virtuoso de cambio , no que as reformas propostas polos Estados membros sintan as bases para os investimentos posteriores establecidas nos seus plans de recuperación e resiliencia, así como aquelas impulsadas por outros fondos da UE, fondos nacionais e, de maneira crucial , o sector privado. A medio prazo, a Comisión estima que os investimentos financiados por NextGenerationEU poderían impulsar o PIB da UE ao redor dun 1,5 % en 2024 e estimular aínda máis a creación de emprego.
El RRF se estableció en el contexto de la crisis de la COVID-19 para apoyar la recuperación económica y social de los Estados miembros. Ha sido una respuesta vital a la recesión económica inducida por la pandemia. Ha estado implementando reformas e inversiones, acelerando las transiciones ecológica y digital y aumentando la resiliencia general de la Unión. La implementación del RRF ahora tiene lugar en un contexto muy diferente , marcado por la guerra de agresión de Rusia contra Ucrania, alta inflación y una crisis energética.
Neste contexto en constante evolución, o RRF demostrou ser un instrumento moi áxil, capaz de abordar varios desafíos emerxentes . Por lo tanto, segue sendo o núcleo dos nosos esforzos para abordar as prioridades vinculadas á seguridade enerxética da UE, a competitividade industrial e a transición industrial cara a unha economía neta cero.
Acelerar a implementación para cumprir coas prioridades da UE
Ata a data, a Comisión desembolsou máis de 144 000 millóns EUR no marco do RRF, incluídas subvencións (96 000 millóns EUR) e préstamos (48 000 millóns EUR). Espéranse moitos máis desembolsos a medida que avanzamos cara á segunda metade da vida útil do RRF. Os Estados membros deben facer todo o posible para aproveitar ao máximo as oportunidades que brinda o RRF e cumprir cos prazos aos que se comprometeron nos seus plans.
Na primavera de 2023, espérase que os Estados membros complementen os seus plans de recuperación e resiliencia cos capítulos de REPowerEU , para brindar unha resposta conxunta á crise enerxética mundial. As reformas e investimentos novos ou ampliados incluídas nos capítulos, financiadas pola potencia financeira reforzada do FRR de ata 270 000 millóns EUR, permitirán aos Estados membros eliminar rapidamente a dependencia da UE dos combustibles fósiles rusos e acelerar a transición cara a unha enerxía limpa.
As reformas e investimentos impulsados por REPowerEU, que animamos aos Estados membros a presentar canto antes, tamén xerarán as sinerxias previstas por o Plan Industrial Green Deal da UE . Financiarán medidas que promovan a ecologización da industria, o apoio aos proxectos industriais da UE con cero emisións netas, o incentivo das tecnoloxías innovadoras de I + I con cero emisións e a asistencia ás industrias fronte aos altos prezos da enerxía, mesmo a través de exencións fiscais.
Aumentar a transparencia e a participación das partes interesadas para mellorar a eficiencia e a previsibilidad
A implementación acelerada do RRF e o cumprimento eficiente dos seus obxectivos van da man cun alto nivel de transparencia no funcionamento do Fondo. A Comisión sempre se esforza por lograr a máxima transparencia e, con este fin, creou o Cadro de Indicadores de Recuperación e Resiliencia , que proporciona información en tempo real sobre os desembolsos e o progreso realizado polos Estados membros.
O Regulamento REPowerEU aumenta aínda máis a transparencia ao esixir aos Estados membros que publiquen información sobre os 100 principais destinatarios finais de cada plan nacional. También reforza o papel das partes interesadas , centrándose nas autoridades locais e rexionais e os interlocutores sociais, sobre todo na etapa de preparación dos capítulos de REPowerEU.
A Comunicación de hoxe tamén presenta dúas ferramentas de implementación para agregar previsibilidad e transparencia ao RRF. Descrito nos anexos desta Comunicación, a Comisión comparte o seu marco para avaliar o cumprimento satisfactorio dos fitos e obxectivos ao procesar as solicitudes de pago. También está a publicar unha metodoloxía para determinar o monto que se suspenderá no caso de que un Estado membro alcance parcialmente os fitos e obxectivos relacionados cunha solicitude de pago. Estas ferramentas súmanse a as orientacións da Comisión sobre a revisión dos plans
no contexto de REPowerEU adoptadas o 1 de febreiro.
Próximos pasos e máis información
A avaliación de medio termo do RRF do próximo ano brindará outra oportunidade para facer un balance e avaliar o progreso realizado e as leccións aprendidas da implementación do RRF.
Para máis información, pódese consultar calquera destas ligazóns relacionadas:
Fonte orixinal da noticia
- Cooperación interadministrativa