accesskey_mod_content

Identificador Europeo de Lexislación (ELI): unha oportunidade para impulsar a interoperabilidade e reutilización de textos legais

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

06 setembro 2022

O ELI busca facilitar o acceso, intercambio e interconexión da información xurídica publicada nos sistemas nacionais, europeos e mundiais. Desta forma facilítase a súa dispoñibilidade como conxuntos de datos abertos, impulsando a súa reutilización.

O  ELI  xurdiu en 2012 a través dunhas Conclusións do Consello (2012/C 325/02)(Abre en nova xanela) en las que la Unión Europea invitaba a los Estados miembros a adoptar un estándar de identificación y descripción de las normas jurídicas. Esta iniciativa ha ido evolucionando y enriqueciéndose gracias a nuevas conclusiones publicadas en 2017 ( 2017/C 441/05(Abre en nova xanela) ) e 2019 ( 2019/C 360/01(Abre en nova xanela) ).

ELI , que se basa en un acuerdo voluntario entre los países de la UE , busca facilitar o acceso, intercambio e interconexión da información xurídica publicada nos sistemas nacionais, europeos e mundiais. Desta forma facilítase a súa dispoñibilidade como conxuntos de datos abertos, impulsando a súa reutilización.

En concreto, o  ELI  permite:

  • Identificar documentos lexislativos, como normas ou recursos legais, de forma univoca mediante un identificador único ( URI ), comprensible tanto por persoas como por máquinas.
  • Definir as características de cada documento a través de metadatos procesables automaticamente. Para iso utiliza vocabularios definidos mediante ontologías consensuadas e recomendadas para cada ámbito.

Grazas a iso, conséguense unha serie de vantaxes:

  • Achega maior calidade e fiabilidade.
  • Aumenta a eficacia nos fluxos de información, reducindo tempos e aforrando custos.
  • Optimiza e axiliza o acceso á lexislación de distintos sistemas xurídicos ao proporcionar a información de maneira uniforme.
  • Mellora de a interoperabilidade dos sistemas xurídicos, facilitando a cooperación entre países.
  • Facilita a reutilización de datos xurídicos como base de novos servizos e produtos de valor engadido que melloran a eficiencia do sector.
  • Impulsa a transparencia e a rendición de contas dos Estados Membros.

Aplicación de en ELI España

ELI  é un sistema flexible que debe ser adaptado ás peculiaridades de cada territorio. No caso do ordenamento español, existen diversos aspectos xurídicos e técnicos que condicionan a súa implementación.

Un dos principais condicionantes é a pluralidade de emisores, con normas a nivel nacional, autonómico e local, cada unha das cales conta coa súa propio medio de publicación oficial. Ademais, cada organismo publica os documentos nos formatos que considera adecuados (pdf, html, xml, etc.) e con distintos metadatos. A iso hai que sumar a pluralidade lingüística, pola cal cada boletín se publica nas linguas oficiais correspondentes.

Por iso, acordouse que a implementación de o  ELI  realizaríase de forma coordinada por todas as administracións, no marco da Comisión Sectorial de Administración Electrónica (CSAE)(Abre en nova xanela) ,a través de dúas fases:

  • Debido a la complejidad de la normativa local, en la primera fase, se decidió abordar únicamente la especificación técnica aplicable al Estado y las Comunidades Autónomas, mediante acordo do CSAE do 13 de marzo de 2018(Abre en nova xanela) .
  • En febreiro de 2022(Abre en nova xanela) , elaborouse unha nova versión para incluír na súa aplicación a a normativa local.

Con esta nova especificación, quedan establecidas as directrices comúns para a implementación de o  ELI  no contexto español, pero respectando as particularidades de cada organismo. É dicir, recolle unicamente os elementos mínimos necesarios para garantir a interoperabilidade da información legal publicada en todos os niveis de administración, pero séguese permitindo que cada organismo manteña os seus propios diarios oficiais, bases de datos, procesos internos, etc.

Con respecto a o ámbito temporal, os organismos teñen que aplicar estas especificacións da seguinte maneira:

  • Normativa estatal: aplica a aquela publicada a partir do 29/12/1978, así como a publicada antes se conta con versión consolidada.
  • Normativa autonómica: aplica a aquela publicada a partir do 29/12/1978.
  • Normativa local: cada entidade poderá aplicar o seu propio criterio.

Como implementar o ELI?

Na páxina web https://www.elidata.es/(Abre en nova xanela)  ofrécense recursos técnicos(Abre en nova xanela) para a aplicación do identificador. Nela explícase o modelo contextual e ofrécense distintos persoais para facilitar a súa aplicación:

Tamén ofrece a relación de metadatos mínimos comúns(Abre en nova xanela) , entre outros recursos.(Abre en nova xanela)

Ademais, para facilitar a coordinación nacional e a compartición de experiencias, na web tamén se pode atopar información sobre a implementación efectuada polas distintas administracións(Abre en nova xanela) .

ELI xa se aplica, por exemplo, no Boletín Oficial do Estado (BOE)(Abre en nova xanela) . Desde a súa páxina web pódese acceder a todas as normas do BOE identificadas con OI(Abre en nova xanela) , distinguindo entre as normas estatais e autonómicas. Se tomamos como referencia unha norma como o Real Decreto-lei 24/2021, onde se procedía á transposición de varias directivas europeas (incluída a de datos abertos e reutilización da información do sector público), vemos que se inclúe un inclúe un ligazón permanente ELI .

En definitiva, atopámonos ante un mecanismo común de gran utilidade para facilitar a interoperabilidade da información xurídica, o cal pode impulsar a súa reutilización non só a nivel nacional, senón tamén europeo, favorecendo a creación do espazo de liberdade, seguridade e xustiza da Unión Europea.(Abre en nova xanela)

Fonte orixinal da noticia Datos.gob.es(Abre en nova xanela)

  • Interoperabilidade e Normalización
  • Cooperación interadministrativa