España ocupa el séptimo puesto entre los 27 países miembros de la UE en la edición 2022 del Índice da Economía e a Sociedade Dixitais (DESI) que acaba de presentar la Comisión Europea. El informe destaca la mejora de los resultados respecto a años anteriores, sobre todo en lo que se refiere a la integración de la tecnología digital (puesto 11, cinco puestos mejor que en 2021), servicios públicos digitales (puesto 5, dos por encima de 2021) y capital humano (puesto 10 frente al 12 de 2021). España es uno de los líderes de la UE en cuanto a la conectividad, donde ocupa el puesto 3 por segundo año consecutivo.
En materia de servizos públicos dixitais, España ocupa el quinto puesto de la UE -avanza dos puestos sobre la edición de 2021- obteniendo una puntuación de 83,5, muy por encima de la media de la UE (67,3). Se valoran aquí cinco indicadores: Usuarios de la administración electrónica, Formularios precumplimentados, Servicios públicos digitales para los ciudadanos, Servicios públicos digitales para empresas y Datos abiertos.
Estes indicadores mostran un nivel alto de interacción en liña entre as autoridades públicas, os cidadáns e as empresas. O 73 % dos usuarios de internet españois participa activamente nos servizos de administración electrónica, en comparación co 65 % da media da UE. España obtivo 78 puntos no indicador de formularios precumplimentados (que mide a reutilización da información que se transmite dunhas administracións a outras para facilitar a vida aos cidadáns), puntuación que supera con fartura a media da UE de 64 puntos, grazas en gran medida a que o sistema español non solicita información aos particulares que poida obter mediante a Plataforma de Intermediación de Datos. Canto aos servizos públicos dirixidos a cidadanía e empresas, España obtivo 87 puntos para os cidadáns (fronte á media de 75 puntos da UE) e 94 para as empresas (en comparación cos 82 puntos de media da UE). España obtén moi bos resultados no indicador de datos abertos, no que ocupa a terceira posición da UE cunha puntuación do 95 % (14 puntos porcentuais por encima da media da UE).
O informe destaca que España está comprometida coa modernización da administración pública para facela máis accesible para as empresas e o público en xeral e está a desenvolver de forma proactiva novos servizos, sobre todo nos ámbitos da saúde, a identificación dixital, a ciberseguridade, as aplicacións móbiles e a integración da intelixencia artificial no sector. O DESI 2022 conclúe que “España está á vangarda en administración electrónica e servizos públicos dixitais na UE. Continúa actualizando os seus servizos e infraestrutura para adaptalos aos rápidos desenvolvementos tecnolóxicos e ás necesidades das persoas e as empresas. A interoperabilidade a nivel nacional, rexional e local será clave para garantir unha transición dixital fluída e eficiente entre os niveis de administración, maximizando os recursos e evitando solapamientos”.