El Gobierno aprueba el Proyecto de Ley de Eficiencia Digital del Servicio Público de Justicia

• Escoitar
  • Copiar

20 xullo 2022

Establece un marco xurídico de vangarda para promover e facilitar o avance na transformación dixital da Xustiza, regulando os servizos dixitais accesibles ao cidadán, reforzando a seguridade xurídica no ámbito dixital e orientando ao dato os sistemas de Xustiza.

O Goberno aprobou, en Consello de Ministros, o Proxecto de Lei de Eficiencia Dixital do Servizo Público de Xustiza, cuxo obxectivo fundamental é dar cobertura xurídica e regular a transformación dixital do servizo público de Xustiza.

Este proxecto establece un marco xurídico de vangarda para promover e facilitar o avance na transformación dixital da Xustiza, regulando os servizos dixitais accesibles á cidadanía, reforzando a seguridade xurídica no ámbito dixital, impulsando a súa eficiencia e orientando ao dato os sistemas de Xustiza.

Ao mesmo tempo, atende de forma prioritaria á eliminación de calquera brecha ou desigualdade no acceso á Xustiza, xa sexa por razóns de xénero, xeográficas, culturais ou de calquera outro tipo, para construír unha Administración de Xustiza accesible e integradora, mellorando a cohesión social, territorial e dixital.

Este proxecto de lei é un dos alicerces lexislativos do plan Xustiza 2030, junto con las otras dos leyes de eficiencia procesal y organizativa, actualmente ya en trámite parlamentario. Desde marzo de 2020 hasta junio de este año, gracias a la digitalización de la Justicia, impulsada a raíz de la pandemia, se han producido más de 920.000 actuaciones procesales no presenciales -entre juicios telemáticos y otros tipos de actuaciones-, lo que ha supuesto un ahorro estimado en desplazamientos de más de 19 millones de euros y se ha evitado la emisión de 9.124 toneladas de CO2, equivalente a 1.382 vueltas al mundo.

Cogobernanza

A necesidade de adaptarse á nova realidade tecnolóxica do século XXI é compartida polo Ministerio de Xustiza e as comunidades autónomas (CCAA) con competencias transferidas en materia de Xustiza. Este modelo de coordinación e decisión baseado na cogobernanza supón tamén un impulso ás funcións de organismos como o Comité Técnico Estatal da Administración Xudicial Electrónica (CTEAJE) ou a creación doutros como o Consello Consultivo da Transformación Dixital da Administración de Xustiza, onde se poderán integrar outros colectivos e organizacións, mesmo do sector privado.

Xeneralización de medios electrónicos

El proyecto de ley generaliza el uso de medios electrónicos para relacionarse con la Administración de Justicia, potenciando el ya existente Punto de Acceso General de la Administración de la Justicia, así como de las sedes judiciales electrónicas. Junto a estos medios de acceso, se incorpora un sistema único e personalizado de identificación segura que permite acceder con garantías a la Carpeta de Justicia, y que posibilitará a cada persona consultar sus asuntos, sus expedientes, sus actos de comunicación y pedir cita previa.

A nova lei regulará os sistemas de identificación e a firma dixital electrónica, ademais da regulación do sistema Cl@ve Xustiza, para a identificación e firma non criptográfica nas actuacións e procedementos xudicial por videoconferencia; así como a mellora nas prestacións dos servizos notariais e rexistrais sen necesidade de presenza física.

Confírese, tamén, un marco adecuado para que todos os profesionais e o persoal ao servizo da Administración de Xustiza poidan desempeñar as súas funcións mediante teletrabajo e traballo deslocalizado.

Outro dos aspectos esenciais deste proxecto de lei é o de garantir a plena seguridade xurídica na inmediación dixital. Con ese fin, regúlanse os denominados puntos de acceso seguros, así como os lugares seguros.

Orientación ao dato

A lei fortalecerá a interoperabilidade dos sistemas existentes mediante o intercambio e a transmisión de documentos electrónicos entre órganos xudiciais ou fiscais. Neste sentido, contempla a potenciación do Expediente Xudicial Electrónico, introducindo un cambio de paradigma, polo que se pasa da orientación ao documento á orientación ao dato. Atendendo á importancia capital dos datos na nosa sociedade dixital, se aposta polo seu emprego racional, incorporando na Administración de Xustiza o concepto de dato aberto.

Esa orientación ao dato permitirá actuacións automatizadas, proactivas e asistidas, aínda que sempre co respecto pleno ás leis procesuais e baixo criterios legais obxectivos e públicos, atendendo á importancia que ten para a sociedade obter resolucións xudiciais nun prazo razoable.

De igual forma, la preferencia por las comunicaciones judiciales telemáticas, siempre en condiciones de plena seguridad jurídica, tendrá similar orientación al dato, previéndose mecanismos para la transmisión de comunicaciones masivas.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

Presentación de la Ley de Eficiencia Digital del Servicio Público de Justicia (PPTX, 3.56MB)(Abre en nova xanela)

• Servizos electrónicos
  • Información e datos do sector público