INCIBE publica la primera convocatoria de Compra Pública Innovadora, focalizada en programas I+D

• Escoitar
  • Copiar

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

05 xullo 2022

Cun total de 86,7 millóns de euros, esta actuación fomenta a innovación en ciberseguridade desde o sector público a través da adquisición de solucións innovadoras ou de solucións en fase de desenvolvemento

O Instituto Nacional de Ciberseguridade (INCIBE), entidade dependente do ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital a través da Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial, presentou hoxe, con base nas conclusións da Consulta Preliminar ao Mercado, a primeira das actuacións da Iniciativa Estratéxica de  Compra Pública Innovadora (CPI)(Abre en nova xanela) . A CPI é unha ferramenta para fomentar a innovación en ciberseguridade desde o sector público, concretamente a través da adquisición de solucións innovadoras ou de solucións en fase de desenvolvemento.

A xornada, que contou coa asistencia de máis de 77 empresas, arrincou coa intervención de Félix Barrio, director xeral de INCIBE, quen destacou o obxectivo de INCIBE de impulsar a innovación en ciberseguridade “no conxunto da sociedade, nas pemes, nos sectores estratéxicos e no conxunto do mercado creando solucións competitivas de ciberseguridade, e desenvolvendo unha política de innovación dirixida a fortalecer as capacidades da industria”.

A CPI suporá un investimento sen precedentes a nivel mundial na industria da ciberseguridade. Así, e ao longo dos próximos anos, INCIBE canalizará ao mercado un primeiro paquete de 224 millóns de euros mediante contratos no marco da Compra Pública Innovadora, no programa destas características máis ambicioso en Europa.

Consulta preliminar ao mercado

A Consulta Preliminar ao Mercado, aberta en xullo de 2021, rexistrou un total de 281 propostas presentadas para o conxunto de actuacións, que englobaban un orzamento total de 926 millóns e un investimento público de 753 millóns de euros. As pemes (97) e as grandes empresas (87) son as tipoloxías de entidades que presentaron o maior número de iniciativas.

Do mesmo xeito, INCIBE anunciou que no marco da Consulta ao Mercado actual, contactarase coas entidades que participasen para solicitar ampliacións de información e convocar entrevistas con elas co fin de preparar en detalle os futuros expedientes de contratación e estudar outras posibles novas iniciativas.

Primeiras actuacións

La Compra Pública Innovadora de INCIBE se articula a través de 6 actuaciones. La primera de ellas se focaliza en desarrollar programas estratégicos de I+D para el desarrollo de proyectos de tecnologías disruptivas por empresas de la industria de la ciberseguridad, que den respuesta a retos a largo plazo. El resto de actuaciones se centrarán en la contracción de soluciones tecnológicas para impulsar la ciberseguridad en pymes, sectores estratégicos, sector público, la mejora de la capacidad de INCIBE y la ejecución de pequeños proyectos impulsados por start-ups, micropymes y pymes.

Na primeira convocatoria presentada hoxe prevese a selección de ata 20 proxectos entre 1,5 e 10 millóns de euros, participados por consorcios formados por empresas tractoras e pemes como socios principais. Contará cun orzamento máximo de 86,7 millóns de euros. O documento regulador da contratación de Servizos de Investigación e Desenvolvemento en materia de ciberseguridade centrarase na contratación de servizos de I+D na que comprador e contratista compartirán, riscos, beneficios, e investimento, segundo o establecido no citado documento, especialmente en materia de Dereitos de Propiedade Intelectual e Industrial. Así, expúxose unha coinversión mínima do 20% por parte da empresa adxudicataria. As especificacións funcionais e técnicas obxecto do procedemento competitivo, que se irán perfilando tamén a través do diálogo cos licitadores, centraranse nalgunhas temáticas como a xestión de identidades dixitais; os sistemas de criptografía e claves cuánticas; o tratamento de incidentes; a protección de datos, a documentación e as comunicacións; a detección de ameazas e a detección temperá ou a simulación na rede.

En 2022, ademais da actuación 1, publicaranse as licitacións da actuación 2, ‘Solucións tecnolóxicas para a ciberseguridade nas pemes’; e da actuación 3 ‘Solucións tecnolóxicas para sectores estratéxicos’. O resto de actuacións licitaranse durante o primeiro semestre de 2023.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Seguridade e Protección de Datos
  • Servizos electrónicos