accesskey_mod_content

A Lei de Datos da Unión Europea

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

25 febreiro 2022

A Comisión propón hoxe novas normas sobre quen pode utilizar os datos xerados na UE en todos os sectores económicos e acceder a eles.

A Lei de Datos garantirá a equidade na contorna dixital, estimulará un mercado de datos competitivo, brindará oportunidades ás empresas e fará que os datos sexan máis accesibles para todos. Dará lugar a novos servizos, innovadores e a prezos máis competitivos, para os servizos posventa e a reparación de obxectos conectados. Este último compoñente horizontal de a  estratexia de datos(Abre en nova xanela)  da Comisión desempeñará un papel crave na transformación dixital, en consonancia cos obxectivos dixitais para 2030.

Como os semáforos ou unha vista panorámica, os datos non son un ben exclusivo: moitas persoas poden acceder a eles ao mesmo tempo e poden consumirse unha e outra vez sen afectar á súa calidade nin correr o risco de que se esgote a subministración. O volume de datos aumenta constantemente e pasará de 33 zettabytes xerados en 2018 a 175 zettabytes previstos para 2025. Trátase dun potencial sen explotar e o 80 % dos datos industriais nunca se utiliza. A Lei de Datos aborda os problemas xurídicos, económicos e técnicos que se traducen nunha infrautilización dos datos. As novas normas porán a disposición máis datos para a súa reutilización e prevese que xeren 270 000 millóns de euros de PIB adicional de aquí a 2028.

A proposta de Lei de Datos inclúe:

  • Medidas que permitan aos usuarios de dispositivos conectados acceder aos datos xerados por eles, que adoitan recoller exclusivamente os fabricantes, e intercambialos con terceiros para prestar servizos de posventa ou outros servizos innovadores baseados en datos. Mantén incentivos para que os fabricantes sigan investindo na xeración de datos de alta calidade ao cubrir os seus custos relacionados coa transferencia e excluír o uso de datos intercambiados en competencia directa cos seus produtos.

  • Medidas para reequilibrar o poder de negociación das pemes mediante a prevención do abuso dos desequilibrios contractuais nos contratos de intercambio de datos. A Lei de Datos protexeralles das cláusulas contractuais abusivas impostas por unha banda cunha posición negociadora moito máis forte. A Comisión tamén formulará modelos de cláusulas contractuais para axudar a estas empresas a redactar e negociar contratos equitativos de intercambio de datos.

  • Medios para que os organismos do sector público obteñan e usen datos en poder do sector privado que sexan necesarios en circunstancias excepcionais, especialmente en caso de emerxencias públicas como inundacións e incendios forestais, se os datos non están dispoñibles doutro xeito. A información sobre os datos é necesaria para responder con rapidez e seguridade, á vez que se reduce ao mínimo a carga para as empresas.

  • Novas normas que permitan aos clientes cambiar efectivamente de provedores de servizos de tratamento de datos na nube e establezan salvaguardias contra a transferencia ilegal de datos.

Ademais, a Lei de Datos revisa determinados aspectos de a  Directiva sobre bases de datos(Abre en nova xanela) , que se formulou na década de 1990 para protexer os investimentos na presentación estruturada dos datos. En particular, aclara que as bases de datos que conteñen información procedente de dispositivos e obxectos da internet das cousas non deben estar suxeitas a unha protección xurídica independente. Isto garantirá o seu acceso e utilización.

Os consumidores e as empresas poderán acceder aos datos do seu dispositivo e utilizalos para servizos posventa e de valor engadido, tales como o mantemento predictivo. Ao dispor de máis información, os consumidores e usuarios como agricultores, compañías aéreas, empresas de construción ou propietarios de edificios estarán en condicións de tomar mellores decisións, tales como comprar produtos e servizos de maior calidade ou máis sustentables, contribuíndo así aos obxectivos do Pacto Verde.

As empresas e os axentes industriais disporán de máis datos e beneficiaranse dun mercado de datos competitivo. Os provedores de servizos de posventa poderán ofrecer servizos máis personalizados e competir en igualdade de condicións con servizos comparables ofrecidos polos fabricantes, mentres que os datos poderán combinarse para desenvolver tamén servizos dixitais completamente novos.

En apoio da estratexia europea de datos, a Comisión tamén publicou hoxe un  panorama dos espazos comúns europeos de datos(Abre en nova xanela)  que se están desenvolvendo en diversos sectores e ámbitos.

O contexto da nova Lei

Tras a  Lei de Gobernación de Datos(Abre en nova xanela) , a proposta de hoxe é a segunda gran iniciativa lexislativa derivada de a  estratexia europea de datos(Abre en nova xanela)  de febreiro de 2020, cuxo obxectivo é pór á UE na vangarda da nosa sociedade baseada na información.

En conxunto, estas iniciativas permitirán aproveitar o potencial económico e social dos datos e as tecnoloxías correspondentes en consonancia coas normas e valores da UE. Crearán un mercado único que permita a libre circulación de datos dentro da UE e entre sectores en beneficio das empresas, os investigadores, as Administracións públicas e a sociedade en xeral.

Aínda que a Lei de Gobernación de Datos, presentada en novembro de 2020 e aprobada polos colegisladores en novembro de 2021, crea os procesos e estruturas para facilitar o intercambio de datos por parte das empresas, os particulares e o sector público, a Lei de Datos aclara quen poden xerar valor a partir dos datos e en que condicións.

Entre o 3 de xuño e o 3 de setembro de 2021 levou a cabo unha consulta pública aberta sobre a Lei de Datos, mediante a cal se solicitaron opinións sobre medidas para que haxa equidade no intercambio de datos e o valor para os consumidores e empresas. As  conclusións(Abre en nova xanela)  publicáronse o 6 de decembro de 2021. 

Ligazóns de interese da nova Lei de Datos da UE:

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Información e datos do sector público