accesskey_mod_content

A evolución a transformación dixital en España

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

03 febreiro 2022

As administracións públicas do noso país continúan avanzando no seu camiño cara á dixitalización, coas oportunidades que iso comporta: optimización de procesos, mellora da experiencia de usuarios, e innovación nos produtos e servizos ofrecidos. 

Así o recollen varios dos informes que se publicaron durante 2021, comezando polo índice DESI, elaborado no marco da Comisión Europea.

índice DESI(Abre en nova xanela)  (Dixital Economy and Society Index) realiza o seguimento dos progresos realizados por os Estados membros da UE en materia de competitividade dixital.  Para a última edición, publicada a finais de 2021, produciuse un cambio na metodoloxía co fin de aliñarse con o  Plan de Recuperación e Resiliencia(Abre en nova xanela)  e os obxectivos establecidos en o  Compás Dixital da Década Dixital da UE(Abre en nova xanela) . Desta forma pasáronse a medir 4 indicadores: o capital humano, a conectividade de banda larga, a integración das tecnoloxías dixitais por parte das empresas e os servizos públicos dixitais.

Tamén cabe destacar que os datos do informe corresponden principalmente con o primeiro semestre de 2020, polo que o efecto da pandemia só vese reflectido parcialmente. As súas consecuencias veranse máis claras na próxima edición.

Neste contexto,  España sitúase (Abre en nova xanela) en 9ª posición, mellorando dúas posicións con respecto ao ano anterior.

Gráficxa onde se ve a puntuación de España (57,4) en comparación coa media Europea (50,7) e a orde de países (España ocupa a 9ª posición)

España mantense por diante da media europea nas 4 categorías analizadas, destacando especialmente nas dimensións de servizos públicos dixitais e conectividade.

  • Servizos públicos dixitais. A categoría onde mellor puntuación obtén o noso país, sobre todo no subapartado de datos abertos, cunha puntuación (94%) 16 puntos porcentuais por encima da media da UE. O informe tamén destaca que o 67% dos usuarios de internet participa activamente nos servizos de administración electrónica. Grazas a o  Plan de Dixitalización das Administracións Públicas(Abre en nova xanela)  espérase que polo menos o 50 % dos servizos públicos dixitais sexan accesibles a través do móbil a finais de 2025. Con iso búscase unha maior personalización dos servizos e a mellora da eficacia, eficiencia e transparencia do sector público.
  • Conectividade. España destaca en redes de moi alta capacidade. Cada vez redúcense máis, aínda que aínda existen, as diferenzas entre zonas rurais e urbanas. O 99,9% das áreas poboadas ten cobertura 4G, pero o 5G aínda chega só a unha minoría. Para reverter a situación, está en marcha o  Plan para a Conectividade e as Infraestruturas Dixitais e a Estratexia de Impulso á Tecnoloxía 5G(Abre en nova xanela) , unha folla de ruta cuxo obxectivo é que toda a poboación dispoña dunha conexión superior a 100 Mbps en 2025.
  • Capital humano. O informe resalta que o 57% da poboación española ten polo menos competencias dixitais básicas. Para aumentar esta cifra ata alcanzar o obxectivo europeo do 80% en 2030, o Goberno español ha incluído o impulso das capacidades dixitais da poboación como un dos eixos de actuación principais da estratexia  España Dixital 2025(Abre en nova xanela) . Neste sentido, puxéronse en marcha  o Plan Nacional de Competencias Dixitais(Abre en nova xanela)  con sete liñas de actuación que van desde a capacitación dixital da cidadanía e a redución da fenda dixital ata o fomento de especialistas TIC, un campo onde aínda hai ampla marxe de mellora. O informe tamén destaca o lanzamento de o  Programa Educa en Dixital(Abre en nova xanela) , que establece medidas para fomentar unha maior dixitalización do sistema educativo español.
  • Integración da tecnoloxía dixital. O 62 % das pemes españolas teñen polo menos un nivel básico de intensidade dixital e o 24% abrazou o e-commerce, pero son poucas as empresas que aproveitan tecnoloxías como a intelixencia artificial, os macrodatos ou os servizos na nube. A resposta para mellorar esta situación é o  Plan de Dixitalización de Pemes 2021-2025(Abre en nova xanela) , que conta con cinco eixos de actuación: dixitalización básica para as pemes; apoio á xestión do cambio dixital; fomento da innovación disruptiva e do emprendimiento dixital; apoio á dixitalización sectorial (co foco en industria, turismo e comercio); e coordinación e eficiencia.

Gráfica que mostra o resultado en cada categoría en comparación coa media europea. En todas elas atópase por encima da media, destacando en conectividade e servizos públicos dixitais

Outros informes relacionados coa transformación dixital en España

Ademais do índice DESI, no noso país tamén se publicaron algúns informes durante os últimos 12 meses que fan referencia ao estado actual de implementación de ferramentas dixitais en distintos ámbitos.

Un exemplo é “ Sociedade Dixital en España 2020-2021(Abre en nova xanela) ”, da fundación Telefónica. O informe analiza os efectos da situación sanitaria actual nos hábitos tecnolóxicos das empresas e os cidadáns españois, de maneira global e por comunidades autónomas. O COVID impulso a transformación, impulsando o teletrabajo e forzando a moitas empresas e administracións públicas a adoptar ferramentas dixitais tanto para os seus procesos internos como para a relación e provisión de servizos á cidadanía. Nesta situación, o informe resalta  3 aspectos crave(Abre en nova xanela) :

  • A importancia da conectividade e a calidade da rede española, que fixo fronte ao aumento masivo de tráfico de case un 50%.
  • A aceleración da dixitalización de persoas e empresas, co aumento dos usuarios conectados á rede e que consomen servizos en liña. Estímase que a dixitalización podería incrementar o PIB de España entre 1,5 e 2,5 puntos cada ano ata 2025 e mellorar a produtividade das pemes entre un 15 e un 25%.
  • A necesidade de situar ás persoas no centro da transformación dixital. A pandemia tamén ampliou a brecha entre aqueles que xa abrazaran a transformación dixital e os que aínda non a iniciaron. Para paliar esta situación proponse apoiarse en iniciativas de colaboración público-privada.

O ano pasado tamén se actualizou o informe  A dixitalización da economía(Abre en nova xanela)  (orixinalmente publicado en 20217), do Consello económico e social de España. Ao debate sobre o impacto da dixitalización na produtividade e o emprego, sumáronse outros novos retos relacionados co risco da hexemonía tecnolóxica de determinados países e empresas, o despregamento do 5G, os límites éticos á intelixencia artificial ou a propiedade dos datos, entre outros.

Dado que se trata dunha situación en continua evolución, os informes sobre a materia non deixan de actualizarse. Nos próximos meses, por exemplo, poderemos descubrir as conclusións da nova edición de “A Economía Dixital en España”, da Fundación COTEC,  actualmente en desenvolvemento.(Abre en nova xanela)

O que non se pode negar é que o noso país avanza no seu camiño cara ás oportunidades dixitais. Un camiño no que é fundamental seguir impulsando o acceso a datos de calidade e a capacidades relacionadas para poder extraer todo o seu valor.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Información e datos do sector público