accesskey_mod_content

El potencial dos datos abertos en Europa en 2021

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

31 xaneiro 2022

Analizando o último Open Data Maturity Report pódese ver como, ano tras ano, os países europeos melloran as súas prácticas de datos abertos. España figura entre os destacados pola Comisión Europea.

Europa está a progresar no que respecta aos datos abertos. A Avaliación anual de madurez de datos abertos  por parte da Comisión Europea mostra o desempeño dos países europeos en termos de datos abertos ao avaliar o seu nivel de madurez e ao facer un seguimento do seu progreso ao longo do tempo. 

Os países participantes utilízano como punto de referencia para atopar áreas de mellora e compararse con outros. Ao longo dos anos, os países europeos han mellorado as súas puntuacións desde unha puntuación media de madurez do 44 % en 2015 ao 81 %. Que cambiou nestes anos?

Como en pasados informes, o Open Data Maturity Report pertencente a 2021 avalía a madurez de datos abertos mide 4 dimensións: política, portal, impacto e calidade.

Tendencias crave

Vemos que os portais nacionais de datos abertos vólvense máis fáciles de usar, a calidade dos datos mellora, as políticas de datos abertos adóptanse cada vez máis e créase máis impacto. Muchos países cambiaron o seu enfoque da cantidade de datos á calidade dos datos. También notamos que os portais de datos abertos priorizan a publicación de conxuntos de datos que son máis relevantes para os seus usuarios e conxuntos de datos que serven a un interese público e benefician á sociedade. Os conxuntos de datos que son de gran valor para a sociedade poden estar relacionados coa saúde, por exemplo, como o conxunto de datos francés sobre datos  de vacinación Covid-19(Abre en nova xanela)  , ou relacionados co medio ambiente, como o conxunto de  datos de niveis de auga(Abre en nova xanela)  de Irlanda, por exemplo.

Puntajes de madurez de datos abertos da avaliación de 2021

Como chegamos aquí? Echemos unha ollada aos 7 anos de avaliación de madurez de datos abertos e o progreso en cada dimensión.

De 2015 a 2021, os puntajes no catro dimensións medidas aumentaron cada ano, pero algunhas dimensións melloraron máis rápido que outras. 

As puntuacións de madurez de datos abertos da UE27

Os esforzos políticos da UE impulsan a reutilización de datos abertos

A dimensión política enfócase nas políticas e estratexias dos países para fomentar os datos abertos a nivel nacional. Siempre foi o mellor desenvolvido. Ademais, mellorou máis rápido para alcanzar unha media de 86,9 % en 2021. As altas puntuacións nesta dimensión poden explicarse polo impacto positivo da política da UE. A publicación de  a Directiva de Información do Sector Público (PSI)(Abre en nova xanela)  , en 2003 e a súa recente revisión:  A Directiva sobre datos abertos e a reutilización da información do sector público(Abre en nova xanela)  estimulou a reutilización de datos abertos en toda a UE.  Eslovenia desempéñase mellor nesta dimensión cunha puntuación do 99,2 %. Dinamarca, Francia, Ucraína e Italia séguenlle de preto con puntuacións do 98,5 %. Estos países están ben informados e actualizados coa lexislación e a regulación vixentes no seu país e mantéñense ao tanto dos desenvolvementos de políticas.

Crece o impacto dos datos abertos

A dimensión Impacto investiga como os datos abertos crean impacto a través da reutilización. Piense en aplicacións que fagan uso de datos abertos para medir a calidade do aire, como  InfluencAir(Abre en nova xanela) .

Influence air

En lugar de simplemente monitorear a reutilización, os países agora prestan moita atención á investigación e o estudo do impacto da reutilización, o que resulta nun aumento significativo do puntaje de madurez dunha media de 78 % en 2020 a 81 % en 2021. En 2021, Estonia, España, Finlandia, Irlanda, Italia e Polonia obtiveron resultados excepcionalmente bos nesta dimensión, conseguindo unha puntuación perfecta do 100 %. Estos países presentaron excelentes exemplos de reutilización de datos abertos, demostrando claramente como os datos abertos crean un impacto económico, político, ambiental e social. A aplicación estoniana  Tree of Truth(Abre en nova xanela) , por exemplo , axuda ao goberno a monitorear o progreso cara a obxectivos nacionais como a redución de emisións.

Tree of Truth

Moitos portais están a automatizarse con API

A dimensión Portal analiza os portais nacionais de datos abertos en termos das súas características. Esta dimensión, por exemplo, avalía como un portal permite a interacción entre os provedores de datos e os reutilizadores, e cuán fácil de usar é a plataforma. En 2020 e 2021 observamos que os países están a automatizar cada vez máis o seu portal con API. Un API permite aos usuarios avanzados acceder aos metadatos mediante programación, por exemplo, escribindo un software que realiza procuras automaticamente para identificar novos conxuntos de datos.

Aínda hai marxe para mellorar a calidade

En 2021, os países obtiveron a puntuación máis baixa en calidade . Esta dimensión explora se os portais nacionais teñen un enfoque sistemático e automatizado para recompilar datos, a vixencia e a confiabilidad dos metadatos, así como o cumprimento do estándar de metadatos DCAT-AP.

Que impulsa o éxito dos mellores?

En 2015 e 2016, España ocupou o posto número 1. Por que o país atópase entre os mellores? El feito de que España teña unha política nacional de datos abertos e un borrador da estratexia nacional de datos contribúe en gran parte ao seu éxito. Ademais, España é excepcionalmente activa na comunidade de datos abertos e alberga aproximadamente 10 eventos ao longo do ano. Esto aumenta significativamente a súa puntuación de impacto. A sinatura de a  Carta Internacional de Datos Abertos(Abre en nova xanela)  por parte da cidade de Madrid en 2015 tamén contribuíu ao éxito de España. Madrid foi a primeira cidade europea en asinar esta carta, que é un conxunto de principios e mellores prácticas para a publicación de datos do sector público. Ese mesmo ano, a cidade puxo en marcha o  Portal de Datos Abertos de Madrid(Abre en nova xanela)  e, un pouco máis tarde, o  Portal da Transparencia(Abre en nova xanela)  . Este último muestra claramente a los ciudadanos cómo está organizado el gobierno de la ciudad y qué acciones están tomando para la ciudad en términos de planificación urbana y movilidad, por ejemplo.

En 2017, 2018 e 2019, Irlanda ocupou o posto número 1. Unha das razóns do seu éxito é a facilidade de uso do portal e os avances técnicos, como a recolección automática. Ademais, do mesmo xeito que España, Irlanda organiza regularmente eventos de política de datos abertos. Su estratexia nacional de datos abertos impulsa a todas as organizacións de servizos públicos a crear plans de publicación e revisalos cada dous anos para mantelos actualizados.

Un bo exemplo de como Irlanda crea impacto cos datos abertos é  Where Your Money Goes(Abre en nova xanela)  , unha ferramenta en liña que calquera pode usar para monitorear os gastos do goberno. Con esta ferramenta visualmente atractiva e fácil de usar, os cidadáns poden ter unha idea rápida de como se gasta o diñeiro público. 

A ferramenta do goberno irlandés para monitorear o gasto: Onde vai o seu diñeiro.

 

O gañador de 2021, Francia, proporciona otro gran ejemplo para mejorar la eficacia del gobierno. Según la Dirección Interministerial de Asuntos Digitales: 'Desarrollamos un observatorio en el que los ciudadanos pueden comprobar cómo puntúan los 250 principales procedimientos administrativos en 8 criterios, incluidos la satisfacción y la accesibilidad. La publicación de la evaluación de los procedimientos ayuda a mejorar la prestación de servicios y aumenta la transparencia para los ciudadanos.

Conclusión e próximos pasos

Desde o alto, vemos que a maioría dos países europeos continúan evolucionando en termos de política de datos abertos, impacto, portal e calidade. O sector público en Europa está a volverse máis baseado en datos, dixital e centrado no cidadán. O valor xa non o crean só os organismos públicos, senón que se crea conxuntamente cos cidadáns e as organizacións privadas. Con todo, os enfoques sobre como chegar alí varían, como mostran os exemplos. Ao avaliar e mostrar os desenvolvementos en toda Europa, os organismos nacionais poden aprender uns doutros e incentivarse mutuamente para facelo mellor.

A medida que os países alcanzan puntajes máis altos cada ano, a metodoloxía de avaliación achégase aos seus límites, polo que se revisará en 2022.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Información e datos do sector público