accesskey_mod_content

A mellora da eficiencia do sector xurídico con LegalTech e análise de datos

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

26 agosto 2022

Nos últimos anos vimos un auxe de solucións e ferramentas enfocadas ao sector legal -ou LegalTech- nadas como resposta á transformación dixital do mesmo.

O concepto Legal Tech fai referencia a o uso de novos procesos e ferramentas tecnolóxicas para ofrecer servizos xurídicos máis eficientes. É por tanto un concepto extenso, que aplica tanto a ferramentas que facilitan a execución de tarefas (por exemplo, a xestión financeira) como a servizos que aproveitan as vantaxes de tecnoloxías disruptivas como a intelixencia artificial ou o blockchain.

En ocasións utilízase o termo LawTech como sinónimo de LegalTech. Aínda que algúns xuristas din que  son termos distintos e que non hai que confundilos(Abre en nova xanela) , non existe consenso e nalgúns lugares, como Reino Unido, está estendido o uso de LawTech en substitución de LegalTech.

A través da aplicación de distintas tecnoloxías, estás ferramentas poden realizar distintas funcións, por exemplo:

  • Localizar información en grandes volumes de información legal. Existen ferramentas capaces de extraer este contido xurídico, utilizando técnicas de Procesamento da Linguaxe Natural (PLN).  Con elas búscase facilitar o filtrado e localización de información de interese, así como pola a disposición do usuario dunha maneira visual. Desta forma axúdase aos xuristas a realizar unha mellor investigación e, en consecuencia, reducir o tempo de preparación dos casos e definir estratexias procesuais máis sólidas. Un exemplo de ferramenta neste ámbito é  Ross Intelligence .

  • Realizar análise predictivos. No mercado tamén atopamos ferramentas dirixidas a analizar información legal e elaborar predicións que anticipan os comportamentos e resultados de, utilizando intelixencia artificial. Estas ferramentas tratan de responder a preguntas como canto vai durar un proceso xudicial, cal é a sentenza máis probable ou se existe posibilidade de recurso. Ferramentas deste tipo son  LexMachinaBlue JWatson de IBM  ou  Jurimetria .

  • Resolver consultas legais. Utilizando asistentes conversacionales (chatbots) baseados en Intelixencia artificial pódese dar resposta a diversas preguntas, por exemplo: como superar as multas de aparcadoiro, como recorrer as comisións bancarias ou como pór unha denuncia. Este tipo de ferramentas liberan aos avogados de tarefas sinxelas, podendo dedicar o seu tempo a actividades de maior valor. Un exemplo de chatbots legal é  DoNotPay .

  • Axudar na redacción de contratos e demandas. As ferramentas de LegalTech tamén poden axudar a automatizar e simplifica determinadas tarefas, xerando aforros de tempo e custos. É o caso de  Contract Express  que automatiza a redacción de documentos xurídicos estándar.

  • Resolver disputas legais. Existen algúns litixios que se poden resolver de maneira sinxela utilizando ferramentas tecnolóxicas de código aberto como  Kleros , un protocolo de resolución de litixios en liña ou. Kleros utiliza blockchain para resolver conflitos da forma máis xusta posible.

O papel dos datos abertos no Legal Tech

Para que todas estas ferramentas funcionen adecuadamente, optimizando o labor dos xuristas, é necesario contar con datos de valor. Neste sentido, os datos abertos son unha gran oportunidade.

Segundo a iniciativa de  Legal Data Vision , que utiliza datos de Reino Unido e foi lanzada en marzo de 2022, por LawtechUK and the Open Data Institute o  67% das empresas de innovación asegura necesitar acceso a datos  para desenvolver solucións xurídicas transformadoras e só o 20% dos avogados afirma que a súa organización capta os datos de forma eficaz. Esta iniciativa ten como fin promover o acceso e uso responsable dos datos xurídicos para impulsar a innovación no sector e obter resultados que beneficien á sociedade.

Segundo  Gartner , as áreas legais van aumentar o gasto en solucións tecnolóxicas nun 200% para 2025. En países como Francia, xa estean a xurdir gran cantidade de start-ups centradas neste ámbito, moitas das cales  reutilizan datos abertos . En España tamén estamos a vivir unha expansión do sector, que permitirá implantar melloras nos procesos e servizos das empresas legais. En 2021 había  máis de 400 compañías operativas  neste ámbito e, a nivel mundial,  segundo cifras de Stadista , o sector xerou máis de 27.000 millóns de euros.

Con todo, para que este campo teña un maior avance é necesario  impulsar o acceso a información xurídica en formatos que poidan ser lidos por máquinas e que permitan un tratamento masivo .

En definitiva, atopámonos ante un mercado en auxe, grazas á irrupción de tecnoloxías disruptivas. As empresas legais necesitan acceder a información actualizada e de calidade, que lles permita realizar o seu traballo dunha maneira máis eficiente. Un dos métodos para logralo é aproveitar o potencial dos datos abertos.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Intelixencia Artificial e Blockchain
  • Información e datos do sector público