Na Figura 1, extraída do informe Gartner , obsérvase que existen 4 tecnoloxías que superaron amplamente o estado de sobre-expectativa (
Figura 1 - Tendencias en IA para os próximos anos.
"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".
17 agosto 2022
Segundo a última análise realizada por Gartner en setembro de 2021, sobre as tendencias en materia de Intelixencia Artificial, os Chatbots son unha das tecnoloxías máis próximas a ofrecer unha produtividade efectiva en menos de 2 anos.
Na Figura 1, extraída do informe Gartner , obsérvase que existen 4 tecnoloxías que superaron amplamente o estado de sobre-expectativa (
Figura 1 - Tendencias en IA para os próximos anos.
No caso concreto dos chatbots, existen grandes expectativas de produtividade nos próximos anos grazas á madurez das diferentes plataformas dispoñibles, tanto en opcións de Cloud Computing, como en proxectos de código aberto, é especial RASA ou Xatkit . Na actualidade é relativamente sinxelo desenvolver un chatbot ou asistente virtual sen coñecementos de IA, mediante o uso destas plataformas.
A modo de exemplo, a Figura 2 mostra un diagrama dos diferentes compoñentes que habitualmente inclúe un chatbot, neste caso enfocado na arquitectura do proxecto RASA.
Figura 2 - Arquitectura do proxecto RASA
Un dos compoñentes principais é o módulo axente (
O módulo de NLU (
Finalmente, o módulo de xestión de conversacións (
Cada vez existen máis iniciativas para empoderar aos cidadáns na consulta de datos abertos mediante o uso de chatbots, empregando interfaces de linguaxe natural, aumentando así o valor neto que ofrecen este datos. O uso de chatbots permite automatizar a recompilación de datos a partir da interacción co usuario e responder de forma sinxela, natural e fluída, permitindo a democratización da posta en valor de datos abertos.
No SOM Research Lab (Universitat Oberta de Catalunya) foron pioneiros na aplicación de chatbots para mellorar o acceso dos cidadáns aos datos abertos a través dos proxectos Open Data for All e BODI (Bots para interactuar con datos abertos – Interfaces conversacionales para facilitar o acceso aos datos públicos). Podes atopar máis información sobre este último proxecto neste artigo.
Tamén cabe destacar o chatbot de Aragón Open Data , do portal de datos abertos do Goberno de Aragón, cuxo obxectivo é achegar a gran cantidade de datos dispoñibles á cidadanía, para que esta poida aproveitar a súa información e valor, evitando calquera barreira técnica ou de coñecemento entre a consulta realizada e os datos abertos existentes. Os dominios sobre os que ofrece información son:
Estes son só algúns exemplos do uso práctico de chatbots na posta en valor de datos abertos e o seu potencial a curto prazo. Nos próximos anos veremos cada vez máis exemplos de asistentes virtuais en diferentes escenarios, tanto do ámbito das administracións públicas como en servizos privados, en especial enfocados á mellora da atención ao usuario en aplicacións de comercio electrónico e servizos xurdidos de iniciativas de transformación dixital.