accesskey_mod_content

Publicada a décima edición do Informe do Sector Infomediario de ASEDIE

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

21 abril 2022

ASEDIE (a Asociación Multisectorial da Información) acaba de publicar unha nova edición do seu Informe sobre o Sector Infomediario, que analiza o valor real, económico e social das empresas reutilizadoras de datos procedentes do sector público e/ou privado para desenvolver produtos de valor engadido.

Para esta edición -a décima- do Informe sobre o Sector Infomediario identificáronse 701 empresas, o que supón un crecemento do 58% respecto ao primeiro informe, elaborado en 2013. Con todo, a cifra é moi similar á xa analizada en 2021.

A edición deste ano leva como subtítulo “Economía do Dato no ámbito Infomediario”. A economía do dato xa conta cun gran peso nos ecosistemas produtivos europeos e espérase que continúe crecendo: para 2025, estímase que achegará un  4% ao PIB(Abre en nova xanela) .

Neste contexto, ASEDIE(Abre en nova xanela)  fixouse entre os seus obxectivos non só impulsar o sector infomediario e a Economía do Dato, senón tamén contribuír a concienciar á sociedade sobre os seus beneficios. Para iso elabora este informe con diversos indicadores que dan a coñecer o impacto do sector.

Principais conclusións do informe

A seguir, desagregamos as principais conclusións extraídas do informe:

  • A 10º edición do informe mostra un volume de vendas de máis de 2.000 millóns de euros, ofrecendo emprego a case 23.000 profesionais.
  • O 44% das empresas infomediarias consultadas utilizan a IA para crear produtos de valor engadido ou como ferramenta. O 72% dos enquisados afirman utilizar tanto datos públicos como privados para a creación dos seus produtos e/ou servizos. Pola súa banda, o 17% das empresas indican que tan só utilizan información privada fronte ao 11% que só se serven de datos públicos.
  • Existen 3 sectores que continúan concentrando a maior parte da actividade, destacando a información xeográfica. A maioría das empresas infomediarias están especializadas en “información xeográfica” (24%), “estudos de mercado” (20%) e o subsector “económico e financeiro” (19%).
  • Tan só 2 dos subsectores aglutinan case a metade das vendas totais (49%), estes son: “información xeográfica” e “económico e financeiro”. Con todo, “Editoriais”, a pesar de ser o 6º sector en número de empresas, é o que máis venda media (6M€) e mediana (917.000€) presenta. Respecto desta última, practicamente dobra ao seguinte en importancia ("Directoriales") que ten un valor próximo aos 503.000€, moi por encima do resto de sectores.
  • Gran parte das empresas sitúanse en a Comunidade de Madrid (38%), Cataluña (13%) e Andalucía (11%). Do mesmo xeito que en anos anteriores, o Sector Infomediario atópase representado en todas as Comunidades Autónomas.
  • O 71% das empresas infomediarias foron creadas hai menos de 20 anos. Delas, un 36% teñen entre 11 e 20 anos e un 35% menos de 10. A media de antigüidade continúa sendo de 16 anos, sendo o subsector Editorial o máis lonxevo e subsector Turismo o máis novo.
  • A media de empregados por empresa do Sector Infomediario ascende a 43, ata alcanzar os 22.638 traballadores. Do mesmo xeito que na facturación, o subsector que presenta unha cifra máis alta é o de “información xeográfica” cun 30% do total.
  • O capital subscrito agregado alcanza os 273.789.439 €, o que supón un decrecimiento do 12,2% respecto da edición anterior. Ademais, o tres subsectores máis capitalizados son “estudos de mercado”, “económico e financeiro” e “información xeográfica”.
  • O beneficio neto xerado este ano supera os 110 millóns de euros, o que representa un lixeiro descenso respecto ao ano anterior. “Cultura” e “Directoriales” foron os únicos dous subsectores cuxas empresas non ofreceron un beneficio positivo durante este ano.
  • O informe sinala á apertura de novas fontes públicas, á dixitalización do Sector Público e á interoperabilidade das fontes como os principais retos a resolver. Pola súa banda, a actualización e a calidade da información son algunhas de as barreiras que dificultan o acceso e reutilización da información.
  • O 94% dos enquisados considera unha oportunidade para o sector geoespacial a creación da Oficina do Dato. Esperan que este organismo axude na coordinación, centralización e integración de datos, e promova a apertura e homogenización da disposición de fontes públicas.

DATOS XERAIS DO 10º INFORME DO SECTOR INFOMEDIARIO DE ASEDIE (2022)  •	EMPRESAS IDENTIFICADAS: 701 •	EMPREGADOS: 22.638 •	VENDAS: 2.060.953.391€ •	CAPITAL: 273.789.438€ •	BENEFICIO NETO: 110.702.684€

Top 3 ASEDIE e casos de éxito

O informe inclúe un repaso á situación de o  Top 3 ASEDIE , a iniciativa de ASEDIE para promover que todas as Comunidades Autónomas abran de maneira completa tres conxuntos de datos, seguindo uns criterios unificados que faciliten a súa reutilización. En 2019, propúxose a apertura das bases de datos de Cooperativas, Asociacións e Fundacións. A iniciativa foi un éxito, e actualmente todas as Comunidades xa abriron polo menos dúas do tres basees de datos propostas. Esta iniciativa está incluída no compromiso 9 do IV plan de Goberno aberto.

Dada a boa acollida, en 2020 lanzouse un novo Top 3, dirixido a que aquelas autonomías que xa tiñan abertas o tres primeiras bases de datos, para que puidesen seguir avanzado na apertura de novos conxuntos de datos relativo a: Rexistro de Certificados de Eficiencia Enerxética, Polígonos Industriales e Registros SAT (Sociedades Agrarias de Transformación). A evolución na apertura destas bases de datos no último ano tamén foi notable, como mostra a seguinte imaxe.

Evolución do top 3 ASEDIE 2020. As bases de datos de certificados de eficiencia enerxética non estaban abertas en ningunha Comunidade Autónoma en 2020, en 2021 abriuse en 8 e agora está aberta en 15. As bases de datos de rexistros SAT estaban aberta en 3 Comunidades Autónomas en 2020, en 2021 en 6 e agora está aberta en 7. As bases de datos de Polígonos estaban abertas en 12 Comunidades Autónomas en 2020, en 2021 en 7 e agora está aberta en 10.

O informe conclúe con varios casos de éxito de empresas infomediarias e exemplos dos produtos e servizos que elaboran, como a  Extensión da navegador web para obter información empresarial de Infoempresa(Abre en nova xanela)  ou a  plataforma de Axesor (Investiga Prol) que permite consultar en liña as Bases de Datos de Titularidade Real tanto do Rexistro mercantil, como do Consello Xeral do Notariado(Abre en nova xanela) .

O informe está  dispoñible na páxina web de ASEDIE en español(Abre en nova xanela) , xunto co vídeo da presentación do informe. Proximamente estarao en inglés  xunto a un resumo executivo en francés e portugués.

En conclusión, atopámonos ante un sector con boa saúde, pero que este ano presentou un lixeiro decrecimiento do 4,6% en tempos de pandemia. Con todo, estas cifras están por encima da media española (o PIB de España caeu case un 10% no mesmo período). Aínda que o 55% dos enquisados notou o efecto da Covid-19 no acceso das empresas ou cidadáns aos seus datos, o feito de que o 92% dos enquisados afirmen sentirse satisfeitos co nivel de dixitalización do que dispoñen, fai confiar nunha mellora dos resultados nun futuro próximo.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Información e datos do sector público