A Enquisa de Infraestrutura e Equipamientos Locales (
EIEL
), regulada no artigo 4 do Real Decreto 835/2003, do 27 de xuño, é un instrumento de análise cuantitativa e cualitativa dos servizos de competencia municipal. Constitúe un inventario de ámbito nacional, de carácter censal, que ten como obxectivo coñecer periodicamente a situación e o nivel de dotación de infraestruturas e equipamentos locais, co fin de poder avaliar as necesidades dos este sectores e permitir unha correcta distribución dos recursos mediante unha mellor planificación dos investimentos públicos que as Administracións Públicas realizan nos municipios.
Elabórase segundo unha metodoloxía común polas Deputacións, Cabidos e Consellos Insulares, Comunidades Autónomas Uniprovinciales e a Generalitat de Cataluña, coa colaboración do Ministerio de Política Territorial e o soporte técnico da Secretaría Xeral de Administración Dixital do Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital que desenvolveu as aplicacións de carga de datos e visualización dos mesmos.
Precisamente para mellorar a visualización xeográfica dos datos recolleitos en EIEL púxose recentemente en produción o novo Visor
Geo-EIEL
que, a diferenza do antigo, permite consultar todos os datos da enquisa na mesma
URL
.
A creación do Visor
Geo-EIEL
, forma parte dun conxunto de medidas encamiñadas a estimular o proceso de dixitalización, xeorreferenciación e difusión da información contida na Enquisa.
O Visor
Geo-EIEL
permite acceder á información georreferenciada con amplas funcións de representación e acceso aos datos sobre mapas. Pode consultarse na web do Ministerio de Política Territorial: http://www.mptfp.es/portal/politica-territorial/local/coop_econom_local_estado_fondos_europeos/eiel.html
En resumo esta ferramenta permite:
- Cunha operatividade moi intuitiva, realizar consultas gráficas e alfanuméricas da información contida na
EIEL
.
- Obter un enfoque histórico do desenvolvemento ao longo do tempo das infraestruturas e equipamentos dun territorio, facilitando a procura de información polas distintas fases de actualización da Enquisa. Primeira fase recollida 2012.
- Adquirir unha visión encadrada en varios ámbitos territoriais: Autonómico, Provincial, Insular e Municipal.
As funcionalidades asociadas ao visor, resúmense en:
- Visualizar os datos gráficos previamente cargados e os atributos de carácter alfanumérico asociado aos este datos.
- A obtención dunha ficha de ámbito municipal con indicadores de dotación e déficit, dos servizos mínimos e obrigatorios establecidos na Lei de Bases de Réxime Local. Así como gráficos por estado e material das principais infraestruturas obxecto de estudo.
- Servizo de orografía do terreo para as capas con xeometría de liña.
- Servizo mapa de calor, para as capas con xeometría de punto.
- Personalizar a lenda. Elección do modo de visualización da información, para as capas de xeometría de liña, en función do estado e material da infraestrutura correspondente.
- Análise espacial: proximidade e concentración.
- Aplicar filtros que permiten efectuar un estudo personalizado.
- Acceso aos metadatos.
- Cálculo de distancias e áreas.
- Selección de escala.