accesskey_mod_content

Nuevo Real Decreto para a actuación e funcionamento do sector público por medios electrónicos

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

31 marzo 2021

O Regulamento aborda a regulación global e unitaria do funcionamento do sector público por medios electrónicos tanto no ámbito interno das Administracións como nas relacións interadministrativas e cos cidadáns e empresas.

O Consello de Ministros aprobou mediante Real Decreto, por proposta dos Ministerios de Asuntos Económicos e Transformación Dixital e de Política Territorial e Función Pública, o Regulamento de actuación e funcionamento do sector público por medios electrónicos(Abre en nova xanela) , que aborda a regulación global e unitaria do funcionamento do sector público por medios electrónicos tanto no ámbito interno das Administracións como nas relacións interadministrativas e cos cidadáns e empresas.

O Real Decreto(Abre en nova xanela) unifica nun mesmo Regulamento o desenvolvemento de todos os aspectos relacionados coa actuación e funcionamento do sector público por medios electrónicos previstos nas dúas leis de cabeceira nesta materia (a Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas e a Lei 40/2015, do 1 de outubro, de Réxime Xurídico do Sector Público). Con iso, lógrase un importante labor de sistematización e ordenación, cun notable esforzo de simplificación de conceptos tecnicamente complexos.

O Regulamento profunda no obxectivo de contar cunha Administración Pública dixital, moderna, accesible e personalizada ás necesidades dos distintos colectivos sociais. Este Real Decreto consolida a normativa relativa a servizos electrónicos á cidadanía e empresas, e impulsa o uso e os beneficios da dixitalización na Administración.

Por exemplo, facilitará o avance para que a cidadanía non teña que volver achegar información da que xa dispoña a propia Administración, que poida consultar as notificacións nunha dirección de notificacións única e que poida acceder a un punto único de información a través do PAGe (Punto de Acceso Xeral electrónico).

O Regulamento dota a España do marco regulatorio imprescindible para afrontar os grandes desafíos que expoñen a evolución de tecnoloxías disruptivas, a súa aplicación á xestión da información e a execución de políticas públicas, os novos modelos de relación de cidadáns e empresas coas Administracións Públicas e a reutilización eficiente da información.

A súa entrada en vigor, o próximo 2 de abril, eliminará definitivamente a superposición de réximes xurídicos distintos e facilitará a cidadáns, empresas e administracións o desenvolvemento regulamentario básico nun só texto, contribuíndo con iso á seguridade xurídica, que é un dos obxectivos da norma.

Coa aprobación deste Regulamento cúmprese unha das medidas para a transformación dixital do sector público incluída na Axenda España Dixital 2025 e cunha das reformas que se contemplan no Plan de Recuperación Transformación e Resiliencia para o primeiro semestre do ano.

España conta cunha posición moi favorable para abordar a transformación dixital e, no que concirne á Administración electrónica, está situada entre os países máis avanzados da Unión Europea, grazas ao esforzo continuado das Administracións Públicas, segundo reflicte o informe DESI da Comisión Europea.

Principais obxectivos

Este regulamento ten catro obxectivos principais. En primeiro lugar, mellorar a eficiencia da Administración electrónica. Para iso, facilítase o dereito dos cidadáns a relacionarse por medios electrónicos coas Administracións Públicas; a obrigatoriedade de relación electrónica das persoas xurídicas e dalgunhas categorías de persoas físicas; e a tramitación electrónica dos procedementos como actuación habitual das Administracións Públicas.

As Administracións contarán cun arquivo electrónico de expedientes que correspondan a procedementos finalizados e todas as notificacións realizaranse por medios electrónicos salvo que se trate de persoas físicas non obrigadas a ser notificadas electronicamente.

El segundo objetivo es que tanto el funcionamiento electrónico interno de la administración como las relaciones de las Administraciones Públicas entre sí se realice electrónicamente. Esto implica la interoperabilidad como principio básico, determinar las condiciones e instrumentos de creación de sedes electrónicas, así como los supuestos de utilización de los sistemas de firma de sello o código seguro de verificación, y los propios sistemas de firma electrónica.

O terceiro obxectivo é o de incrementar a transparencia da actuación administrativa e a participación das persoas na Administración Electrónica. Así, desenvólvese o funcionamento do Punto de Acceso Xeral electrónico (PAGe), e a Carpeta Ciudadana no Sector Público Estatal. Tamén se regula o contido e os servizos mínimos a prestar polas sedes electrónicas e sedes electrónicas asociadas e o funcionamento dos rexistros electrónicos.

En cuarto lugar, búscase dispor de servizos dixitais facilmente utilizables e accesibles de modo que se poida conseguir que a relación do interesado coa Administración sexa fácil, intuitiva e efectiva cando use a canle electrónica.

Impactos positivos

O Regulamento de actuación e funcionamento do sector público por medios electrónicos incrementará a seguridade xurídica, así como a predictibilidad da actuación das Administracións Públicas, contribuíndo a mellorar o servizo aos cidadáns, a imaxe institucional de España e a confianza.

O Real Decreto favorece tamén a igualdade de oportunidades, a non discriminación e a accesibilidade universal das persoas con discapacidade, dado que os medios electrónicos proporcionan unha vía alternativa de comunicación coa Administración.

Así mesmo, refórzase a defensa de dereitos individuais. É o caso do dereito a un acceso rápido, eficaz e eficiente aos servizos públicos a través dos medios electrónicos; o de dispor duns servizos web de calidade que sexan útiles e satisfagan as súas necesidades; o de recibir unha información transparente e veraz; e, ao mesmo tempo, o dereito a preservar a privacidade dos cidadáns e os seus datos persoais.

El Reglamento tiene, además, un impacto ambiental positivo al reducir la huella de carbono de la tramitación tradicional en la que se emplea masivamente el papel, la impresión láser y la logística. Frente a esta tramitación tradicional, el presente Real Decreto propone eliminar el papel para la mayoría de los procesos administrativos, algo que permite eliminar la impresión y los procesos logísticos y su consiguiente impacto ambiental.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela) (A Moncloa)

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela) (Ministerio de Asuntos Económicos e Trasnformación Dixital)

Texto do Real Decreto(Abre en nova xanela)  polo que se aproba o Regulamento de actuación e funcionamento do sector público por medios electrónicos (BOE)

 

 

  • Cidadán
  • Servizos electrónicos
  • Leis 39 e 40