accesskey_mod_content

A Comisión Europea ha publicado o eGovernment Benchmark 2017

  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

10 xaneiro 2018

O estudo, baseado en 10.000 sitios web en todos os países da UE, céntrase no concepto de  “evento vital”. O catro eventos considerados no informe son: comezar un negocio, perder e atopar un traballo, estudar e a vida familiar.

Esta análise realizada baixo o auspicio da Comisión Europea(Abre en nova xanela) , baséase en avaliar catro puntos que son referencia no Plan de acción 2020:

  • Centrado no usuario (citizen-centric),  en que medida un determinado servizo préstase en liña. Na análise avalíase aspectos como a usabilidade, a experiencia de usuario, a oferta en dispositivos móbiles. Neste punto continúase avanzando na dimensión cuantitativa, con máis servizos en liña dispoñibles en 2016. Con todo, o indicador de "mobilidade " aínda está considerablemente atrasado, en comparación cos outros dous indicadores ( “centrado no usuario” e “calidade na provisión do servizo”)
  • Transparencia, en que medida o Goberno é transparente na prestación deses servizo: a súa responsabilidade e desempeño e sobre o uso dos datos persoais. O punto da transparencia tivo un avance modesto en todos os aspectos.
  • Mobilidade transfronteiriza, en que medida os usuarios de servizos públicos  poden usar os noutros países europeos. Este é un elemento crave para os países membros da UE, pois un dos obxectivos é que os cidadáns  poidan usar os servizos en calquera lugar. A destacar que a mobilidade transfronteiriza de empresas e cidadáns está a mellorar.
  • Elementos habilitantes, en que medida os países contan coas condicións técnicas  para facilitar os servizos en liña. Entre os elementos habilitantes céntrase nos conceptos: a identidade electrónica, o documento electrónico e experiencia usuaria entre outros. Neste punto obsérvanse lixeiros avances sobre a dispoñibilidade da identificación electrónica e o uso do documento electrónico.

En canto  a avaliación dos eventos vitais:

  • Iniciar e operar unha empresa, é a área na cal máis se ha avanza en Europa, chegando nalgunhas áreas a obter o máximo de puntuación  en varias variables desta categoría.
  • Perder e atopar traballo, tivo un desenvolvemento sostido desde a última análise en 2012(Abre en nova xanela) . Cada vez utilízase máis o eID para este tipo de interaccións
  • Estudos, nesta área,  crece a prestación de servizos dentro das fronteiras nacionais, así como en servizos transfronteirizo. Por primeira vez,  a dispoñibilidade en liña de servizos transfronteirizos superou a mobilidade transfronteiriza de negocios.
  • Vida de Familia, este evento de vida avalíase por primeira vez e é o menos maduro con escaso avance, polo que necesita un progreso significativo.

Os  Países  exemplos de "mellores prácticas" son Malta e Portugal, con case todos os servizos de goberno electrónico automatizados ou completamente en liña.

Destácase o labor de Letonia, Suecia, Francia, os Países Baixos, Italia, Chipre, Suíza, Bulgaria, Grecia, Hungría e a República de Serbia.

España, cun 76%, está en  liña coa media-alta europea de penetración e dixitalización, e compárase cos mellores países da súa clase, Alemaña, Italia cun 64% e Francia cun 63%.

España atópase entre o cinco países con mellor puntuación en   a dispoñibilidade de identidade e documento electrónico, xunto con Malta, Portugal e Lituania. No evento da vida, Malta é líder, seguido por Estonia, Letonia, Austria e España. Tamén España atópase ben situado en Goberno aberto, con puntuación por encima da media. Nese escenario o mellores son son do norte de Europa (Dinamarca, Noruega, Suecia, Finlandia, Estonia, Letonia, Lituania), máis un país do sur de Europa (España).

O informe conclúe que os países da UE están a avanzar na dirección correcta canto á prestación de servizos públicos dixitais, pero aínda quedan cuestións importantes por resolver, especialmente ao redor da transparencia.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Infraestruturas e servizos comúns
  • Cidadán