O sector público non debe verse unicamente como un gran provedor de datos abertos, senón tamén como un dos principais e primeiros usuarios en calquera proxecto de apertura de datos gobernamentais. Segundo o informe de casos de éxito e mellores prácticas de reutilización da información do sector público , estimouse que case o 60% das empresas infomediarias teñen como clientes á propias administración públicas.
Lograr unha administración pública áxil e eficiente é clave para o seu correcto funcionamento. Os datos abertos poden proporcionar melloras na eficiencia e efectividade da administración de diferentes maneiras.
Doutra banda, a apertura dunha cantidade crecente de datos está a posibilitar tamén a aplicación de ideas e prácticas novas e innovadoras no ámbito da xestión pública, por exemplo:
- Permitiendo que la propia administración o terceras partes puedan utilizar los datos para desarrollar nuevos servicios innovadores o mejorar la eficiencia de los servicios públicos ya existentes a través de soluciones complementarias o alternativas.
- Identificando patróns a través da análise dos datos que sirvan para tomar as decisións máis adecuadas e mellor informadas.
- Animando a las administraciones a tomar un rol más activo a la hora de desarrollar e implementar las políticas públicas.
- Contribuíndo ao incremento de a calidade dos datos, ao poder beneficiarse das melloras propostas por os reutilizadores dos mesmos.
Finalmente, grazas tamén á apertura de datos están a obterse melloras significativas na transparencia e a rendición de contas das administracións, así como incrementando as posibilidades de participación dos cidadáns, mediante accións como:
- Facilitando a creación de aplicacións e plataformas que permitan aos cidadáns informar directamente sobre a súa experiencia cos servizos públicos, proporcionando así un valioso feedback ás administracións.
- Permitindo un mellor seguimento e coñecemento das accións e decisións de goberno no día a día, grazas a unha maior dispoñibilidade de información e unha mellor accesibilidade á mesma.
- Mellorando a participación activa e o compromiso dos cidadáns coas políticas públicas grazas a unha mellor comprensión e entendemento das mesmas.
- Contribuíndo a recuperar a confianza da cidadanía nas administracións públicas e os seus gobernos.
En definitiva, los datos abiertos están siendo utilizados no ya sólo por la sociedad en su conjunto para participar activamente en sus gobiernos e influenciar la forma en la que se implementan los servicios públicos, sino que también están siendo utilizados por las propias administraciones para retroalimentarse, reflexionar, colaborar, comprender, aprender y poder así comenzar una nueva era de políticas dirigidas por los datos.