A viceconselleira de Presidencia e Administracións Públicas do Executivo de Castela-A Mancha, Mar España, afirmou que as medidas impulsadas polo seu Goberno permiten avanzar cara a unha Administración “con menos trabas, máis eficaz e accesible ao cidadán”.
Así o sinalou a viceconselleira durante a súa comparecencia nas Cortes rexionais, co obxecto de informar sobre a racionalización administrativa e a implementación electrónica na administración da Xunta de Comunidades de Castela-A Mancha.
A viceconselleira de Presidencia asegurou que estas reformas “benefician a todos os cidadáns”, comporta “melloras desde o punto de vista da axilidade administrativa, a simplificación de trámites, a accesibilidade á información, así como do aforro en institucións e entidades que estaban duplicadas para lograr incrementar a eficacia e a eficiencia” na Administración pública.
A viceconselleira mostrouse convencida de que coa modernización da Administración, unida á xeneralización do uso de novas tecnoloxías en Castela-A Mancha “estamos a favorecer o emprendimiento, como vía para a xeración de emprego e riqueza”.
Entre outras medidas, destacou a implantación do ‘Rexistro Electrónico’, dentro do Rexistro Único da Administración rexional, que permite a cidadáns e empresas enviar solicitudes e documentación con firma electrónica en materia de procedementos da Xunta de Comunidades de Castela-A Mancha. En 2013 as entradas totais no Rexistro Único foron de 2.877.966, das que 1.098.510 fixéronse a través do Rexistro Electrónico, o que supón un incremento do 38 por cento respecto ao 2012.
Doutra banda, asegurou que en canto á tramitación electrónica dos procedementos “experimentáronse grandes avances” coa creación do Rexistro de Procedementos e Trámites, que ofrece a posibilidade a todos os cidadáns e empresas de descargarse todos os formularios a través da páxina web da Xunta de Comunidades de Castela-A Mancha.
Neste sentido, explicou que ao comezo da lexislatura, os procedementos que podían iniciarse de maneira electrónica non chegaban ao 30 por cento, mentres que a principios de 2013 xa era posible o inicio electrónico do 100 por cen dos mesmos, co obxectivo de que a finais de 2014 póidase levar a cabo a xestión completa de todos os procedementos por vía electrónica.
A viceconselleira referiuse a outras das medidas que se impulsaron desde o Goberno rexional, como a posta en marcha da firma electrónica baseada no certificado de empregado público ou o taboleiro de anuncios electrónico.
En definitiva, resaltou que o Goberno rexional ha poñer# fin a unha Administración “moi burocratizada, cun nivel escaso de informatización e onde a regra xeral era o silencio negativo e prazos moi extensos para a resolución das tramitacións”, dando paso a unha Administración “eficiente e baseada nas novas tecnoloxías”, onde se prima, por exemplo, a declaración responsable ou a comunicación ao requisito de contar con licenza previa ao comezo dunha actividade empresarial.