La Comisión Europea pone en marcha un centro de soporte para el intercambio de datos

• Escoitar

04 setembro 2019

O “ Centro de soporte para o intercambio de datos(Abre en nova xanela) ” (Support Centre for Data Sharing ou SCDS) é unha nova iniciativa financiada pola Comisión Europea co obxectivo de impulsar o ecosistema de datos europeos. Trátase dun sitio web dirixido a gobernos, empresas e cidadáns en xeral, enfocado en  investigar e informar as prácticas de intercambio de datos e aqueles elementos que inflúen no seu éxito. Con iso búscase facilitar que organismos públicos ou privados poñan os seus datos a disposición dos cidadáns e doutras organizacións (públicas ou privadas) para a súa reutilización, independentemente do modelo elixido para iso.

No hay que confundir el “Centro de soporte para el intercambio de datos” con un portal de datos abiertos. El SDC focaliza sus esfuerzos en recopilar, desarrollar y difundir herramientas y experiencia técnica, así como en proporcionar soporte práctico para las transacciones de datos, pero no pone datos ni metadatos al servicio de los ciudadanos. El portal europeo de datos abiertos seguirá siendo el  European Data Portal(Abre en nova xanela)

Actualmente está dispoñible unha primeira versión da web. A versión avanzada lanzarase no outono e incluirá as seguintes seccións –algunhas das cales xa están dispoñibles-:

• Información sobre que é o intercambio de datos e os beneficios que comporta, como o aumento do rendemento e o valor dos servizos ou a mellora da toma de decisións.

• Orientación técnica, enfocada en 3 áreas: Interfaces de programación de aplicacións (API), seguridade de datos e  rastrexabilidade e identificación clara das fontes de datos. Ademais dun servizo de soporte, o SCDS ofrecerá unha sección de  Widgets e ferramentas(Abre en nova xanela)  creados por terceiros para compartir datos na vida real.

• Orientación legal, que incluirá estudos sobre a lexislación da UE aplicables ao intercambio de datos non persoais, os desafíos transversais e as posibles estratexias de resolución, incluíndo boas prácticas e orientación interpretativa. Na web tamén se ofrecerán modelos de termos contractuais.

• Casos de éxito no intercambio de datos, a través da experiencia de empresas como a holandesa  JoinData(Abre en nova xanela) , que estimula a innovación sustentable no sector agrícola ao permitir aos agricultores compartir os seus datos de maneira rápida, fácil e segura.

• Noticias e eventos. A web recompilará noticias e eventos relacionados, o cal permitirá aos usuarios coñecer as últimas tendencias e oportunidades no intercambio de datos.

• Un  foro(Abre en nova xanela)  no que os usuarios terán a oportunidade de intercambiar coñecementos e experiencias.

A idea é crear unha contorna participativa e en continua evolución, que se vaia adaptando ás necesidades dos reutilizadores de datos.  Para iso, habilitouse un  formulario de contacto(Abre en nova xanela) , que permitirá á comunidade de profesionais do dato e calquera cidadán que o desexe compartir as súas dúbidas e opinións.

Con esta iniciativa a Comisión Europea busca continuar impulsando o  mercado único dixital(Abre en nova xanela) , brindando unha contorna única para a comunidade de profesionais de datos e que contribúa ao crecemento económico e social da rexión.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Goberno aberto, Informes e Estudos