Celebrado o último hackathon sobre desafíos da Pasarela Dixital Única

• Escoitar

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

18 xuño 2019

Se ha celebrado en Barcelona el último hackathon de la serie organizada por la Comisión Europea sobre los desafíos de la Pasarela Digital Única. En esta ocasión, se desafiaba a los participantes a encontrar en 24 horas  una solución tecnológica que permitiera a fabricantes de productos encontrar toda la normativa europea y nacional aplicable a ellos.

O Regulamento (UE) 2018/1724 do Parlamento Europeo e do Consello(Abre en nova xanela) do 2 de outubro de 2018 relativo á creación dunha pasarela dixital única de acceso a información, procedementos e servizos de asistencia e resolución de problemas e polo que se modifica o Regulamento (UE) n.ou 1024/2012, enfócase no uso das tecnoloxías dixitais para eliminar barreiras e potenciar o Mercado Interior Europeo.

En el caso de los fabricantes que quieren vender sus productos en algún Estado miembro de la UE, necesitan conocer la regulación aplicable tanto a nivel europeo como a nivel nacional. Aunque existe una codificación internacional de productos que utiliza el Trade Helpdesk(Abre en nova xanela) de la Comisión para relacionarlos con la normativa europea aplicable a cada uno, esto no sucede en general a nivel nacional, donde no se usa dicha codificación o la información no está estructurada, de modo que sólo se puede acudir a los boletines oficiales que publican todas las normativas y encontrar aquéllas que hacen referencia de algún modo a cada producto.

Os participantes do hackathon de Barcelona(Abre en nova xanela) (“hack” de programador, “thon" de maratón) tiveron 24 horas para propor unha solución tecnolóxica ao desafío. Os grupos realizaron unha interface web para que os fabricantes fixesen a súa procura sobre distintas fontes estruturadas e non estruturadas de normativa europea e nacional, servíndose para iso principalmente de tecnoloxías de procesamento da linguaxe natural (PNL) para atopar as referencias apropiadas aos seus produtos nos textos normativos –calquera que sexa a súa denominación- e ofrecelos como resultados da procura. Algúns incorporaban ademais tecnoloxías de aprendizaxe automática para ir mellorando o algoritmo de procura a partir das valoracións dos fabricantes.

O xurado, que contaba cunha representante da Secretaría Xeral de Administración Dixital, deu o premio de 5.000€ ao grupo “Spacers” que ofreceu a solución máis completa e creativa. A solución gañadora contaba cunha atractivo interface de usuario, dotado dun elemento conversacional para acoutar a pregunta do fabricante; utilizou un algoritmo PNL creado por Google permitindo ademais incluír facilmente novas fontes non estruturadas de normativas; melloraba o algoritmo con aprendizaxe automática a partir da valoración que o usuario daba sobre a utilidade de cada normativa mostrada como resultado; e tamén incluía como resultado a ausencia de normativa aplicable de forma específica nalgún dos países seleccionados.

A Comisión quedou enormemente satisfeita da creatividade ofrecida nestes encontros e traballará para incorporala nos seus futuros proxectos.

• Servizos electrónicos