accesskey_mod_content

Utilizar datos abertos para explorar as prioridades de Bélxica no Consello da UE

  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

07 maio 2024

Os datos abertos poden proporcionar información sobre as diferentes prioridades políticas e facilitar o seguimento do progreso cara aos obxectivos conxuntos da UE. Este artigo analiza, utilizando datos abertos, a tendencia da UE en tres prioridades craves da Presidencia belga.

Consello da Unión Europea(Abre en nova xanela)  é unha do tres principais institucións involucradas en  a toma de decisións da UE(Abre en nova xanela)  . Está composto por ministros de cada Estado membro da UE que negocian e adoptan propostas lexislativas xunto co Parlamento Europeo. A Presidencia do Consello rota cada 6 meses. Tras o final da Presidencia española en decembro de 2023, Bélxica asumiu a presidencia do 1 de xaneiro ao 30 de xuño de 2024. Hungría asumirá o cargo en xullo de 2024. Pode ler máis sobre as prioridades da Presidencia española na nosa  historia de datos(Abre en nova xanela)  anterior. 

As presidencias de Bélxica, España e Hungría forman colectivamente un  trío de presidencias(Abre en nova xanela)  , que fijan conjuntamente un programa común para un período de 18 meses. Si bien el programa común sirve como marco fundamental, los países individuales conservan la flexibilidad para establecer prioridades individuales. El programa trío se centra en tres áreas de políticas: (1) mejorar las transiciones gemelas verde y digital; (2) priorizar la justicia y la inclusión; y (3) fortalecer las asociaciones internacionales, las políticas comerciales y de seguridad, afirmando al mismo tiempo los valores de la UE. La Presidencia belga ha definido  seis prioridades(Abre en nova xanela)  para o seu semestre. Estes reflicten a continuidade coa Presidencia española e ao mesmo tempo engaden enfoques innovadores aos obxectivos comúns.

A continuación se analiza la tendencia de la UE en tres prioridades clave de la Presidencia belga que ejemplifican los  tres obxectivos do Programa Trío(Abre en nova xanela) :

  1. Perseguir unha transición verde e xusta
  2. Reforzar a axenda social e de saúde
  3. Promover unha Europa global

En pos dunha transición verde e xusta

compromiso cunha transición climática(Abre en nova xanela)  está en el centro del programa de la Presidencia belga. En consonancia con los objetivos más amplios de la UE del  Pacto Verde Europeo(Abre en nova xanela)  , Bélgica pretende mejorar la economía circular de la UE y el despliegue de fuentes de energía bajas en carbono. Este enfoque se hace eco del énfasis de la Presidencia española en el  potencial da UE para liderar a enerxía renovable(Abre en nova xanela)  . 

Los datos abiertos son cruciales para monitorear la transición energética y guiar el proceso de formulación de políticas. La  directiva sobre enerxías renovables(Abre en nova xanela)  , por exemplo, esixe un obxectivo vinculante dun 42,5 % de fontes de enerxía renovables (FER) para 2030, un obxectivo  revisado á alza desde o 32 % en 2021(Abre en nova xanela)  como parte do ambicioso paquete climático '  Fit for 55(Abre en nova xanela)  ' destinado a reducir os gases de efecto invernadoiro. emisións en polo menos un 55 % con respecto aos niveis de 1990. Pero, como están a avanzar os Estados membros para alcanzar este obxectivo? Segundo os datos ilustrados na Figura 1 (un gráfico que mostra a progresión das FER), a proporción de utilización de FER hase máis que duplicado entre 2005 e 2021, cumprindo con éxito o obxectivo de 2020 do 20 % da directiva sobre enerxías renovables. A extrapolación lineal dos datos máis aló de 2021 suxire que a UE está en camiño de alcanzar o 32 % de FER para 2030. Con todo, esta cifra está 10 puntos porcentuais por baixo do obxectivo revisado para 2030, o que subliña a necesidade de acelerar os esforzos. Esta análise, posible grazas aos datos abertos, destaca o papel crucial da información transparente e accesible á hora de avaliar o progreso e axustar as políticas en consecuencia. 

Cabe sinalar que basearse unicamente nunha proxección lineal para prognosticar o crecemento das FER non ten en conta os impactos dinámicos do aumento das iniciativas económicas, a vontade política e os avances tecnolóxicos nos próximos anos. Por exemplo, varias iniciativas verdes da UE e investimentos en novas tecnoloxías poderían acelerar significativamente a transición ambiental. Os datos abertos serán fundamentais neste contexto, non só para seguir o progreso cara aos obxectivos ambiental da UE, senón tamén para analizar a eficacia destas iniciativas e axustar as estratexias en consecuencia. 

Figura 1: Proporción de enerxía renovable no consumo final bruto de enerxía a nivel da UE de 2005 a 2030, destacando os obxectivos para 2020 e 2030 da directiva sobre enerxía renovable (Fonte: Axencia Europea de Medio Ambiente). Nota: As primeiras estimacións para 2022 (non incluídas no conxunto de datos) mostran unha cota do 22,5 % de enerxía renovable

Esta figura expón a proporción de enerxía renovable no consumo final bruto de enerxía a nivel da UE de 2005 a 2030, destacando os obxectivos para 2020 e 2030 da directiva sobre enerxía renovable ( Fonte :  Axencia Europea de Medio Ambiente(Abre en nova xanela) ). Nota:  As primeiras estimacións para 2022 (non incluídas no conxunto de datos) mostran unha cota do 22,5 % de enerxía renovable. 

Reforzar a nosa axenda social e sanitaria 

A Presidencia belga ten como obxectivo  mellorar a axenda social da UE(Abre en nova xanela)  , acelerar o progreso cara a unha sociedade europea máis inclusiva e garantir o acceso a unha  protección social(Abre en nova xanela)  sustentable . Este obxectivo alíñase co enfoque da Presidencia española de fomentar unha sociedade máis inclusiva e xusta, destacando a continuidade ao longo do trío de presidencias. 

Os datos abertos pódense utilizar para comprender a perspectiva económica das políticas sociais. O gráfico 2 mostra que o gasto da UE en protección social como porcentaxe do produto interior bruto (PIB) é bastante heteroxéneo. Cada país ten o seu propio contexto nacional e asigna o gasto social en función das súas necesidades. O gasto medio da UE en protección social entre 2010 e 2021 oscilou entre aproximadamente o 15 % e o 35 % do PIB. Oito Estados membros investiron máis que a media da UE, que se situou en torno ao 28 % durante o período seleccionado. O tres Estados membros que gastaron máis en protección social foron Dinamarca, Francia e os Países Baixos. Pode profundar en o  conxunto de datos(Abre en nova xanela)  para explorar como cambiaron os gastos dos países ao longo do tempo e a que categorías asígnanse os gastos. 

Figura 2: Gasto medio en protección social como porcentaxe do PIB de 2010 a 2021 (Fonte: data.europa.eu, Eurostat)

Esta figura expón o gasto medio en protección social como porcentaxe do PIB de 2010 a 2021 (Fonte data.europa.eu(Abre en nova xanela)  ,  Eurostat(Abre en nova xanela) ) 

Promover unha Europa global 

A Presidencia belga dá prioridade ao fortalecemento da postura global de Europa aproveitando, entre outras cousas,  a capacidade de desenvolvemento e asistencia humanitaria da UE(Abre en nova xanela)  . 

A axuda humanitaria(Abre en nova xanela)  destácase como unha ferramenta crave para o compromiso da UE co alcance global, mostrando os seus esforzos para apoiar a países de todo o mundo. Os datos abertos sobre a axuda internacional da UE fomentan a transparencia e permítennos realizar un seguimento da distribución dos desembolsos. Como  maior doante de axuda exterior do mundo(Abre en nova xanela)  , proporcionando unha media de máis de 70 000 millóns de euros ao ano, o financiamento da UE diríxese en todo o mundo para axudar a combater a pobreza e promover o desenvolvemento global. A Figura 3 mostra unha elaboración dos datos dispoñibles en  EU Aid Explorer(Abre en nova xanela)  , unha ferramenta web que proporciona fácil acceso a datos sobre a axuda da UE en todo o mundo. Desde 2007 ata principios de 2024, á parte da axuda en "sectores non especificados" (fluxos que non poden asignarse a un sector específico, que normalmente inclúen financiamento básico para organizacións multilaterais), o tres categorías que recibiron o maior financiamento (en conxunto, ao redor de 157 euros) mil millóns—son 'refuxiados en países doantes non sectoriais asignables', 'asistencia e servizos de axuda material' e 'educación superior'. A Figura 3 tamén mostra que o financiamento da UE está diversificada entre numerosas categorías, abordando diversas necesidades nos países receptores. Pode continuar explorando o  panel(Abre en nova xanela)  para obter información adicional. 

Figura 3: As 20 principais categorías que reciben axuda exterior da UE por desembolso entre 2007 e 2024 (Fonte: EU Aid Explorer, Comisión Europea)

Esta figura expón as 20 principais categorías que reciben axuda exterior da UE por desembolso entre 2007 e 2024 ( Fonte :  EU Aid Explorer(Abre en nova xanela)  , Comisión Europea) 

Conclusión 

Esta historia de datos examinou tres prioridades da Presidencia belga, ilustrando tanto a continuidade como os enfoques innovadores do programa común. Os datos abertos sobre fontes de enerxía renovables mostran os avances realizados para lograr unha sociedade neta cero; os datos abertos sobre protección social axúdannos a seguir facilmente as perspectivas financeiras das políticas sociais da UE; e os datos abertos sobre a axuda humanitaria mostran este importante aspecto do papel global da UE. En xeral, os datos abertos son cruciais para proporcionar información e asesorar sobre a formulación de políticas baseadas en datos. 

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Información e datos do sector público