" /> PAe - Aproveitar as solucións GovTech para a innovación do sector público
accesskey_mod_content

Aproveitar as solucións GovTech para a innovación do sector público

  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

13 xuño 2024

O concepto de "GovTech" xurdiu como fundamental na intersección entre gobernación e tecnoloxía, abarcando múltiples dimensións e perspectivas: desde a inercia burocrática ata os silos de datos.

No contexto da transformación dixital, o concepto de "GovTech" xurdiu como fundamental na intersección entre gobernación e tecnoloxía. Abarca múltiples dimensións e perspectivas: desde a inercia burocrática ata os silos de datos, GovTech aborda un espectro de desafíos e expón un futuro no que os gobernos operan con axilidade e innovación. De feito, existe un acordo xeral sobre os múltiples beneficios de adoptar solucións GovTech, como procesos administrativos simplificados, fomento da transparencia e calidade elevada dos servizos públicos. Con todo, a pesar deste consenso xeneralizado sobre o seu impacto positivo, non parece existir unha definición universalmente aceptada para tales solucións. Con todo, segundo o Informe do Centro Común de Investigación (JRC)   sobre prácticas de GovTech na UE  , a maioría das conceptualizaciones comparten o seguinte enfoque común ao definir GovTech: compromiso do sector público con empresas emerxentes e pequenas e medianas empresas (PEME) para a provisión de solucións baseadas en tecnoloxía para innovar e mellorar os servizos públicos. De feito, a  definición de GovTech de  a  Lei de Europa Interoperable (AIE) reflicte o mencionado anteriormente ao describilo como “cooperacións baseadas en tecnoloxía entre actores do sector público e privado que apoian a transformación dixital do sector público”.

Este artigo profunda neste tema explorando a posición crave que conserva dentro da AIE e presenta algúns casos de uso e boas prácticas, tanto en Europa como fóra dela. Na súa conclusión, proporciona máis material e recursos de apoio sobre solucións GovTech para continuar a conversación e fomentar a adopción destas tecnoloxías nos procesos gobernamentais en todos os niveis.

O papel crave de GovTech na Lei de Europa Interoperable (IEA)

A AIE entrou en vigor o 11 de abril de 2024, o que marca un paso significativo cara á interoperabilidade transfronteiriza fluída dos servizos públicos dixitais transeuropeos. Esta lexislación está deseñada para fomentar un marco de cooperación entre as administracións públicas da UE, garantindo que a prestación de servizos públicos non se vexa obstaculizada polas fronteiras nacionais. Un elemento central desta iniciativa é o papel de GovTech, que é recoñecida como unha forza fundamental no impulso da innovación do sector público e a transformación dixital estratéxica. Ademais de proporcionar unha definición de GovTech, a AIE tamén dedica dúas cláusulas preambulatorias e catro dos seus artigos a este tema, o que mostra a importancia que os responsables políticos outorgáronlle, en liña con os  obxectivos  da estratexia dixital da UE  . 

De feito, as cláusulas preambulatorias salientan a importancia da colaboración e a innovación dentro do sector GovTech. Por unha banda, a cláusula 39 avoga por un enfoque cooperativo entre todos os niveis da administración e as organizacións innovadoras e subliña a importancia de fomentar un ecosistema GovTech que sexa aberto e inclusivo. Doutra banda, a cláusula 40 céntrase na identificación de necesidades e prioridades comúns de innovación, suxerindo que ao concentrar esforzos e compartir riscos, os organismos do sector público poden beneficiarse da experiencia e os resultados colectivos. 

Se se examinan máis de preto os artigos pertinentes, é posible observar que o artigo 10 céntrase en fomentar a innovación no ámbito das solucións de interoperabilidade en toda a Unión. Tamén faculta á Xunta de Europa Interoperable para recomendar a creación de medidas de innovación, que están deseñadas para mellorar e apoiar solucións interoperables tanto existentes como novas, involucrando potencialmente ás partes interesadas de GovTech. É máis, suxire a formación dunha contorna de probas regulatorio de interoperabilidade para axudar no desenvolvemento destas medidas, e esixe que os resultados de ditas medidas de innovación fáganse publicamente accesibles a través de o   portal Europa Interoperable  , garantindo a transparencia e a dispoñibilidade xeneralizada de información.

Os artigos 11 e 12 tamén subliñan a relevancia das solucións GovTech ao abordar as contornas limitadas de probas regulatorios de interoperabilidade. Máis concretamente, o artigo 11 establece o seu marco, subliñando que están deseñados para ser xestionados por entidades da Unión ou organismos do sector público. Neste artigo, GovTech inclúese na cláusula 2.c, que aborda o desenvolvemento dun ecosistema GovTech europeo aberto, salientando a importancia da colaboración con pemes, institucións educativas e de investigación e empresas emerxentes para fomentar a innovación e apoiar a transformación dixital. dos servizos públicos en toda Europa. O artigo 12, pola súa banda, céntrase na participación en contornas de probas regulatorios de interoperabilidade, o que permite a inclusión de diversos actores como organizacións de estandarización, laboratorios de investigación e empresas, especialmente pemes e empresas de nova creación, para probar solucións innovadoras. 

Además, el artículo 20 contribuye a establecer un marco integral para el seguimiento y la evaluación del progreso de los servicios públicos digitales transeuropeos. La Comisión tiene la tarea de supervisar este desarrollo para apoyar la formulación de políticas basadas en evidencia en toda la Unión en varios niveles. Entre las áreas de interés específicas descritas en el artículo se encuentra GovTech, que se refiere al desarrollo de soluciones de interoperabilidad de código abierto para servicios públicos, el fomento de la innovación del sector público y la promoción de la cooperación con actores de GovTech, incluidas las PYME y las empresas emergentes. 

Soluciones GovTech: casos de uso y buenas prácticas en Europa y más allá

Explorando os conceptos fundamentais e a posición central das solucións GovTech dentro da AIE, é importante destacar as iniciativas específicas que impulsan esta transformación. Esta sección sinala accións crave tomadas a nivel nacional, da UE e internacional, mostrando os diversos enfoques e esforzos de colaboración que fomentan a innovación na gobernación dixital.

Nos últimos anos, varios Estados membros da UE adoptaron iniciativas nacionais para transformar os seus servizos públicos e fomentar a innovación a nivel nacional. Por exemplo, o programa búlgaro  Digital Backpack Program  , os holandeses   SKIALabs  , a portuguesa   Justice GovTech Strategy  e o lituano   GovTech Lab  conéctanse.

Iniciativas Nacionais

A nivel da UE, establecéronse varias iniciativas, como   #GovTech4all  e o   GovTech Connect Boot Camp  .

Iniciativas da UE

No ámbito internacional, organizacións como o OCDE e o Banco Mundial tamén están a desempeñar papeis fundamentais na promoción de solucións GovTech, como o   Índice de Goberno Dixital  (DGI) do OCDE, e o   Índice de Madurez GovTech  (GTMI) e   a Asociación Global GovTech  (GTGP). ) polo Banco Mundial.

Iniciativas internacionais

Conclusión e material de apoio adicional.

Este artigo explorou o papel crave de GovTech á hora de impulsar a transformación dixital da gobernación. Tras a conceptualización de GovTech, revisouse a súa posición central dentro da AIE. Ao definir GovTech como cooperación baseada en tecnoloxía entre os sectores público e privado, a AIE establece un marco para mellorar os servizos públicos, fomentar a transparencia e promover a transformación dixital estratéxica. As iniciativas nacionais e da UE, xunto cos esforzos internacionais, destacan como GovTech pode optimizar os procesos administrativos, involucrar aos cidadáns e mellorar a calidade dos servizos públicos.

Para aquellos que buscan profundizar en el ecosistema GovTech, recursos dedicados, como   GovTech Connect   e   Public Sector Tech Watch  , ofrecen ampla información e actualizacións. Estas plataformas brindan información valiosa sobre os últimos avances e boas prácticas en gobernación dixital. Ademais, atópanse dispoñibles varios cursos de capacitación desenvolvidos por o   Banco Mundial  e o   Fondo Monetario Internacional   para mellorar o coñecemento e as habilidades neste campo. Estes recursos son cruciais para calquera persoa involucrada ou interesada na transformación dixital dos servizos públicos, xa que axudan a impulsar a innovación e mellorar as prácticas de gobernación en todo o mundo.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Interoperabilidade e Normalización