O informe State-of-play report on dixital public administration and interoperability 2023 , da Comisión Europea, mostra que os países europeos han adoptado unha ampla gama de iniciativas para facilitar o seu camiño cara a un sector público máis dixitalizado, o que confirma unha tendencia que xa se observou desde hai algúns anos, especialmente despois da pandemia de Covid-19. Así mesmo, do informe despréndese que as administracións públicas seguen perseguindo un “cambio de mentalidade” no que respecta ao uso de ferramentas dixitais e a concepción dos servizos públicos dixitais, pondo no centro o usuario, a usabilidade e a interoperabilidade.
España, tal e como reflicte o Seguimento do Marco Europeo de Interoperabilidade (EIF) , lidera a media de resultados no tres campos analizados: KPIs, Recomendacións do EIF e Alicerces do EIF. O Mecanismo de Seguimento do EIF está organizado en tres alicerces (Principios, Niveis e Modelo conceptual da interoperabilidade) que agrupan 47 recomendacións e 68 KPIs. Na maioría destes indicadores, España sitúase por encima da media europea. Así, en 43 das 47 recomendacións España obtén a máxima puntuación, situándose no grupo de países con alto rendemento.
O informe deste ano destaca dentro do apartado de Intercambio de datos entre administracións o caso de España, cuxos rexistros-basee desenvolvidos a nivel local, autonómico e nacional están interconectados a través da Plataforma de Intermediación de Datos: “En constante expansión, a plataforma permite a calquera administración consultar 130 certificados ofrecidos por máis de 45 provedores de datos. As bibliotecas de software desenvolvidas pola plataforma pódense utilizar como parte do software de integración para facilitar a conexión dos rexistros basee á plataforma.”
No apartado de ‘Elaboración de políticas preparadas para o dixital’, o informe destaca entre as mellores prácticas os países que decidiron medir o impacto dixital das lexislacións antes da súa adopción; no caso de España sinala que “de acordo con o Código de Administración Electrónica, España emite informes de impacto regulatorio para cada proxecto de lei, que avalían o nivel de dixitalización dunha determinada proposta considerando a simplificación administrativa con procedementos dixitais, entre outros criterios.”
No apartado de Intelixencia Artificial, o informe cita no caso de España o Real Decreto-Lei 9/2021 sobre algoritmos, inteligencia artificial y derechos de los trabajadores, que introdujo el derecho de los comités de trabajadores a ser informados por la empresa sobre los parámetros, reglas e instrucciones en las que los algoritmos y los sistemas de IA basan su toma de decisiones.
Así mesmo, o informe cita no apartado de Interoperabilidade transfronteiriza, el caso de España y Portugal, que cuentan con servicios privilegiados de intercambio de datos para sus ciudadanos. En cuanto a los espacios de datos, el informe pone como ejemplo el caso español en la creación de espazos de datos locales o regionales, destacando entre las mejores prácticas la de Valencia, que ha presentado una iniciativa para gestionar el espacio público y la movilidad urbana para grupos específicos.
La edición de 2023 del informe sobre la situación de la administración pública digital y la interoperabilidad profundiza en tres áreas de políticas clave que están no centro do panorama político actual:
- Interoperabilidade e servizos públicos dixitais interoperables,
- Uso innovador de tecnoloxías por parte do sector público.
- Intercambio de datos en Europa.
Para iso, mostra iniciativas dixitais ao redor destes temas implementadas por 31 países europeos, así como emprendidas a nivel da
UE
. A partir de unha visión xeral e unha análise exhaustiva, o informe identifica marcos de referencia, mellores prácticas destacadas e posibles áreas de mellora para os países europeos.