accesskey_mod_content
OBSAE

La Comissió d'Estratègia TIC, d'acord amb el que es disposa en Reial decret 806/2014, de 19 de setembre sobre organització i instruments operatius de les TIC en l'AGE(Obre en nova finestra) , té entre les seves funcions “actuar com a Observatori de l'Administració Electrònica i Transformació Digital". D'aquesta manera es dona continuïtat a la labor de l'Observatori d'Administració Electrònica (OBSAE) iniciada ja amb l'antic Consell Superior d'Administració Electrònica segons el que es disposa en el Reial decret 589/2005.

En la seva labor d'anàlisi i difusió de la situació de l'Administració Electrònica a Espanya l'OBSAE:

  • Sintetitza, analitza i publica indicadors d'Administració electrònica.
  • Realitza estudis periòdics (generalment anuals) i publica els seus resultats en informes que avaluen el grau de desenvolupament de l'Administració Electrònica i la implantació i ús de les TIC en les Administracions Públiques considerant els diferents àmbits administratius.
  • Publica trimestralment un butlletí amb una recopilació de diverses fonts dels principals indicadors de l'Administració Electrònica a Espanya.
  • Publica mensualment notes tècniques sobre aspectes concrets del desenvolupament de l'Administració Electrònica.
  • També publica ocasionalment estudis temàtics sobre aspectes concrets de l'Administració Electrònica i articles publicats en mitjans de comunicació i fòrums especialitzats.
  • Col·labora amb entitats internacionals com la Comissió Europea, l'OECD i l'ONU per a la definició i posterior mesurament de les actuacions espanyoles en diferents estudis internacionals.

Les Comissions Ministerials d'Administració Digital , les Comunitats Autònomes i la FEMP (Federació Espanyola de Municipis i Províncies), aquestes últimes en el marc del Comissió Sectorial d'Administració Electrònica cooperen amb l'Observatori en les seves activitats.

2 Comentaris

  • i-administrador 27/01/2011 a les 00:27

    I al Poble, pa yyy... una campanya als principals canals de TV informant sobre el fàcil que és utilitzar l'i-DNI i els avantatges que té treure-li profit a la i-adm. Tothom utilitza internet, però la por i les dificultats tècniques necessiten un IMPULS de "a peu" massiu. De gens serveix, o de poc, dedicar tants recursos al DNI electrònic si les xifres ens mostren que el ciutadà mitjà no ho utilitza. Enhorabona, per cert, crec que que s'està fent molt bé a part del meu comentari anterior.

  • javierrodriguezh 11/01/2011 a les 10:50

    Des del meu punt de vista, la millor forma de valorar l'eficàcia de la implantació de la societat de la informació és conèixer per a cada procediment quin percentatge del procediment és electrònic i quin per altres mètodes. De la forma en la qual es plantegen les xifres ara no és possible determinar què administracions estan treballant millor. Des del punt de vista del ciutadà i, la qual cosa és pitjor, des del punt de vista de la gestió el procediment actual és inútil.

 
Punt d'Accés General
Punt d'Accés General

Altres Observatoris d'Administració ElectrònicaAltres Observatoris d'Administració Electrònica