accesskey_mod_content

A Transición a IPv6 nas Administracións Públicas

  • Opinar
  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

O esgotamento do encamiñamento IPv4 dispoñible puxo de manifesto as limitacións do protocolo de comunicacións sobre o que se asenta Internet. As Administracións Públicas, como usuarias e reguladoras, han de exercer unha tarefa de liderado na transición ao novo protocolo IPv6.

Transición a IPv6 nas Administracións Públicas

A Transición a IPv6 non é un proceso novo. Desde finais dos anos 90, vén impulsándose nos organismos internacionais ante a certeza do inevitable esgotamento do espazo de encamiñamento de IPv4. Foron varios os proxectos de investigación e diseminación do novo protocolo e das súas vantaxes máis aló dun espazo de encamiñamento case infinito, con todo, o avance en canto ao número de dispositivos e servidores conectados segue sendo lento.
Co obxectivo de impulsar a adopción do protocolo IPv6, a Axenda Dixital para Europa da Comisión Europea(Abre en nova xanela) outorga ás Administracións Públicas un papel ejemplarizante. Tanto a estratexia global para o desenvolvemento da Sociedade da Información para Europa, como o máis específico Plan de Acción Europeo de Administración Electrónica(Abre en nova xanela) , contemplan entre as súas accións a incorporación nas infraestruturas e servizos de Administración Electrónica a compatibilidade co protocolo IPv6.

No noso país, o Acordo de Consello de Ministros do 29 de Abril de 2011 establece un “Plan de fomento para a incorporación do protocolo IPv6 en España(Abre en nova xanela) ”. Xunto con medidas destinadas á promoción xeral da adopción do novo protocolo polo conxunto da Sociedade, inclúe as seguintes medidas específicas para o ámbito das Administracións Públicas:
Na Administración Xeral do Estado, o impulso da incorporación do protocolo IPv6 dentro das infraestruturas e servizos materialízase nos seguintes puntos do acordo:

  • (Punto 1) Incorporación do protocolo IPv6 nos servizos de Internet Ministerio de Industria, Turismo e Comercio - MITYC -  e no portal 060  Ministerio de Facenda e Administracións Públicas - MINHAC - . Ambos os proxectos terán consideración de proxectos prioritarios e seguidos pola Comisión Permanente do Consello Superior de Administración Electrónica, sendo práctica de referencia para outros órganos e organismos das Administracións Públicas.
  • (Punto 2) O Portal de Administración Electrónica do Observatorio de Administración Electrónica ofrecerá información sobre o proceso de incorporación de IPv6 nas AAPP.
  • (Punto 8) MINHAC, impulsará la incorporación del protocolo IPv6 en las AA.PP. a través de los órganos colegiados responsables de la Administración Electrónica. En particular, iniciará los estudios para dotar de direccionamiento IPv6 a las Administraciones Públicas, actualizará el Plan de direccionamiento e interconexión de redes de la Administración y las Normas Técnicas de Interoperabilidad e incluirá dentro del Plan de Acción de Administración Electrónica de la Administración General del Estado 2011-15, actualmente en elaboración, las medidas necesarias para la incorporación del protocolo IPv6 en la red SARA. De igual modo, se definirán acciones de formación de los responsables de los servicios de Internet de la Administración.
  • (Punto 9) MINHAC, impulsará a incorporación de IPv6 como requisito na compra pública en produtos e servizos de tecnoloxías da información e comunicacións, tomando como referencia para iso preferentemente normas ou recomendacións internacionais.
  • (Punto 10) MINHAC,  xunto con MITYC farán seguimento e coordinación en foros internacionais do proceso de transición de IPv4 a IPv6.