Un dels pilars del Pla de Transformació digital de l'Administració General de l'Estat i els seus Organismes Públics, l'Estratègia TIC ho constitueix l'aposta per un nou model de prestació de serveis més racional, articulat entorn de/entorn de la idea de serveis compartits, de caràcter obligatori i substitutiu dels anteriorment existents, excepte singulars excepcions, i a la idea d'infraestructures comunes en l'àmbit de les tecnologies de la Informació i les Comunicacions.
Per aquestes raons, la Comissió d'Estratègia TIC - CETIC va aprovar en la seva reunió del 15 de Setembre de 2015 el Marco Regulador de la Declaració de serveis compartits i va realitzar a més la primera declaració de serveis compartits .
En aquesta primera declaració s'han inclòs 14 serveis, alguns d'ells ja en funcionament i uns altres d'ells en procés de desenvolupament i implantació.
- Servei unificat de telecomunicacions
- Servei de seguretat gestionada
- Servei d'allotjament d'infraestructures TIC
- Servei de núvol híbrid (Núvol SARA)
- Servei de correu electrònic unificat
- Servei multicanal d'atenció al ciutadà
- Servei de gestió del registre
- Servei de gestió de notificacions
- Servei de gestió de nòmina
- Servei integrat de gestió de personal
- Servei comú de gestió econòmic-pressupostària
- Servei comú de generació i validació de signatures electròniques
- Servei de gestió d'expedient i document electrònic
- Servei de gestió d'arxiu electrònic