" /> PAe - A nova Comunicación da Comisión Europea establece novas medidas dixitais para as administracións
accesskey_mod_content

A nova Comunicación da Comisión Europea establece novas medidas dixitais para as administracións

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

26 outubro 2023

A Comisión adoptou a nova Comunicación "Mellora do Espazo Administrativo Europeo" (ComPAct), na que se propoñen medidas para axudar ás administracións públicas a satisfacer as necesidades de persoas e empresas de toda Europa.

A Comunicación "Mellora do Espazo Administrativo Europeo"  (ou ComPAct) é o primeiro conxunto completo de medidas da Comisión co fin de apoiar a modernización das administracións nacionais e reforzar a colaboración entre os países, de modo que poidan abordar xuntos os retos comúns.

Unhas administracións públicas nacionais, rexionais e locais eficientes son fundamentais para cumprir as prioridades nacionais e da UE sobre o terreo, aplicar políticas e reformas que beneficien tanto ás persoas como ás empresas, e canalizar os investimentos estratéxicos cara ás transicións ecolóxica e dixital. As administracións son unhas importantes facilitadores para lograr unha maior competitividade en toda a UE.

Unha mellor aplicación das políticas nacionais e da UE e un desempeño administrativo máis eficaz responderán as expectativas  as expectativas  dos europeos de reducir a burocracia e aumentar a transparencia, e poderían aforrar miles de millóns de euros ao ano aos cidadáns e as empresas da UE.

A Comunicación de hoxe tamén recoñece as presións ás que se enfrontan as administracións públicas causadas polas perturbacións externas e as dificultades para contratar e atraer talento, e para adquirir coñecementos especializados sobre temas cada vez máis complexos, como as transicións ecolóxica e dixital. A execución deste ambicioso programa político depende da existencia dunhas administracións públicas resilientes e adaptables a todos os niveis nos Estados membros.

Medidas clave propostas

En resposta aos chamamentos de os  Estados membros , o  Parlamento Europeo  e o  Comité das Rexións  para fomentar a cooperación e o diálogo político e mellorar a capacidade e a calidade das administracións públicas a nivel nacional, rexional e local, a Comisión propón 25 medidas para:

  • Fomentar a cooperación entre as administracións públicas co fin de prepararse para os retos actuais e futuros (alicerce 1: Axenda de Capacidades para a Administración Pública). Por exemplo, o Intercambio e Cooperación entre Administracións Públicas (PACE) facilita a mobilidade dos funcionarios europeos entre os Estados membros para compartir coñecementos e boas prácticas.
  • Reforzar a capacidade das administracións públicas para a súa transformación dixital (alicerce 2: Capacidade para a Década Dixital de Europa). Por exemplo, o ComPAct aumentará a preparación das administracións públicas para integrar as tecnoloxías de IA nas súas operacións (por exemplo, de auditoría ou contratación pública) de maneira segura e fiable.
  • Reforzar a capacidade das administracións públicas para impulsar a transformación ecolóxica e aumentar a resiliencia (alicerce 3: Capacidade para liderar a transición ecolóxica). Por exemplo, o ComPAct axudará ás administracións públicas a avaliar e reducir a súa pegada de carbono organizativa.

Ademais, o ComPAct presenta un conxunto común de principios globais para as administracións públicas de alto rendemento.

A Comisión aplicará as medidas principalmente mediante o  Instrumento de Apoio Técnico  (IAT) e outros fondos da UE dispoñibles, como o  programa Europa Dixital , e colaborará con todos os Estados membros e as partes interesadas para garantir a súa adopción. A Comisión informará sobre a aplicación do ComPAct de acordo cos requisitos de presentación de informes do IAT.

Os Estados membros poden participar no ComPAct ao seu propio ritmo e en función das súas necesidades e a súa estrutura institucional. As ferramentas, as metodoloxías, o apoio entre iguais e os intercambios de boas prácticas propostos axudarán aos Estados membros a aprender uns doutros, innovar e mellorar a eficacia da súa administración pública.

A Comunicación no seu contexto

As administracións públicas a nivel nacional, rexional e local son as responsables de garantir unha xestión adecuada e sustentable dos orzamentos nacionais e da UE. Son fundamentais para deseñar e aplicar reformas e investimentos, por exemplo, no marco dos plans nacionais de recuperación e resiliencia e as estratexias de desenvolvemento rexional.

O 29 de abril de 2021, a Comisión adoptou un  documento de traballo dos seus servizos  para axudar ás administracións públicas dos Estados membros a levar a cabo as reformas. O documento profunda sobre a importancia das administracións públicas para alcanzar os obxectivos da UE e sobre a experiencia da Comisión á hora de axudalas a reforzar as súas capacidades.

O 17 de decembro de 2021 creouse o  Grupo de Expertos sobre Administración Pública e Gobernación . O Grupo de Expertos é unha plataforma para o diálogo entre a Comisión e os representantes dos Estados membros, cuxo principal obxectivo é identificar os retos comúns e propor enfoques innovadores actuando como unha administración unida.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Cooperación interadministrativa