accesskey_mod_content

As actuacións de maior impacto da AEPD en 2022, publicadas na súa Memoria de Responsabilidade Social

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

31 maio 2023

A responsabilidade social da Axencia concrétase en 108 medidas que se aplican de forma transversal en todas as súas áreas.

A Axencia Española de Protección de Datos (AEPD) publicou a súa  Memoria de Responsabilidade Social 2022(Abre en nova xanela) , un documento no que realiza o balance anual dos compromisos adquiridos coa sociedade, o bo goberno, a transparencia, a integridade e a ética, en liña cos Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable (ODS).

O proxecto de responsabilidade social da Axencia, pioneiro na Administración Pública, vai máis aló do cumprimento lexislativo, xa que nos procesos de toma de decisións incorporáronse, como valor engadido, o impacto das súas accións, servizos e resultados na cidadanía, o medio ambiente e o seu persoal. Ademais, a responsabilidade social integrouse de maneira transversal en todas as actuacións realizadas, desde os procedementos de inspección ás accións de concienciación, impulsando unha xestión comprometida coa sociedade tanto nun plano externo como interno.  

A Axencia completou en 2022 a totalidade das 108 medidas recollidas no seu marco de responsabilidade social, que se estende ata 2024. Boa parte deses compromisos son continuos, polo que se manteñen de forma permanente. A Memoria de Responsabilidade Social da Axencia elaborouse conforme ao modelo ‘Global Reporting Initiative' e tendo en conta marcos como o Pacto Mundial, Principios Rectores de Naciones Unidas sobre as Empresas e os Dereitos Humanos e os Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable. Entre os ODS que expón a ONU, a AEPD dedica unha especial atención ao ODS 5 (igualdade entre os xéneros e empoderar a mulleres e nenas), ODS 16 (promover sociedades xustas, pacíficas e inclusivas) e ODS 17 (alianza mundial para o desenvolvemento sustentable).

Como se recolle na Memoria de Responsabilidade Social, os eixos prioritarios durante 2022 centráronse en catro ámbitos: compromisos coa sociedade (70% das accións); bo goberno, ética, integridade pública, transparencia, rendición de contas e participación (7%); medidas relacionadas co persoal (13%) e compromisos co medioambiente (10%).

A Axencia mantivo en 2022 o seu firme compromiso coa igualdade de xénero, algo que se materializou en novas accións de difusión da Canle prioritaria para a retirada de contido sexual ou violento publicado en Internet sen o consentimento das persoas que aparecen. Aínda que a Canle prioritaria(Abre en nova xanela) non é unha ferramenta exclusiva para mulleres e nenas, xa que permite denunciar a publicación de calquera contido sensible para que sexa retirado con inmediatez, o 70% das denuncias recibidas na Canle prioritaria correspóndense con violencia dixital exercida contra mulleres e nenas.

En 2022 la Agencia realizó 51 intervenciones de urgencia, logrando la retirada de los contenidos con inmediatez en más de un 90% de los casos. En este sentido, destaca el apoyo del Consejo de Transparencia y Protección de Datos de Andalucía y la importante colaboración de las universidades, que han difundido el Canal prioritario entre su alumnado. Entre las acciones puestas en marcha para potenciar la Igualdad de género la Agencia también ha establecido nuevas alianzas con organizaciones del ámbito científico, donde las mujeres están jugando un papel cada día más representativo, y ha seguido organizando las conferencias Innovación e Protección de Datos. Muller e Ciencia’(Abre en nova xanela) .

Seguindo cos compromisos coa sociedade, hai que destacar a campaña Más que un móbil(Abre en nova xanela) , da Axencia e UNICEF España, que inclúe  A guía que non vén co móbil(Abre en nova xanela) , con pautas e recomendacións para que as familias participen activamente na educación dos seus fillos e fillas, transmitindo valores e información suficiente para garantir tanto un uso responsable como os dereitos de nenos e nenas tamén na contorna dixital. Esta campaña, que foi a de maior éxito na historia da Axencia, foi a primeira na que as operadoras de telefonía colaboraron de forma conxunta, sumando ademais o compromiso e a difusión do tres grupos audiovisuais máis importantes do país.

No relativo ao desenvolvemento sustentable e ético da tecnoloxía, o  Pacto Dixital para a protección das persoas(Abre en nova xanela)  pechou 2022 con 445 entidades adheridas, case un centenar máis que en 2021. O Pacto Digital promove a compatibilidade do dereito á protección de datos coa innovación, a ética e a competitividade empresarial.

Doutra banda, a Axencia seguiu traballando no lanzamento de guías e ferramentas tanto para cidadáns como para aqueles que tratan datos (6 en 2022; 107 desde 2015). Entre elas hai que destacar ferramentas como  Asesora Brecha(Abre en nova xanela) , para ayudar a aquellos que tratan datos a decidir cuándo deben notificar una brecha de datos personales a la autoridad de control, o la  Guía dirixida aos profesionais do sector sanitario(Abre en nova xanela) , que aborda cuestións como a legitimación para tratar datos de saúde, quen pode acceder á historia clínica e en que casos, a responsabilidade e obrigas, así como a xestión dos dereitos dos pacientes

No plano interno, a actuación transparente é outro dos valores fundamentais para garantir un bo goberno. En canto a transparencia activa, en 2022 a Axencia foi a autoridade independente que máis creceu na valoración de cumprimento da Lei de Transparencia. Ademais, a AEPD implementou os cambios requiridos polo Consello de Transparencia e Bo Goberno para alcanzar o 100% de cumprimento.

Canto ás medidas internas para favorecer a igualdade, antes da aprobación do Plan de Igualdade en 2020, partíase dun 61,54% de homes fronte a un 38,46% de representación feminina nos postos de maior nivel (26 a 30). Esta porcentaxe ascendeu ao 49,12% en 2022, o que supuxo practicamente alcanzar a paridade.

Hai que destacar que o pasado ano foi o de maior número de reclamacións presentadas ante a Axencia en toda a súa historia (15.128, un aumento dun 9% respecto de 2021 e un 47% respecto de 2020). Iso supuxo que o organismo puxese en marcha diversas accións para promover o benestar do persoal, que fai fronte a unha carga cada vez maior de traballo. No referente a medidas para aumentar a conciliación e o benestar hai que destacar a continuación e ampliación progresiva de o  programa de teletrabajo(Abre en nova xanela) , así como un programa de acción específico baseado na creación dun espazo de benestar emocional, sesións de mindfulness e ioga, e protocolos de meditación, ademais do fomento da formación. Para analizar a produtividade en relación con esta medida utilízanse os diferentes cadros de mando e un sistema de Business Intelligence.

No relativo ao medioambiente, a AEPD dispón dun Plan Verde de loita contra o cambio climático 2020-2025 que serve de base para a implementación das medidas de redución da pegada de carbono. Ademais das medidas internas postas en marcha, levouse a cabo unha revisión dos pregos dos contratos para dar máis peso á dimensión ambiental na valoración de ofertas, primando a adquisición de bens e servizos co menor impacto ambiental posible.

A Memoria de Responsabilidade Social tamén recolle as alianzas prioritarias que a Axencia mantivo en 2022, con máis de 80 organismos e entidades que se agrupan en áreas como colectivos vulnerables, formación ou innovación, entre outros.

A Memoria de Responsabilidade Social da Axencia pode consultarse de forma completa nesta ligazón.  Memoria RS 2022(Abre en nova xanela) .

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Información e datos do sector público
  • Seguridade e Protección de Datos