accesskey_mod_content

Arrinca o proxecto piloto Cartera Digital coa sinatura dun convenio con tres Universidades

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

22 maio 2023

Consiste nunha aplicación móbil, Cartera Digital, que permite xerar e almacenar credenciais verificables da persoa usuaria para o acceso fácil e seguro a diversos servizos ofrecidos polas Universidades.

A Secretaría Xeral de Administración Dixital(Abre en nova xanela) (SGAD), a Fábrica Nacional de Moeda e Timbre - Real Casa da Moeda(Abre en nova xanela) (FNMT-RCM), a Universidade Carlos III de Madrid(Abre en nova xanela) (UC3M), a Universidade de Murcia(Abre en nova xanela) (UMU) e a Universitat Rovira i Virgili(Abre en nova xanela) (URV) asinaron un convenio de colaboración polo que levará a cabo un estudo piloto no ámbito universitario ofrecendo ás persoas usuarias, unha Cartera Digital de credenciais verificables que permita o acceso a diversos servizos de maneira sinxela e segura.

O proxecto ten lugar no seo da Estratexia Europea de Dixitalización(Abre en nova xanela) , -materializada no noso país a través do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia(Abre en nova xanela) -,  en concreto, a partir da cuarta medida “Novo modelo de identidade dixital” do Plan de Dixitalización das Administracións Públicas(Abre en nova xanela) .

Coa posta en marcha do piloto, perséguese alcanzar o obxectivo establecido nesta medida sobre o desenvolvemento novos sistemas de identificación e firma sinxelos, seguros e acordes coa normativa, que permitan acreditarse dixitalmente á cidadanía e ás empresas de forma totalmente telemática utilizando tecnoloxías tales como biometría ou imaxe.

Alcance do piloto e servizos dispoñibles

Nun primeiro momento, o piloto estará acoutado ao ámbito universitario co obxectivo de obter o feedback de uso real de Cartera Digital e credenciais de identidade asociadas, de face a valorar a súa futura implementación de forma xeneralizada. Así, a experiencia servirá para desenvolver un novo modelo de identificación dixital que poida almacenarse en Cartera Digital xunto a outras credenciais.

Cartera Digital permitirá xerar e almacenar credenciais para que as persoas participantes das Universidades poidan acceder a diversos servizos a través dos portais web dispoñibles, logo de comprobación da súa identidade. En concreto, poderase acceder de forma segura e autenticada aos seguintes servizos:

  • No caso da UC3M, o persoal docente investigador e persoal de administración e servizos poderán acceder a unha aplicación web para a xestión de contidos formativos.
  • A UMU permitirá o acceso mediante autenticación a revistas e publicacións científicas ao persoal docente investigador, aos alumnos de máster e doutoramento e ao persoal da biblioteca.
  • O persoal de administración e servizos da URV que queira participar poderá realizar a fichaxe para xestionar a súa presencialidad na Universidade mediante o sistema de identificación.

Credenciais verificables no móbil de fácil uso e seguras

Os usuarios disporán dunha aplicación de Cartera Digital no seu teléfono móbil capaz de almacenar credenciais verificables. Unha credencial verificable é un documento electrónico que acredita atributos da información almacenada ou da identidade do seu portador e que é asinada dixitalmente pola entidade que a emitiu (de aí a súa denominación “credencial verificable”).

Trátase dun sistema seguro que unicamente almacenará información pública do catro entidades emisoras de credenciais, é dicir, do FNMT-RCM e do tres universidades participantes, para validar que foron elas quen xeraron a credencial.

Por outra banda, as credenciais almacenadas na Cartera Digital estarán baixo o control do usuario, garantindo a súa soberanía, e conterán datos persoais como o nome e apelidos, correo electrónico e identificador de estudante, entre outros.

Para crear o seu Cartera Digital, a persoa usuaria deberá indicar o seu correo electrónico na aplicación, no que recibirá un código para verificarse. Unha vez feito este paso, crearase a súa propia Cartera Digital e emitirase, de maneira automática, unha credencial que lexitime a dirección de correo. A nova credencial almacenarase na aplicación, previa autorización do usuario.

A SGAD, como responsable da provisión de servizos en materia de tecnoloxías da información e comunicacións ás entidades e organismos públicos, porá a disposición a aplicación móbil para a súa descarga nas principais tendas de aplicacións, Google Play Store para os sistemas Android ou App Store no caso de iOS.

Xeración e almacenamento de credenciais na Cartera Digital

O convenio establece as condicións necesarias para a emisión dunha credencial verificable de identificación emitida polo FNMT-RCM, así como unha segunda credencial de identificación denominada “MyAcademicID” emitida pola universidade do usuario:

  • Para obter a súa credencial verificable de identificación, a persoa usuaria poderá realizar a solicitude a través da Cartera Digital. Para ser aceptada, deberá acreditar a súa identidade de forma telemática a través do seu cámara para a identificación biométrica que será verificada polo FNMT-RCM.
  • Para obter unha credencial xerada pola universidade, a persoa deberá solicitala ao propio centro académico, que comprobará a validez da credencial verificable de identificación. Se é válida, xerarase unha credencial chamada “MyAcademicID”, que tamén se almacenará na Cartera Digital.

A experiencia está a permitir potenciar a innovación no sector público, outorgándolle capacidades para participar desde unha posición de liderado en proxectos europeos, optimizando ademais os recursos públicos e evitando duplicar esforzos entre distintas entidades.

  • Cooperación interadministrativa
  • Desenvolvemento de Sistemas, Aplicacións e Soluciones Informáticas
  • Cidadán