O concepto Legal Tech fai referencia a o uso de novos procesos e ferramentas tecnolóxicas para ofrecer servizos xurídicos máis eficientes. É por tanto un concepto extenso, que aplica tanto a ferramentas que facilitan a execución de tarefas (por exemplo, a xestión financeira) como a servizos que aproveitan as vantaxes de tecnoloxías disruptivas como a intelixencia artificial ou o blockchain.
En ocasións utilízase o termo LawTech como sinónimo de LegalTech. Aínda que algúns xuristas din que son termos distintos e que non hai que confundilos , non existe consenso e nalgúns lugares, como Reino Unido, está estendido o uso de LawTech en substitución de LegalTech.
A través da aplicación de distintas tecnoloxías, estás ferramentas poden realizar distintas funcións, por exemplo:
-
Localizar información en grandes volumes de información legal. Existen ferramentas capaces de extraer este contido xurídico, utilizando técnicas de Procesamento da Linguaxe Natural (PLN). Con elas búscase facilitar o filtrado e localización de información de interese, así como pola a disposición do usuario dunha maneira visual. Desta forma axúdase aos xuristas a realizar unha mellor investigación e, en consecuencia, reducir o tempo de preparación dos casos e definir estratexias procesuais máis sólidas. Un exemplo de ferramenta neste ámbito é Ross Intelligence .
-
Realizar análise predictivos. No mercado tamén atopamos ferramentas dirixidas a analizar información legal e elaborar predicións que anticipan os comportamentos e resultados de, utilizando intelixencia artificial. Estas ferramentas tratan de responder a preguntas como canto vai durar un proceso xudicial, cal é a sentenza máis probable ou se existe posibilidade de recurso. Ferramentas deste tipo son LexMachina , Blue J , Watson de IBM ou Jurimetria .
-
Resolver consultas legais. Utilizando asistentes conversacionales (chatbots) baseados en Intelixencia artificial pódese dar resposta a diversas preguntas, por exemplo: como superar as multas de aparcadoiro, como recorrer as comisións bancarias ou como pór unha denuncia. Este tipo de ferramentas liberan aos avogados de tarefas sinxelas, podendo dedicar o seu tempo a actividades de maior valor. Un exemplo de chatbots legal é DoNotPay .
-
Axudar na redacción de contratos e demandas. As ferramentas de LegalTech tamén poden axudar a automatizar e simplifica determinadas tarefas, xerando aforros de tempo e custos. É o caso de Contract Express que automatiza a redacción de documentos xurídicos estándar.
-
Resolver disputas legais. Existen algúns litixios que se poden resolver de maneira sinxela utilizando ferramentas tecnolóxicas de código aberto como Kleros , un protocolo de resolución de litixios en liña ou. Kleros utiliza blockchain para resolver conflitos da forma máis xusta posible.