accesskey_mod_content

O Desafío Achega 2020 céntrase no sector da educación

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

07 outubro 2020

O Desafío Achega, unha competición encamiñada a promover a creación de solucións baseadas en información de sector público que axuden a resolver retos en sectores concretos que afectan o conxunto da sociedade, céntrase nesta edición de 2020 no sector educativo.

O contexto actual de pandemia mundial marcou un antes e un despois no sector da educación. Aínda que vén falando durante anos de os beneficios de incorporar novas tecnoloxías no proceso de ensino-aprendizaxe, no que se veu a chamar Edtech, esta tendencia volveuse aínda máis necesaria no novo ecosistema educativo pos-Covid-19.

O Edtech fai referencia a todo tipo de innovacións dixitais ou tecnolóxicas que teñan por obxecto mellorar a educación. Con iso conséguese mellorar a eficacia e eficiencia do sector e impulsar un acceso máis universal ao coñecemento. Un campo onde os datos abertos teñen un gran potencial,  como ben recolle a Unión Europea(Abre en nova xanela) . Os datos abertos poden servir de base a solucións que impulsen procesos en liña automatizados e personalizados baseados en tecnoloxías disruptivas como a Intelixencia Artificial, á vez que promoven unha maior efectividade e  inclusión(Abre en nova xanela) , e axudan a  cumprir cos obxectivos de desenvolvemento sustentable(Abre en nova xanela) .

Baixo a convicción de que a tecnoloxía dixital enriquece a aprendizaxe nunha gran variedade de formas e ofrece novas oportunidades, a propia Comisión Europea lanzou o  Plan de acción de educación dixital en 2018(Abre en nova xanela) , un plan do que pronto se publicará unha  nova versión actualizada(Abre en nova xanela) . Entre outras cuestións, este plan destaca a importancia de promover a innovación no sector mediante a celebración de hackathons dirixidos a desenvolver solucións que respondan aos principais retos en educación.

Retos a solucionar no Desafío Achega 2020

Neste contexto desenvólvese a nova edición do Desafío Achega, que busca ideas e prototipos orixinais que supoñan novas oportunidades de captar, analizar e utilizar a intelixencia dos datos no desenvolvemento de solucións no ámbito educativo. Estas solucións poden estar dirixidas a resolver retos como os seguintes:

  • Favorecer un ensino máis eficaz e mellorar a experiencia do alumnado no proceso de aprendizaxe desde o fogar ou a aula. Atender á necesidade cada vez maior dunha educación personalizada e identificar mecanismos que contribúan a dar resposta á avaliación da aprendizaxe en contornas dixitais non presenciais.
  • Impulsar a difusión de experiencias de ensino-aprendizaxe entre a comunidade educativa.
  • Axilizar o desenvolvemento de habilidades nos profesionais do ensino para conseguir que o alumnado aprenda máis e mellor, ademais de reforzar a aprendizaxe de destrezas ligadas á análise de datos e ás tecnoloxías emerxentes.
  • Facer a aprendizaxe máis atractivo e contribuír a resolver problemas de comportamento ou de falta de atención do alumnado.
  • Facilitar a tutorización do alumnado e mellorar a toma de decisións.
  • Dar resposta aos problemas de seguridade en Internet e/ou de privacidade dos datos.
  • Mellorar a eficiencia e eficacia na xestión do alumnado, recursos educativos, institucións, etc.
  • Presentar aos estudantes os campos STEM e fomentar a súa formación nestas materias.
  • Idear solucións dirixidas a reforzar o prestixio e recoñecemento social da función docente.

Como se desenvolverá o Desafío Achega 2020?

O Desafío Achega desenvólvese en 2 fases:

  • Fase I: Concurso de ideas:

Os participantes deben presentar unha idea orixinal, desenvolvida ex profeso para este concurso, e que responda á temática proposta. As ideas e prototipos que se presenten deben utilizar polo menos unha fonte de datos xerados polas Administracións Públicas, xa sexan nacionais ou internacionais. Adicionalmente, o seu uso pode combinarse con conxuntos de datos expostos por outras fontes, públicas ou privadas.

As ideas presentadas serán valoradas polo xurado con base en 5 criterios:

  1. Relevancia
  2. Calidad e claridade global da idea proposta
  3. Impacto na mellora do sistema educativo da idea proposta
  4. Fontes de utilidade
  5. Fomento da calidade de vida de colectivos vulnerables

As 10 ideas que obteñan unha maior puntuación pasarán á fase 2.

  • Fase II: Desenvolvemento de prototipos e exposición presencial

Los autores de las 10 ideas seleccionadas elaboraran un prototipo asociado a la idea propuesta. Desde el momento en que se comunique su pase a la fase 2, los participantes contarán con un plazo mínimo de 3 meses para elaborar el prototipo. Se busca una ejemplificación o simulación funcional que permita cierta interacción, una visualización o una solución multimedia que permita ejemplificar la propuesta en un prototipo tangible.

Seleccionaranse o tres mellores prototipos de acordo á valoración dos criterios establecidos:

  1. Facilidade de uso
  2. Calidade técnica do prototipo
  3. Viabilidade

Os premios e as bases

O tres prototipos seleccionados recibirán a seguinte dotación económica:

  • Primeiro clasificado: 4.000 €
  • Segundo clasificado: 3.000 €
  • Terceiro clasificado: 2.000 €

Tal e como se establece nas bases do Desafío Achega 2020(Abre en nova xanela) , éste va dirigido a personas físicas y jurídicas de la Unión Europea, que pueden participar de manera individual o en equipos.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Servizos electrónicos