Ayer, 16 de diciembre, la Comisión y el Alto Representante de la Unión para Asuntos Exteriores y Política de Seguridad presentan una nueva estratexia de ciberseguridade da UE . Como compoñente clave de Shaping Europe's Dixital Future , o Plan de Recuperación para Europa e a Estratexia de Unión de Seguridade da UE , a Estratexia reforzará a resiliencia colectiva de Europa contra as ameazas cibernéticas e axudará a garantir que todos os cidadáns e empresas poidan beneficiarse plenamente de servizos e servizos fiables e fiables.
La nueva estrategia de ciberseguridad también permite a la UE intensificar su liderazgo en las normas y estándares internacionales en el ciberespacio y fortalecer la cooperación con socios de todo el mundo para promover un ciberespacio global, abierto, estable y seguro; basado en el estado de derecho, los derechos humanos, libertades fundamentales y valores democráticos.
Ademais, a Comisión presentou propostas para abordar a resiliencia física e cibernética das entidades e redes críticas: unha Directiva sobre medidas para un alto nivel común de ciberseguridade en toda a Unión (Directiva NIS revisada ou NIS 2), e unha nova Directiva sobre resiliencia de entidades críticas . Cubren unha ampla gama de sectores e teñen como obxectivo abordar os riscos actuais e futuros en liña e fóra de liña, desde ciberataques ata delitos ou desastres naturais, dunha maneira coherente e complementaria.
A confianza e a seguridade no corazón da "Década Dixital Europea"
A nova estratexia de ciberseguridade ten como obxectivo salvagardar unha Internet global e aberta, ao mesmo tempo que ofrece salvaguardias, non só para garantir a seguridade senón tamén para protexer os valores europeos e os dereitos fundamentais de todos. Sobre a base dos logros dos últimos meses e anos, contén propostas concretas para iniciativas normativas, de investimento e políticas, en tres áreas de acción da UE:
- Resiliencia, soberanía tecnolóxica e liderado
No marco desta liña de acción, a Comisión propón reformar as normas sobre seguridade das redes e os sistemas de información, no marco dunha Directiva sobre medidas para un alto nivel común de ciberseguridade en toda a Unión (Directiva NIS revisada ou NIS 2), co fin de incrementar o nivel de ciberresiliencia dos sectores públicos e privados críticos: hospitais, redes de enerxía, ferrocarrís, pero tamén centros de datos, administracións públicas, laboratorios de investigación e fabricación de dispositivos médicos e medicamentos críticos, así como outras infraestruturas e servizos críticos, debe permanecer impermeable , nunha contorna de ameazas cada vez máis rápido e complexo.
A Comisión tamén propón pór en marcha unha rede de centros de operacións de seguridade en toda a UE, con tecnoloxía de intelixencia artificial (IA), que constituirá un verdadeiro `` escudo de ciberseguridade '' para a UE, capaz de detectar signos dun ciberataque coa suficiente antelación e permitir acción, antes de que ocorra o dano. Las medidas adicionais incluirán apoio dedicado ás pequenas e medianas empresas (PEME), no marco de os Centros de innovación dixital , así como un maior esforzo para mellorar a forza laboral, atraer e reter ao mellor talento en ciberseguridade e investir en investigación e innovación aberta. competitivo e baseado na excelencia.
- Desenvolver a capacidade operativa para previr, disuadir e responder
A Comisión está a preparar, a través dun proceso progresivo e integrador cos Estados membros, unha nova Unidade Cibernética Conxunta, para reforzar a cooperación entre os organismos da UE e as autoridades dos Estados membros responsables de previr, disuadir e responder aos ciberataques, incluídos os civís, as forzas da orde, comunidades diplomáticas e de ciberdefensa. El Alto Representante presenta propostas para fortalecer a Caixa de ferramentas da ciberdiplomacia da UE co fin de previr, desalentar, disuadir e responder de maneira efectiva contra as actividades cibernéticas maliciosas, en particular as que afectan á nosa infraestrutura crítica, cadeas de subministración, institucións e procesos democráticos. A UE tamén terá como obxectivo seguir mellorando a cooperación en ciberdefensa e desenvolver capacidades de ciberdefensa de vangarda. Fondo Europeo de Defensa .
- Promover un ciberespazo global e aberto mediante unha maior cooperación
A UE intensificará o seu traballo con socios internacionais para fortalecer a orde global baseado en regras, promover a seguridade internacional e a estabilidade no ciberespazo e protexer os dereitos humanos e as liberdades fundamentais en liña. Promoverá normas e estándares internacionais que reflictan estes valores fundamentais da UE, traballando cos seus socios internacionais nas Nacións Unidas e outros foros relevantes. A UE reforzará aínda máis a súa caixa de ferramentas de ciberdiplomacia da UE e aumentará os esforzos de creación de capacidade cibernética en terceiros países mediante o desenvolvemento dunha axenda de creación de capacidade cibernética externa da UE. Intensificaranse os diálogos cibernéticos con terceiros países, organizacións rexionais e internacionais, así como coa comunidade de múltiples partes interesadas. A UE tamén formará unha rede de ciberdiplomacia da UE en todo o mundo para promover a súa visión do ciberespazo.
A UE comprométese a apoiar a nova Estratexia de Ciberseguridade cun nivel de investimento sen precedentes na transición dixital da UE durante o próximos sete anos, a través do próximo orzamento da UE a longo prazo, en particular o Programa Europa Digital e Horizonte Europa , así como a Recuperación. Plan para Europa . Por tanto, anímase aos Estados membros a facer un uso completo de o Mecanismo de recuperación e resiliencia da UE para impulsar a ciberseguridade e equiparar os investimentos a nivel da UE. O obxectivo é alcanzar ata 4500 millóns de euros de investimento combinado da UE, os Estados membros e a industria, especialmente no marco de o Centro de competencia en ciberseguridade e a Rede de centros de coordinación , e garantir que unha parte importante chegue á PEME.
A Comisión tamén ten como obxectivo reforzar as capacidades industriais e tecnolóxicas da UE en materia de ciberseguridade, mesmo mediante proxectos financiados conxuntamente polos orzamentos nacionais e da UE. A UE ten a oportunidade única de pór en común os seus activos para mellorar a súa autonomía estratéxica e impulsar o seu liderado en ciberseguridade en toda a cadea de subministración dixital (incluídos datos e nube, tecnoloxías de procesadores de próxima xeración, conectividade ultrasegura e redes 6G), en consonancia cos seus valores e prioridades.
Resiliencia cibernética e física da rede, os sistemas de información e as entidades críticas
É necesario actualizar as medidas existentes a nivel da UE destinadas a protexer servizos e infraestruturas crave dos riscos físicos e cibernéticos. Los riscos de ciberseguridade continúan evolucionando coa crecente dixitalización e interconexión. Os riscos físicos tamén se volveron máis complexos desde a adopción das normas da UE de 2008 sobre infraestrutura crítica, que actualmente só cobren os sectores de enerxía e transporte. As revisións apuntan a actualizar as normas seguindo a lóxica da estratexia de Unión de Seguridade da UE, superando a falsa dicotomía entre en liña e offline e rompendo o enfoque de silo.
Para responder ás crecentes ameazas debidas á dixitalización e a interconexión, a Directiva proposta sobre medidas para un alto nivel común de ciberseguridade en toda a Unión (Directiva NIS revisada ou NIS 2) cubrirá entidades medianas e grandes de máis sectores en función da súa importancia para a economía e a sociedade. NIS 2 reforza os requisitos de seguridade impostos ás empresas, aborda a seguridade das cadeas de subministración e as relacións cos provedores, axiliza as obrigas de información, introduce medidas de supervisión máis estritas para as autoridades nacionais, requisitos de execución máis estritos e ten como obxectivo harmonizar os réximes de sancións nos Estados membros. A proposta NIS 2 axudará a incrementar o intercambio de información e a cooperación sobre a xestión de crise cibernéticas a nivel nacional e da UE.
A proposta de Directiva sobre resiliencia de entidades críticas (CER) amplía tanto o alcance como a profundidade da directiva europea de infraestrutura crítica de 2008. Ahora cóbrense dez sectores: enerxía, transporte, banca, infraestruturas do mercado financeiro, saúde, auga potable, augas residuais, infraestrutura dixital, administración pública e espazo. Según a directiva proposta, cada un dos Estados membros adoptaría unha estratexia nacional para garantir a resiliencia das entidades críticas e levaría a cabo avaliacións de risco periódicas. Estas avaliacións tamén axudarían a identificar un subconjunto máis pequeno de entidades críticas que estarían suxeitas a obrigas destinadas a mellorar a súa resiliencia fronte a riscos non cibernéticos, incluídas as avaliacións de riscos a nivel de entidade, a adopción de medidas técnicas e organizativas e a notificación de incidentes. A Comisión, á súa vez, proporcionaría apoio complementario aos Estados membros e entidades críticas,
Asegurar a próxima xeración de redes: 5G e máis
No marco da nova Estratexia de Ciberseguridade, aléntase aos Estados membros, co apoio da Comisión e ENISA, a Axencia Europea de Ciberseguridade, a completar a implementación de a Caixa de ferramentas 5G da UE , un enfoque integral e obxectivo baseado en riscos para a seguridade de 5G e o futuro. xeracións de redes.
Segundo un informe publicado onte, sobre o impacto de a Recomendación de laComisión sobre a ciberseguridade das redes 5G e o progreso na implementación de a caixa de ferramentas da UE de medidas de mitigación, desde o informe de progreso de xullo de 2020 , a maioría dos Estados membros xa están ben encamiñados a implementar as medidas recomendadas. Ahora deben ter como obxectivo completar a súa implementación para o segundo trimestre de 2021 e garantir que os riscos identificados se mitiguen adecuadamente, de maneira coordinada, particularmente co fin de minimizar a exposición a provedores de alto risco e evitar a dependencia destes provedores. A Comisión tamén establece hoxe obxectivos e accións crave destinados a continuar o traballo coordinado a nivel da UE.
Estratexia de Ciberseguridade Europea para a Década Dixital (PDF)
Fonte orixinal da noticia