O sector público non debe verse unicamente como un gran provedor de datos abertos, senón tamén como un dos principais e primeiros usuarios en calquera proxecto de apertura de datos gobernamentais. Segundo o informe de casos de éxito e mellores prácticas de reutilización da información do sector público , estimouse que case o 60% das empresas infomediarias teñen como clientes á propias administración públicas.
Lograr unha administración pública áxil e eficiente é clave para o seu correcto funcionamento. Os datos abertos poden proporcionar melloras na eficiencia e efectividade da administración de diferentes maneiras.
Por otro lado, la apertura de una cantidad creciente de datos está posibilitando también la aplicación de ideas y prácticas novedosas e innovadoras en el ámbito de la gestión pública, como por ejemplo:
- Permitindo que a propia administración ou terceiras partes poidan utilizar os datos para desenvolver novos servizos innovadores ou mellorar a eficiencia dos servizos públicos xa existentes a través de solucións complementarias ou alternativas.
- Identificando patrones a través del análisis de los datos que sirvan para tomar las decisiones más adecuadas y mejor informadas.
- Animando ás administracións a tomar un rol máis activo á hora de desenvolver e implementar as políticas públicas.
- Contribuíndo ao incremento de a calidade dos datos, ao poder beneficiarse das melloras propostas por os reutilizadores dos mesmos.
Finalmente, grazas tamén á apertura de datos están a obterse melloras significativas na transparencia e a rendición de contas das administracións, así como incrementando as posibilidades de participación dos cidadáns, mediante accións como:
- Facilitando a creación de aplicacións e plataformas que permitan aos cidadáns informar directamente sobre a súa experiencia cos servizos públicos, proporcionando así un valioso feedback ás administracións.
- Permitindo un mellor seguimento e coñecemento das accións e decisións de goberno no día a día, grazas a unha maior dispoñibilidade de información e unha mellor accesibilidade á mesma.
- Mellorando a participación activa e o compromiso dos cidadáns coas políticas públicas grazas a unha mellor comprensión e entendemento das mesmas.
- Contribuíndo a recuperar a confianza da cidadanía nas administracións públicas e os seus gobernos.
En definitiva, os datos abertos están a ser utilizados non xa só pola sociedade no seu conxunto para participar activamente nos seus gobernos e influenciar a forma na que se implementan os servizos públicos, senón que tamén están a ser utilizados polas propias administracións para retroalimentarse, reflexionar, colaborar, comprender, aprender e poder así comezar unha nova era de políticas dirixidas polos datos.