A Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas e a Lei 40/2015, do 1 de outubro, de Réxime Xurídico do Sector Público
, asientan el hecho esencial de que el uso del medio electrónico no puede constituir una forma especial sino que tiene que constituir el medio habitual. Cabe, en consecuencia, vislumbrar la magnitud del cambio o transformación que este planteamiento supone con carácter general en la Administración Pública.
A Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas contempla que a tramitación electrónica debe constituír a actuación habitual das Administracións Públicas, para servir mellor aos principios de eficacia, eficiencia, ao aforro de custos, ás obrigas de transparencia e ás garantías dos cidadáns. Refírese, entre outras, a cuestións tales como os dereitos das persoas nas súas relacións coas AA.PP.; a asistencia no uso de medios electrónicos; os rexistros electrónicos de apoderamentos; os rexistros, de forma que cada Administración disporá dun Registro Electrónico General e os Organismos públicos vinculados ou dependentes de cada Administración poderán dispor do seu propio rexistro electrónico plenamente interoperable e interconectado co Rexistro Electrónico Xeneral da Administración da que depende; os sistemas de identificación dos interesados no procedemento; os sistemas de firma admitidos polas AA.PP.; a práctica das notificacións a través de medios electrónicos; a emisión de documentos polas AA.PP.; a validez e eficacia das copias realizadas polas AA.PP.; os documentos achegados polos interesados; e o arquivo de documentos, de forma que cada Administración deberá manter un arquivo electrónico único dos documentos electrónicos que correspondan a procedementos finalizados.
A Lei 40/2015, do 1 de outubro, de Réxime Xurídico do Sector Público asume un escenario en el que la utilización de los medios electrónicos ha de ser lo habitual. Trata, entre otras cuestiones, los sistemas de identificación electrónica, la firma electrónica del personal al servicio de las AA.PP., la sede electrónica, el archivo electrónico de documentos, el intercambio de datos en entornos cerrados de comunicación, la actuación administrativa automatizada, la obligación de que las Administraciones Públicas se relacionen entre sí por medios electrónicos, el funcionamiento electrónico de los órganos colegiados, los sistemas electrónicos de información mutua, la gestión compartida de los servicios comunes que incluye los sistemas de información y comunicaciones, la aplicación del Esquema Nacional de Interoperabilidade e do Esquema Nacional de Seguridade
, a reutilización de sistemas e aplicacións de propiedade da Administración e a Transferencia de tecnoloxía entre Administracións.