O novo indicador, Digital Economy and Society Index (DESI) , publicado a semana pasada, é un indicador composto que resume máis de 30 indicadores relevantes do desenvolvemento da Europa Dixital e segue a evolución dos estados membros segundo 5 dimensións principais:
- Conectividade. Como de rápida, estendida e económica resulta a banda larga.
- Capital humano. As habilidades en internet.
- Uso de internet. Desde por exemplo servizos de noticias a compras.
- Integración da tecnoloxía dixital. Por exemplo as tecnoloxías dixitais claves (factura electrónica, servizos cloud, comercio electrónico, etc.).
- Os servizos públicos dixitais. Incluíndo a administración electrónica (e-government) e os servizos de saúde (e-health).
Na nota de prensa da comisión europea pódense consultar cales foron as principais averiguacione e feitos destacados do Indicador da Economía e Sociedade Dixital.
Considerando os servizos públicos dixitais ponse de manifesto que son unha realidade do día a día nalgúns países con todo hai outros nos que practicamente non existen. O 33% dos usuarios europeos de internet usaron formularios en liña para enviar información ás autoridades públicas, variando entre o 69% de Dinamarca e o 6% de Romanía. España alcanza un 37%.
Para o seguimento de progreso do indicador preparouse unha ficha por cada Estado Membro . Na ficha correspondente a España obsérvase como España destaca na dimensión dos servizos públicos dixitais, cunha puntuación de 0,65, sitúase no posto 6 entre os países da UE. Ademais, os resultados de España melloraron máis rápido que a media da UE.
En cómputo xeral, España ocupa o posto 12 entre os 28 Estados membros da UE. Ao longo do pasado ano, España mellorou os seus resultados en todos os ámbitos examinados polo DESI. En particular, España está a mellorar o seu comportamento en materia de conectividade, a favor do despregamento das redes rápidas de banda larga (o 65 % dos fogares dispón de acceso a banda larga de alta velocidade), aínda que con diferenzas entre rexións. En xeral, España presenta debilidades ao lado da demanda, con niveis baixos de competencias dixitais (só un 58 % de españois posúe as competencias dixitais básicas) e de uso de internet, pero fortalezas ao lado da oferta, tanto en relación coas empresas (aumento significativo do número de pemes que venden en liña e utilizan a facturación electrónica) como cos servizos públicos.
O índice dixital é particularmente relevante dado que a comisión Europea está a preparar a súa estretegia para o mercado único dixital que será publicada en maio. Esta estratexia persegue crear as condicións adecuadas para que os cidadáns e empresas europeas poidan aproveitar mellor as oportunidades das tecnoloxías dixitais.