Para esta edición do Informe o Sector Infomediario , ASÉDIEA ASEDIE analizou 697 empresas; 35 máis que na edición anterior. Cabe destacar que a información financeira utilizada para vendas e empregados corresponde ao exercicio 2017, xa que ao peche do informe non estaba aínda dispoñible a información de 2018.
As principais conclusións do informe son:
- O 97% das empresas do Sector Infomediario utilizan datos abertos do sector público. Ademais, tres de cada cuarto combinan esta información con datos privados. Neste contexto, non é de estrañar que o 83% dos enquisados opinen que a apertura de bases de datos e o acceso ás mesmas para a súa reutilización é prioritario para a evolución do sector.
- Máis da metade das empresas sitúanse na Comunidade de Madrid (37%) e Cataluña (18%). No entanto, o Sector Infomediario atópase representado en todas as Comunidades Autónomas do territorio nacional, fóra das Cidades Autónomas de Ceuta e Melilla.
- 3 sectores continúan concentrando a maior parte da actividade. A maioría das empresas infomediarias están especializadas na “información xeográfica” (22%), os “estudos de mercado” (21%) e o subsector “económico e financeiro” (20%).
- Un sector sustentable no tempo, pero cun gran número de novas empresas. O 60% das empresas analizadas ten máis de 10 anos e case un terzo (29%) supera a vintena - como curiosidade, a empresa máis antiga data de 1947-. Pero tamén é un sector que atrae a novos actores, xa que o 31% das empresas foron creado nos últimos 5 anos.
- A facturación crece un 5,4% con respecto ao ano anterior. En concreto, a cifra de negocio agregada do Sector Infomediario é de 1.796.778.748€. Esta cifra é moi positiva, aínda que hai que sinalar que a maioría da facturación concéntrase nunhas poucas empresas de gran tamaño.
- E o número de empregados aumenta un 4,6%, ata alcanzar os 20.229 traballadores. Estos datos son moi positivos, xa que o crecemento do emprego no total da economía española foi de 2,9%.
- O capital subscrito agregado do sector supera os 300 millóns de euros. Tras dous anos consecutivos de descenso, o capital subscrito agregado experimentou un crecemento do 10% neste exercicio, aínda que continúa sen chegar ao nivel anterior a 2016.
- O 70% das empresas presenta beneficios. O 70% das empresas presentan unha media de beneficios de aproximadamente 300.000 euros, sendo a media de perdas do 30% restante similar, pero de signo negativo. Do mesmo xeito que en anos anteriores, o beneficio neto xerado superou os 62 millóns de euros.
- Baixo risco comercial. A probabilidade de risco de falta de pagamento a 12 meses é moderado ou mínimo para o 74% das empresas.
- A análise de datos e o Big Data despuntan novamente como os principais retos do Sector Infomediario, seguidos moi de preto, pola apertura de novas fontes. Pola súa banda, as barreiras para a reutilización máis mencionadas polos enquisados son a diferente dispoñibilidade de información pública entre Comunidades Autónomas e Concellos.
O informe acaba mostrando unha serie de casos de éxito en empresas infomediarias, como reutilizadores, e do sector público, como publicadores de datos abertos.
En definitiva, atopámonos ante un sector con boa saúde, que experimentou un crecemento notable con respecto ao ano anterior, e cuxas perspectivas de futuro son positivas: máis da metade dos enquisados (65%) estiman que o Sector Infomediario crecerá ao longo deste ano, concretamente entre o 2-5%.