accesskey_mod_content

Celebrado o último hackathon sobre desafíos da Pasarela Dixital Única

  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

18 xuño 2019

Celebrouse en Barcelona o último hackathon da serie organizada pola Comisión Europea sobre os desafíos da Pasarela Dixital Única. Nesta ocasión, desafiábase aos participantes a atopar en 24 horas  unha solución tecnolóxica que permitise a fabricantes de produtos atopar toda a normativa europea e nacional aplicable a eles.

O Regulamento (UE) 2018/1724 do Parlamento Europeo e do Consello(Abre en nova xanela) do 2 de outubro de 2018 relativo á creación dunha pasarela dixital única de acceso a información, procedementos e servizos de asistencia e resolución de problemas e polo que se modifica o Regulamento (UE) n.ou 1024/2012, enfócase no uso das tecnoloxías dixitais para eliminar barreiras e potenciar o Mercado Interior Europeo.

No caso dos fabricantes que queren vender os seus produtos nalgún Estado membro da UE, necesitan coñecer a regulación aplicable tanto a nivel europeo como a nivel nacional. Aínda que existe unha codificación internacional de produtos que utiliza o Trade Helpdesk(Abre en nova xanela) de la Comisión para relacionarlos con la normativa europea aplicable a cada uno, esto no sucede en general a nivel nacional, donde no se usa dicha codificación o la información no está estructurada, de modo que sólo se puede acudir a los boletines oficiales que publican todas las normativas y encontrar aquéllas que hacen referencia de algún modo a cada producto.

Os participantes do hackathon de Barcelona(Abre en nova xanela) (“hack” de programador, “thon" de maratón) tuvieron 24 horas para proponer una solución tecnológica al desafío. Los grupos realizaron un interfaz web para que los fabricantes hicieran su búsqueda sobre distintas fuentes estructuradas y no estructuradas de normativa europea y nacional, sirviéndose para ello principalmente de tecnologías de procesamiento del lenguaje natural (PNL) para encontrar las referencias apropiadas a sus productos en los textos normativos –cualquier que sea su denominación- y ofrecerlos como resultados de la búsqueda. Algunos incorporaban además tecnologías de aprendizaje automático para ir mejorando el algoritmo de búsqueda a partir de las valoraciones de los fabricantes.

O xurado, que contaba cunha representante da Secretaría Xeral de Administración Dixital, deu o premio de 5.000€ ao grupo “Spacers” que ofreceu a solución máis completa e creativa. A solución gañadora contaba cunha atractivo interface de usuario, dotado dun elemento conversacional para acoutar a pregunta do fabricante; utilizou un algoritmo PNL creado por Google permitindo ademais incluír facilmente novas fontes non estruturadas de normativas; melloraba o algoritmo con aprendizaxe automática a partir da valoración que o usuario daba sobre a utilidade de cada normativa mostrada como resultado; e tamén incluía como resultado a ausencia de normativa aplicable de forma específica nalgún dos países seleccionados.

A Comisión quedou enormemente satisfeita da creatividade ofrecida nestes encontros e traballará para incorporala nos seus futuros proxectos.

  • Servizos electrónicos