accesskey_mod_content

España mantén o cuarto posto da UE en administración electrónica

  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

11 xuño 2019

A Administración electrónica española mellora 4.7 puntos a súa puntuación, situándose por diante dos outros grandes países europeos como Alemaña, Francia, Reino Unido e Italia.

O índice de Economía e Sociedade Dixital (DESI) 2019, que a Unión Europea fai público hoxe, destaca que en España os servizos públicos dixitais continúan sendo a dimensión con mellores resultados. A Administración electrónica española ocupa o posto número 4 dos países da UE, con mellor puntuación que en 2018. Todos os indicadores sitúanse significativamente por encima da media europea e en servizos públicos dixitais estamos por diante do resto de grandes países, como Alemaña, Francia, Italia e Reino Unido.

No DESI 2019(Abre en nova xanela) España mellora a súa puntuación global en 2.9 puntos e sitúase 3.6 puntos por encima da media da Unión Europea, situándose, no ranking xeral, no posto número 11 dos 28 Estados membros da UE. No relativo a administración electrónica, subimos 4,7 puntos respecto ao informe anterior(Abre en nova xanela) , de 2018.

Acúsase unha mellora nos indicadores de uso: a porcentaxe de usuarios de internet sitúase por primeira vez na media europea e a porcentaxe de usuarios de Administración electrónica aumenta de 67% a 76%

Así mesmo, España sitúase en segundo lugar en datos abertos e existe un elevado nivel de interacción en liña entre as autoridades públicas e os cidadáns. O 76% dos usuarios de internet españois participan activamente cos servizos de Administración electrónica.

Este ano inclúense novos indicadores relacionados coa sanidade electrónica, como o intercambio de datos entre profesionais e a receita electrónica, nos que España obtén tamén unha puntuación por encima da media europea.

O DESI 2019(Abre en nova xanela) destaca o investimento en datos abertos e os esforzos realizados no principio de “dixital por defecto”, que indica que a maioría dos servizos públicos atópanse dispoñibles de forma dixital. Con todo, existe aínda marxe de mellora para varios indicadores, en especial, sobre o uso de Administración electrónica ou os formularios precumplimentados. A SGAD considera que o incremento do uso dos servizos públicos dixitais é fundamental, pois aínda que España obtén bos resultados na completitud dos servizos dixitais, é o uso dos mesmos o que redunda en aforros e redución de cargas administrativas. Por iso, considérase que o uso debe ser o parámetro principal de seguimento.

DESI 2019

O Índice de Economía e Sociedade Dixital (DESI) cumpre cinco anos en 2019 e resume cinco indicadores do rendemento dixital de Europa, permitindo un seguimento da evolución dos estados membros da Unión Europea na competitividade dixital. Este cinco indicadores son: conectividade, capital humano, uso de internet, integración da tecnoloxía dixital e  servizos públicos dixitais.

Segundo o DESI 2019(Abre en nova xanela) , a nivel global, analizando todos os indicadores, España(Abre en nova xanela) ocupa o posto número 11 dos 28 Estados membros da UE, tamén por diante de países como Alemaña, Francia ou Italia.

Cabe sinalar que a Comisión Europea ha implantado cambios metodolóxicos que, aplicados de forma retroactiva, sitúan a España na posición 11 en 2018, polo que España mantén o seu posto respecto ao ano pasado. Hai que destacar, con todo, que a puntuación global ha aumentado debido a un mellor rendemento nas dimensións de Servizos Públicos Dixitais e Conectividade.

Índice da Economía e a Sociedade Dixital 2019

Datos DESI 2017, 2018 e 2019

DESI 2019 resultados relativos por dimensión

Entre todas as dimensións, destaca a posición de España no ámbito da Administración electrónica, na que o noso país se mantén en cuarto lugar. Se se ten en conta a nova metodoloxía utilizada pola Comisión Europea, España, ademais, mellora en dúas posicións a súa ranking nos Servizos Públicos Dixitais.

Cabe destacar que España é o país mellor situado en relación co resto de países europeos de similar tamaño e complexidade. Con respecto ao ano anterior, España mellora a súa situación con respecto a Dinamarca pero vese superada por Países Baixos, manténdose desta forma no mesmo posto.

Dixital Economy and Society Index 2019

O informe DESI destaca tamén a mellora na dimensión de Conectividade, onde España pasa da posición 10 á posición 9 e subliña a cobertura de redes rápidas e ultrarrápidas, indicando que un 88% dos cidadáns ten acceso a estas últimas.

Con respecto ao uso de servizos de internet, España sitúase na media europea e por encima da mesma en integración de tecnoloxía dixital. Con todo, o informe DESI considera que hai diferenzas significativas na conectividade entre as poboacións grandes e as zonas rurais e que España debe mellorar na dimensión de capacitación dixital, mensaxe aliñada coas recomendacións(Abre en nova xanela) presentadas pola Comisión Europea o 5 de xuño.

Estes resultados están enmarcados nos esforzos que están a realizar as administracións públicas españolas no desenvolvemento da Administración Electrónica nos últimos anos.

Na actualidade, todas as administracións públicas están a traballar intensamente no cumprimento das Leis 39/2015 e 40/2015, en diversas cuestións como as  notificacións electrónicas para as empresas ou as disposicións adicionais que entran en vigor en 2020.

Fonte orixinal da noticia (Ministerio de Política Territorial e Función Pública)(Abre en nova xanela)

Fonte orixinal da noticia (Comisión Europea)(Abre en nova xanela)