Nun mundo no que os servizos dixitais han adquirido unha importancia cada vez maior na nosa forma de vivir e traballar, garantir que as administracións públicas de toda a UE poidan traballar xuntas sen problemas nunca foi tan importante. Diso precisamente trata a Lei para unha Europa Interoperable, que entrou en vigor en abril de 2024. Establece un marco para un mellor intercambio de datos e información entre as administracións de toda a UE, eliminando as barreiras entre países.
Para facer realidade esta visión, a Comisión Europea ha posto en marcha o proxecto INVEST (INTerooperability Vision in Europe - Strategy Timeplan). Cun prazo dun ano e un financiamento de 1 millón de euros procedente do programa Europa Digital, o proxecto ten como obxectivo axudar aos Estados membros a colaborar, innovar e crear unha folla de ruta detallada para facer realidade os obxectivos da Lei.
Iniciando unha nova era de colaboración
O proxecto INVEST comezou oficialmente o 1 de xaneiro de 2025. O seu lanzamento celebrouse o 30 de xaneiro en Atenas, cunha benvida a cargo de Dimitris Papastergiou, Ministro de Gobernación Dixital, seguida dun discurso do Profesor Dimosthenis Anagnostopoulos, Secretario General de Sistemas de Información e Gobernación Dixital do Ministerio de Gobernación Dixital de Grecia. Liderado polo Ministerio de Gobernación Dixital de Grecia, o proxecto é un gran paso cara á creación de servizos públicos que non sexan só dixitais, senón que tamén estean conectados a través das fronteiras.
En esencia, o obxectivo de INVEST é axudar aos países a traballar xuntos para facer que a Lei de Interoperabilidade Europea sexa máis que unha simple peza lexislativa: trátase de convertela en accións significativas que melloren a vida das persoas.
Que fará o proxecto INVEST?
Durante o próximo ano, o equipo do proxecto traballará estreitamente cos Estados membros para comprender as súas necesidades, detectar as deficiencias nos sistemas actuais e determinar a mellor maneira de pechalas mediante:
-
mapear as solucións de interoperabilidade existentes e identificar brechas para potenciar a transformación dixital nas administracións públicas.
-
propor solucións de interoperabilidade reutilizables e mecanismos de colaboración para mellorar a sinerxia entre os Estados membros.
-
Facilitar o intercambio de coñecementos e oportunidades de formación entre administracións públicas, expertos e partes interesadas.
-
apoiar iniciativas piloto conxuntas que promovan GovTech, contornas regulatorios seguros e colaboración transfronteiriza para servizos públicos sen inconvenientes.
Estas actividades axústanse estreitamente aos obxectivos do Comité de Interoperabilidade Europa, que orienta as prioridades estratéxicas do proxecto. O obxectivo é consolidar as necesidades dos Estados membros e proporcionar unha folla de ruta clara para as accións futuras, sentando as bases para proxectos multipaís que impulsarán a interoperabilidade e a innovación.
Construíndo pontes a través das fronteiras
Participan organismos públicos, universidades e institutos de investigación de sete países (Grecia, Luxemburgo, Hungría, Polonia, Finlandia, Portugal e Croacia) e, aínda que o proxecto está dirixido por un puñado de Estados membros, está deseñado para beneficiar a toda Europa mediante a creación de solucións que calquera poida utilizar.
Ao final do proxecto presentarase unha folla de ruta e unha estratexia para a aplicación da Lei de Interoperabilidade Europea en toda a UE. Esta folla de ruta será unha guía clara para que os Estados membros adopten medidas reais e prácticas para mellorar a gobernación dixital.
Ao identificar prioridades compartidas, fomentar a colaboración e achandar o camiño para futuros proxectos conxuntos, INVEST está a axudar a Europa a achegarse a un futuro no que os servizos públicos non sexan só dixitais, senón que estean verdadeiramente conectados.
Fonte orixinal da noticia
- Interoperabilidade e Normalización