A Asociación Multisectorial da Información (ASEDIE) publicou a duodécima edición do seu “Informe sobre o Sector Infomediario”. Hai que resaltar que esta edición conmemora os 25 anos de traxectoria da asociación no sector.
En o 12º Informe sobre a Economía do Dato no ámbito infomediario, ASEDIE ofrece cifras exactas sobre o sector en España para continuar o seu labor anual de pór en valor e transmitir o seu tamaño e importancia. A presentación desta edición tivo lugar no salón de actos de Madrid International Lab o pasado 20 de marzo.
A seguir, resúmense as principais conclusións do estudo.
Máis de 23.000 persoas traballan no sector infomediario en España
No documento, ASEDIE mide a saúde do sector de as 756 empresas reutilizadoras de datos públicos que se identificaron como activas. Estas compañías empregan a case 23.300 persoas en España, o que se traduce nun aumento do 3,6% en comparación coas cifras do informe anterior. As empresas reutilizadoras analizadas no informe aproveitan a información tanto pública como privada para crear produtos de valor engadido dirixidos a outras empresas e á sociedade en xeral.
Ademais, o estudo sinala “o crecemento continuo do sector infomediario, coa incorporación de novos actores ano tras ano, mellorando os intercambios de información inherentes ao sector e aumentando a confianza dos usuarios”. Como reflexo desta tendencia positiva, o sector xerou unha facturación global de 2,331 millóns de euros, que supón un aumento do 2,4% respecto ao anterior exercicio.
Para identificar estes resultados, ASEDIE leva a cabo unha metodoloxía de análise tamén descrita no seu informe que pasa por subdividir os sectores que participan. Entre as empresas analizadas, a maioría pertence ao sector de Información Xeográfica (22%), Estudos de Mercado (19%), Económico Financeiro (19%) e Informática de Infomediación (17%). En total, este tres sectores aglutinan ao 76% das empresas do sector.
De todas as empresas analizadas o 63% foron creadas hai máis de 10 anos, aínda que no último ano creáronse 51 empresas. E a metade das empresas infomediarias facturan máis de 473.000 euros, segundo datos do informe. Un segundo grupo de dous subsectores (Consultoría Técnica e Editoriais) achegan un 14% máis, deixando ao resto de subsectores (Cultura, Directoriales, Meteorolóxicas e Turismo), cunha representación do 9%.
Resultados da enquisa realizada a CC.AA. e sector académico
Outro contido revelador que inclúe o 12º Informe de ASEDIE é un resumo dos primeiros pasos realizados do recentemente creado TOP 10 ASEDIE, así como a análise dunha enquisa realizada a dous grupos principais: os responsables dos 17 CC.AA. en temas relacionados coa transparencia e datos abertos e ao sector académico.
O TOP ASEDIE é unha iniciativa de colaboración público-privada, apoiada polas 17 Comunidades Autónomas, que busca impulsar a apertura de determinados conxuntos de datos e que se veu realizando de maneira periódica. A iniciativa xurdiu en 2019 co chamado TOP 3 , que impulsou a apertura das bases de datos de Asociacións, Cooperativas e Fundacións. Dous anos despois lanzouse un segundo Top 3 ASEDIE Certificados de Eficiencia Enerxética, Rexistros SAT e Polígonos Industriais), que agora é un TOP 10 con catro novas bases de datos: axentes económicos, centros de ensino, centros de saúde e ES-ERTES.
En a enquisa, tamén se extraeron unha serie de conclusións como:
- O 75% dos enquisados indica que está satisfeito coa capacidade tecnolóxica que teñen respecto da apertura de datos.
- O 63% dos enquisados non son conscientes do impacto socioeconómico que ocasiona a apertura das súas bases de datos.
- O 50% dos enquisados non coñece o perfil dos seus usuarios e clientes. No entanto, a 75% conta con sistemas para medir o acceso, descarga e visitas aos conxuntos de datos que publica.
- O 89% das institucións académica afirma que os datos públicos permítelles desenvolver solucións útiles.
Casos de éxito: empresas infomediarias exemplares
Ademais de ofrecer resultados sobre o estado do sector infomediario en España e as conclusións de as enquisas realizadas aos CC.AA. e ao ámbito académico, o informe pon en valor algúns casos de uso que destaca como exitosos na tarefa de obter valor a partir da reutilización de datos. A seguir, resumimos algúns deles:
- Conector API con Salesforce e Microsoft Dynamics: unha solución que permite integrar de maneira automática os datos de 7,6 millóns de empresas e autónomos de España e Portugal, en Salesforce e Microsoft Dynamics, os dous principais CRM do mercado.
- GEOCODE Fraude de CTI Solucións: unha solución de validación de datos e xestión de alertas para a detección de operacións irregulares.
- Geomarketing Worldwide de inAtlas: unha ferramenta baseada en tecnoloxías avanzadas de Analítica de Localización e Visualización de Geodatos, para buscar clientes e lugares óptimos onde expandir os negocios.
En resumo, a través do seu informe, ASEDIE revela a crecente importancia de a economía do dato e reflicte claramente a transición de España cara a unha sociedade máis informada e transparente, evidenciando o papel fundamental que xoga o sector infomediario. Observamos a necesidade de superar os desafíos existentes a través dunha maior colaboración entre todos os actores involucrados, para asegurar un futuro onde os datos se manexen de maneira máis aberta, accesible, efectiva e segura.