accesskey_mod_content

Publicado o Informe sobre Goberno Electrónico 2023 da Comisión Europea

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

28 setembro 2023

Entre os 35 países analizados, España sitúase no quinto posto do indicador de ‘Centralidade no usuario’ con 98 puntos.

O Informe sobre Goberno Electrónico avalía a provisión e entrega de servizos de goberno electrónico en 35 países de Europa, os 27 estados membros da UE e Islandia, Noruega, Suíza, Albania, Montenegro, Macedonia do Norte, Serbia e Turquía. Os cidadáns dos países participantes han avaliado os servizos de goberno dixital, visitando e avaliando máis de 15.000 sitios web.

Este estudo avalía os servizos públicos en liña en catro dimensións, que constan de 14 indicadores, divididos en 48 preguntas. 

O catro dimensións poden describirse mediante as seguintes preguntas crave:

  • Centralidade no usuario. Ata que punto préstanse servizos en liña? Como son de amigables para dispositivos móbiles? E que mecanismos de apoio e retroalimentación en liña existen?
  • Transparencia. As administracións públicas están a proporcionar información clara e abertamente comunicada sobre como se prestan os seus servizos? Son transparentes sobre os procesos de formulación de políticas e deseño de servizos dixitais, así como sobre a forma en que se procesan os datos persoais das persoas?
  • Facilitadores clave. Que habilitadores tecnolóxicos existen para a prestación de servizos de goberno electrónico?
  • Servizos transfronteirizos. Con que facilidade os cidadáns estranxeiros poden acceder e utilizar os servizos en liña? E que mecanismos de apoio e retroalimentación en liña existen para os usuarios transfronteirizos?

Malta sitúase como o país mellor clasificado en administración electrónica cunha puntuación do 96 %, seguido de Estonia (92), Luxemburgo (89), Islandia (88), Finlandia (86), os Países Baixos (85), Lituania (85), Dinamarca (85), Letonia (82), Turquía (81), Noruega (80), Portugal (80) e España (79). O rendemento medio nos países da UE foi do 70 %.

Indicadores de España

Entre os indicadores que miden o rendemento das políticas de Administración Electrónica, España destaca especialmente en Centralidade no usuario (98 puntos fronte a 90 de media na UE), sendo o país con maior aumento de puntuación respecto ao ano anterior (8 puntos máis) e situándose no quinto lugar entre os países analizados. Esta dimensión mide se un servizo é ofrecido en liña (98 puntos), se existen funcionalidades de soporte e axuda (100) e se está adaptado a dispositivo móbil (92).

No resto de indicadores, España está por encima da media dos países da UE: Transparencia (73 puntos fronte a 62 da UE), Facilitadores clave (81 fronte a 71) e Servizos transfronteirizos (67 fronte a 57). Entre outros datos, o informe destaca que o 96% dos servizos están en liña, un 67% dos portais gobernamentais mostran se poden consultarse os datos persoais, un 84% dos servizos aceptan a identificación electrónica, un 73% dos servizos están dispoñibles desde outros países e un 83% dos servizos contan con información persoal precompletada.

  • Información e datos do sector público
  • Goberno aberto, Informes e Estudos